Gå til innhold

Nyterns fornuftige E87 116i


Nytern
 Share

Anbefalte innlegg

Pen den eneren du har fått deg ja, og performance nyrer gjorde seg virkelig! :D Men hvorfor står 18'' allerede innskrevet i ditt vognkort? I eneren eg ruller rundt i står det 16'' i vognkort, men bilen ble levert med 18'' Ac-Schnitzer felger..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 216
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...

in2you: Det var da snålt, fikk egentlig inntrykk av at det var standard med litt forskjellige dimensjoner i vognkortet.. 1'ern takker for skryt :) Fint om andre med 1'er kan sjekke hva de har oppgitt i vognkortene sine så får vi klarhet en gang for alle :)

olemol: Tusentakk! Den leppa så veldig fin ut, var ganske diskret.. Trooor jeg må skaffe større felger og kanskje senke skal det bli pent med leppe på denne..

Felger kommer ihvertfall, senk er mer usikkert.. Liker den igrunn som den er bortsett fra krenginga, finfin vinterhøyde!

Litt grovere stabstag står høyt på lista, noen som vet hvor en skaffer sånt? Evt om 1'ere med råere motorisering har grovere stag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

in2you: Det var da snålt, fikk egentlig inntrykk av at det var standard med litt forskjellige dimensjoner i vognkortet.. 1'ern takker for skryt :) Fint om andre med 1'er kan sjekke hva de har oppgitt i vognkortene sine så får vi klarhet en gang for alle :)

Litt grovere stabstag står høyt på lista, noen som vet hvor en skaffer sånt? Evt om 1'ere med råere motorisering har grovere stag?

I mitt vognkort står det 6.5x16 195/55-16 ET 42 foran og bak som standard. I tillegg står det 7x16 205/55-16 foran og bak, og 7.5x18 205/45-18 foran, 8.0x18 225/40-18 bak som alternativer. Min er importbil. Husker at det stod de samme dimensjonene i det tyske vognkortet. Kan det være grunnen?

Mener å ha lest at det går an å sette på stabstag fra 3-serie (E9x) for å få stivere stag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for info, ogee1! Er i felgjaktmodus, men skulle gjerne hatt muligheten til å prøve felger før jeg kjøper.. Jaja, monterte performancenyrer og sport? antenne i stad, KALDT!

Bildet er selvfølgelig tatt på samme bensinstasjonen jeg alltid ender opp på når bilde skal tas sent på kvelden :lol:

Ble bra synes jeg..

IMAG0092.jpg

Har nesten samme bil som deg, det gjorde seg med performance nyrer, det skal jeg skaffe meg, kan jeg spørre hva du betalte for dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ogee1: Hmm, dette er virkelig ett lite mysterium! Min er jo kjøpt ny i Norge.. Tror rettogslett at jeg skal høre med Sulland neste gang jeg ringer dem jeg. Kan jo hende dem har noe fornuftig å si om emnet :)

Stabstagsaken skal undersøkes! Virker igrunn som at disse bilene er ganske ok org og.. Summer will show :)

jeanpaul: Deilig 1'er du har! Må være fint å ha splitter ny 1'er med en haug utstyr! Performancenyrene hadde virkelig gjort seg på bilen din ja, jeg betalte rundt 1000lappen. Ser Koed selger for 900kr. Delenr ligger på side 1 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til 1'er verden! Vurdert Performance aero spoileren? Jeg vurderer den kraftig nå om dagen, gjør seg superbra på bilen

Var det deg jeg ga delenummer på aero-spoiler her om dagen på de engelske sidene? Vær obs på at det var delenummeret på den "vanlige" aerospoileren, ikke Performance-spoileren i karbon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til 1'er verden! Vurdert Performance aero spoileren? Jeg vurderer den kraftig nå om dagen, gjør seg superbra på bilen

Var det deg jeg ga delenummer på aero-spoiler her om dagen på de engelske sidene? Vær obs på at det var delenummeret på den "vanlige" aerospoileren, ikke Performance-spoileren i karbon.

Jepp det var det, takk takk :) Ja, vet det, vil ikke ha karbon heller.. Det blir litt feil føler jeg. Koed selger den for 2100 ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det sånn at man ikke har AE på 1'er uten xenon?

driver å titter på 1'ere selv nå. synes det er rart at ikke xenon var standard men

Kun AE på Xenon, ja. Og for å få LED i baklys må du ha Xenon og facelift.

Ser en del folk på utenlandske forum som kjøper 1-serie med vanlige lys, og som etterhvert som de blir mer kjent med 1-serien får veldig lyst på Xenon. Og finner ut at å ettermontere originale Xenonlys koster en formue. Så hvis du er i faresonen, er det like godt å finne en bil med Xenon først som sist.

Xenon sto ikke på lista mi da jeg kikket etter bil, men den jeg endte opp med å kjøpe hadde det. I ettertid er jeg veldig glad for at den har Xenon. Synes det lyser bra, og i tillegg har jeg begynt å synes at AE er ganske kult. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har det skjedd kjempemasse!

Evt ikke.. For å øve meg klistra jeg gul folie på skiltlysene, det ble faktisk litt kult.. Kanke ha noe ledgreier der siden jeg ikke har xenon. Oldschool!

Tåkelys står for tur bare jeg finner ut hvordan de demonteres.

Edit: Kommer bedre bilder når jeg har foliert tåkelys.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm...

Felger altså! Fant disse

33_1686690302.jpg

ultrabillig på Finn. Problemet er at de har ET38 og er 8.5" brede.. Går dette på en 1'er med litt strekk?

Er vel ikke på jakt etter myke billigfelger igrunn, men de var så billige at det kan vurderes :)

Ellers vurderes disse, har noen her fått godkjent 19" på 1-serie?

magicBLK-4-big.jpg

Disse er 19x8.5" brede med ET45. Synd de ikke selger en smalere/mindre utgave av disse. Finnes i 19x9" og bredere og, men det blir vel litt overkill.. Måtte nok hatt samme bredde rundtom skal det bli plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...