Gå til innhold

grise billig med deler fra ebay.de !!

Chrisboo
 Share

Anbefalte innlegg

Ja har kjøpt masse,både fra Tyskland,Us of A,Uk og Asia. Men handler stort sett på www.motors.ebay.com (mye det samme)

Største (og tyngste) eg kjøpte fra utlandet(Tyskland) var en girkasse,men husker ikke priser nå,er så lenge siden. Men prisene på frakt varierer veldig,så sjekk altid dette med selger. Og toll...ja du kan være heldig og gjenstanden "glir" gjennom uten tolling,men som regel tolles det 25% av kjøpesum+frakt ja..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg handlet felgene mine på tyske eBay, men har forsåvidt handlet mye annet rart også, alt fra støtfangere til Lego.

Det du bør passe på er at selgeren sender til Norge, der føler jeg selgere på engelske eBay (ebay.co.uk) er greiest. I tillegg bør du passe på at selgeren aksepterer PayPal, noe som ikke er selvfølge på tyske eBay. Jeg har gjort et par handler der jeg har oversett dette.

Ellers så må du betale moms (merk: moms, ikke toll!) på totalprisen (vare + frakt) så lenge varen koster over 200,-. I tillegg til dette kommer det somregel et tollbehandlingsgebyr som kan variere fra de forskjellige fraktselskapene.

motors.ebay.com (adresser med punktum har ikke www :)) er det samme som eBay, bare en egen adresse for bilrelaterte ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har handla en god del på ebay, og jeg kan si jeg har blitt bitt av basillen. pengene jeg får inn bruker jeg på ting og tang fra ebay. Bare pass på at selgeren har mange positive feedbacks. tryggest å handle da. Og betal via PayPal som nevnt over. Fikk pakke senest i går. og bestiller mer derfra til neste helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan si/skrive "moms". :)

TILSLAGSORD ARTIKKEL FRA BOKMÅLSORDBOKA (offisiell rettskriving)

moms moms -en (da., eg fork. for merverdiomsetningsavgift, jf *oms) merverdiavgift betale m- / 24 % m-

Uansett, så vet alle at med moms menes merverdiavgift. Toll som det oftes skrives er noe helt annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...