hennlid Skrevet Februar 13, 2011 Share Skrevet Februar 13, 2011 Hei. Overskriften sier vel det meste. Dette skjer periodevis, og kun når jeg har brukt bilen en stund. Når jeg akselererer vibrerer bilen noe voldsomt, men når jeg slipper gasspedalen slutter den å vibrere. Den begynner også å vibrere etter å ha stått en stund på tomgang, og turtallet synker til rundt 500 rpm. Er det noen andre som har opplevd dette, og evt. vet hva det kan være? Har også problemer med dynamoen på bilen, for når jeg tråkker på gassen ladder den med 19,8 volt i stedet for 14 volt som er normalt. Kan det vere laderegulatoren som er gåen? Er det mye arbeid å skifte den? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet Februar 13, 2011 Share Skrevet Februar 13, 2011 Kan ikke være noe sunnt for bilen's elektronikk at den lader med så mye, tror problemene dine kan skyldes defekt spenningsregulator ja. Ta bort luftfilter kassen så kommer du til Dynamoen, har ikke kikket så nøye på dynamoen på min egen bil men regner med at regulatoren sitter på toppen av dynamoen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerfører Skrevet Februar 13, 2011 Share Skrevet Februar 13, 2011 Hei.Overskriften sier vel det meste. Dette skjer periodevis, og kun når jeg har brukt bilen en stund. Når jeg akselererer vibrerer bilen noe voldsomt, men når jeg slipper gasspedalen slutter den å vibrere. Den begynner også å vibrere etter å ha stått en stund på tomgang, og turtallet synker til rundt 500 rpm. Er det noen andre som har opplevd dette, og evt. vet hva det kan være? Kamakselsensor, tenningsfeil og eller lmm / lambasonde Har hatt samme problem med min bil, E39 Feilen kommer og går periodisk. Skal ta diagnose i morgen, så får vi se hva dataen sier Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
username Skrevet Februar 13, 2011 Share Skrevet Februar 13, 2011 Det der er aaaaalt for høy spenning Du kan nok vente deg å måtte bytte lyspærer o.l ofte Du skal være glad det finnes spenningsregulatorer og skiller i elektronikken på nyere biler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hennlid Skrevet Februar 18, 2011 Forfatter Share Skrevet Februar 18, 2011 Vurderer nå å skifte dynamo, men er det mulig å bytte fra en 90A dynamo til en 120A dynamo? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Februar 18, 2011 Share Skrevet Februar 18, 2011 Det skal gå fint det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå