Gå til innhold

Lakkere hele speilet eller halve? (E39 M5)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og lakkereren blir ikke helt enige.. :lol:

Ser kanskje penest ut og la basen være svart og bare lakkere speilet, men det er jo ikke sånn originalt på en m5. Dette skal heller ikke på noen M5, så hva sier folket?

Det er en titangrå e39 sedan her inne hvor eieren bare har lakkert speilet? Noen som kan identifisere han? Ganske clean bil!

E46-M-mirrors.jpg

Skrevet

Jeg syntes det gir et penere resultat med et hellakkert speil. Alternativt kun lakkere speilhuset i bilens farge og resten i sort høyglans, men det forutsetter etter min mening at du har høyglanspolert shadowline også.

Skrevet

Hvis det skal hellakkeres så må jeg vel også splitte hele speilet? sånn at jeg ikke får svarte "flekker" når speiles foldes inn. Du har vel M5 speil saltkjelen? hva gjorde du?

Skrevet

Du må lakke hele skal det bli fint. Selve speilet er det imidlertid ingen god ide å lakke, blir dårlig sikt av slikt ;-)

Skrevet
Hvis det skal hellakkeres så må jeg vel også splitte hele speilet? sånn at jeg ikke får svarte "flekker" når speiles foldes inn. Du har vel M5 speil saltkjelen? hva gjorde du?

Hele speilet ble lakkert i bilens farge. Alt ble gjort hos lakkerer, så hvilken fremgangsmåte han hadde vet jeg ikke, men speilet ble ikke demontert. Lakk kommer jo inn i sprekken, så svart blir det nok ikke der. Er man riktignok opptatt av finishen der også så er det en fordel å hvertfall vippe opp speilet.

Skrevet

Jeg hadde speil der både "basen" og speilhuset var lakkert i bilens farge tidligere, nå har jeg speil der "basen" er lakkert i sort høyglans og speilhuset i bilens farge. Jeg synes sistnevnte er desidert penest.

Jeg har forøvrig shadowline-lister, noe som sikkert hjelper litt på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...