Gå til innhold

Nyterns fornuftige E87 116i


Nytern
 Share

Anbefalte innlegg

Bilen har fått skvettlapper, M3 antikrengestag inkl nye raklestag og shinye skiltplater :)

IMAG0323.jpg

IMAG0321.jpg

IMAG0318.jpg

IMAG0311.jpg

Hatt en irriterende ulyd ganske lenge, den ble borte med nye raklestag. Flaks :)

Neste mod er ukjent.. Kunne tenkt meg litt mer negativ camber så en haug M3 armer hadde vært fint. Har også vurdert større bremser og lettere felger, men banekjøring 14.Aug vil vise hva jeg trenger mest. Bortsett fra motor og større horn selvfølgelig :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 216
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Takk!

Skvettlapper er så.. Sexy! :lol:

Det viktigste er funksjonen, kjører endel på grusveier og er lei av å høre bilen bli sandblåst.

Tenker hardt på hva neste skritt blir altså! Tror det må ha noe med mer grep å gjøre ihvertfall :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Fikk testa oppgraderingene mine på Vålerbanen i helga som var, trenger nok nye dempere skal det bli optimalt.

Kjempefint å kjøre 116i på bane!

Takk til Elling for finfine bilder. :applause:

_DSC0316.jpg

_DSC0317.jpg

_DSC0318.jpg

_DSC0319.jpg

_DSC0326.jpg

_DSC0327.jpg

_DSC0328.jpg

_DSC0329.jpg

_DSC0334.jpg

_DSC0335.jpg

_DSC0336.jpg

_DSC0337.jpg

_DSC0338.jpg

_DSC0339.jpg

Ønskeliste etter treffet:

Gateslicks

Bilstein B8

M3 Armer

Slå ut camberpins foran

M3 Subframeforinger

Større horn

Evt bare en billig Mx5 som det ikke er så farlig med..

Time will show! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ealoken: Kan nok hende at du får en tlf i morra :) Den er litt for myk!

ogee1: Haha, ca akkurat sånn det var for meg og.. Ble ikke helt komfortabel med felgene før jeg fikk senket bilen litt.

Tusentakk for komplimenter, folkens! Fint å vite at ting er på vei i riktig retning med lille 1-serien :)

Tror jeg har kommet frem til at jeg fortsetter å koste på bilen. Jeg burde kanskje hatt ett bedre utgangspunkt rent effektmessig, men sålenge jeg har det gøy med bilen velger jeg å kjøre på videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Da er Bilstein B8 i hus!

Har vurdert om jeg skal vente med å stresse med montering til våren igjen, men det går ikke! Sikkert gøy med nye dempere om vinteren og :)

Neste på lista er M3 armer, for litt mer negativ camber. Håper dette kan kurerere understyringen litt. Gateslicks med billige 17" er også med i planene, men det stresser jeg ikke med før våren nærmer seg. :)

Ellers har det ikke skjedd mye med bilen, bare kjørt og kost meg. Update kommer når dempere er montert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

422485.jpg

Gjett hva som har skjedd i kveld?! :D

Tusentakk til ealoken og NB for god hjelp :)

Ble en helt annen bil å kjøre, alle 4 demperne var tydeligvis døde. Kunne bunnes med håndkraft.

Til min store overraskelse ble den ikke bare mer sportslig (såfremt noe er sportslig på smale piggfrie) men den ble også myye mer komfortabel :applause:

Mye mer kompakt over dumper og ujevnheter, tror Bilstein B8 + ACS fjører er en kjempefin match!

Gøy at bilen skifter retning like effektivt som mr2'en jeg hadde før i tia :)

redstuff/yellowstuff + performance tårnstag er bestilt, merker jeg er litt utålmodig nå! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...