Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
noen som har erfaringer med 2000mod land rover freelander her?

Styr unna, mer upålitelig bil skal du lete lenge etter :wink:

Skrevet

Om det ble riktig vil da tiden vise. 8) Ble ihvertfall ingen deler til overs (i motsetning til når lærlingen skulle prøve).

Hehe..:lol: Vi bytta alle fire i fjor. Sist bytting var ved NOx-ombygginga. Men da vi tok de av, så hadde de så dårlig spraybilde at det var sykt.. Og åpna på feil trykk.. Spørs om det ikke ble forskjell med nye dysespisser og riktig trykk!

Skrevet

Tror dere jeg og dama kan klare oss på 43 kvadrat? Er litt usikker på om det blir for lite, men vi får se. Er snakk om å leie en del av et hus som bygges nå.

Skrevet

Hmmm... 43 kvadrat er ikke stort for to personer. Kommer ann på planløsninga det, en 43kvm kan føles like stor som en 50-60kvm så lenge planløsninga er god.

Skrevet

+1. Den 1.8l motoren som står i Freelander er en "stroket" 1.1l, og inneholder en total mengde på 6dl kjøleveske (selve motoren altså), mao. er den ekstremt utsatt for lokal oppvarming, og kaputt topp. pluss ca. 1100 andre ting som er mindre bra på den maskinen.

Hehe..:lol: Vi bytta alle fire i fjor. Sist bytting var ved NOx-ombygginga. Men da vi tok de av, så hadde de så dårlig spraybilde at det var sykt.. Og åpna på feil trykk.. Spørs om det ikke ble forskjell med nye dysespisser og riktig trykk!

Alle 4? har dere bare 4 høytrykkspumper?

Usmakelig sen innsprøytning på mange av disse NOx fokuserte maskinene. En jeg jobbet på hadde nesten lavere makstrykk enn kompresjonstrykket.

Har og vært borti vanninnsprøytning for å få ned NOx, men det forårsaket en forbruksøkning på rundt 25%. ;)

Dysene vi har her ombord leverer samme makstrykk og eksostemperaturer selv om fjøra er knekt, om nåla i dysa er knust, eller om de lekker i alle retninger.

Skrevet
Hmmm... 43 kvadrat er ikke stort for to personer. Kommer ann på planløsninga det, en 43kvm kan føles like stor som en 50-60kvm så lenge planløsninga er god.

Ja, det mener jeg også. Stua ser ut til å bli stor, med kjøkkenkrok. Ok størrelse på soverom og bad. Nogen lunde kvadratiske rom er også positivt.

Skrevet
Tror dere jeg og dama kan klare oss på 43 kvadrat? Er litt usikker på om det blir for lite, men vi får se. Er snakk om å leie en del av et hus som bygges nå.

Ta deg en tur hit så får du oppleve 43m2 ;) Er det jeg bor på, god løsning og forrige eier + samboer bodde sammen i rundt 3 år tror jeg før de flytta til en anna by. Men har du mulighet for uteareal/terasse på 16m2 som hos meg blir det godt med plass i de varmere sesongene. En ekstra stue nærmest!

Skrevet

Ja, terasse er lurt... Fant ei lelighet på 100 kvadrat nå, det er litt større. Plutselig for stort? Hehe.

Skrevet

Jeg og dama bor i en leilighet på 38 kvm i Oslo som hun eier, funker det, men er ikke akkurat god plass. Sålenge jeg har garasjeplass og en PC-krok er jeg fornøyd midlertidig ;p Blir vel muligens hus neste år. Spørs litt på hvor mye ting og tang dere har, boden vi har kan man ikke engang gå inn i lenger da den er overfylt, det samme kan man vel si om skuffer og skap i leiligheten og (dama jobber i klesbutikk og har med nye klær hjem flere ganger i uka og da...) :P Men sånn størrelsemessig så funker det fint å bo 2 stk i en så liten leilighet, men savner litt mer plass og spesielt en gårdsplass man kan stå ute å vaske bil og slikt.. :)

Kan legge til at vi hadde bursdagsfest i leiligheten for 2 uker siden ca. og hadde 17 personer på besøk, DA var det trangt om plassen men det var veldig morro! Alle storkoste seg ;)

Skrevet

Jeeeepp, om jeg gjør. Så på ei leilighet i går, det var faktisk 1,80 i takhøyde i alle rom. Fikk klaus bare av å stå der, enda jeg har noen cm å gå på da.

Skrevet

Hadde en 1999 mod freelander her som hobbyfiks prosjekt i vår...

...kort fortalt så var det til å grine av.

Donerte den bort til min lillesøster, så nå har hun en vinterbil ved siden av. Håper jeg aldri ser den igjen :)

Skrevet

Alle 4? har dere bare 4 høytrykkspumper?

Usmakelig sen innsprøytning på mange av disse NOx fokuserte maskinene. En jeg jobbet på hadde nesten lavere makstrykk enn kompresjonstrykket.

Har og vært borti vanninnsprøytning for å få ned NOx, men det forårsaket en forbruksøkning på rundt 25%. ;)

Dysene vi har her ombord leverer samme makstrykk og eksostemperaturer selv om fjøra er knekt, om nåla i dysa er knust, eller om de lekker i alle retninger.

Ja, de var jo helt ferdige alle sammen. Kun den ene spissen som hadde noe som lignet på et normalt spraybilde.. Mener det nye åpningstrykket etter ombygginga var 720bar. Før var de på 250bar mener jeg.. Vi skifta ladeluftkjøler, bytta topper, samt brennstoffventiler under vår ombygging.. Tror ikke det var noe mere..

Hehe, er ikke noe særlig det da :lol:

Jaa, har hørt om det ja.. Å hoi, da spørs det om vinninga går opp i spinninga? :)

Skrevet
Jeeeepp, om jeg gjør. Så på ei leilighet i går, det var faktisk 1,80 i takhøyde i alle rom. Fikk klaus bare av å stå der, enda jeg har noen cm å gå på da.

Funker for meg som er 1,90 høy det :P

Men er enig i de andre her, er planløsninga bra kan det funke lenge det :)

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...