mariusea Skrevet Februar 13, 2011 Skrevet Februar 13, 2011 merka nå i det siste at når bilen står på tomgang, evt står i et kryss så slutter det å blåse så varmt som det gjør ved kjøring. gir jeg litt gass så kommer varmen igjen. motortemperaturen ligger på det den alltid har gjort, å luft i anlegget tviler jeg på. noen som har mening hva dette kan være? gjelder en e36 318tds.
Tronstad Skrevet Februar 13, 2011 Skrevet Februar 13, 2011 dette har du helt sikkert sjekket, men har du lite kjølevæske på bilen ?
mariusea Skrevet Februar 13, 2011 Forfatter Skrevet Februar 13, 2011 dette har du helt sikkert sjekket, men har du lite kjølevæske på bilen ? det har jeg sjekket ja
Hauso Skrevet Februar 14, 2011 Skrevet Februar 14, 2011 Tviler på du har lufta ordentlig! Prøv igjen:)
T.H.O Skrevet Februar 14, 2011 Skrevet Februar 14, 2011 Evt dårlig vannpumpe, som gir dårlig sirkulasjon.
Kai-P. Skrevet Februar 14, 2011 Skrevet Februar 14, 2011 Tenker også det er vannpumpa som er synderen.
Leo Skrevet Februar 14, 2011 Skrevet Februar 14, 2011 To ting som kom meg for tanken. Gamel kjøleveske som smør dårlig slik at ventilen inn til registret (varmeapp) har hengt seg. Gjort det på en eldre bil jeg har (Jag). Eller at du har ikke nok varme i kjølevannet - bare på motoren pga at kjøreturen har vært litt kort og det er ekstra kaldt ute? Men i hovedsak står jeg også for vannpumpa, mengde kjøleveske og hengt ventil inn til registret hvis du vet du har varm nok motor. Diesel motorer er slik at de produserer veldig lite varme når de ikke belastes, dvs at hvis du lunter av gåre på 1200 rpm og triller litt, så kjenner du litt varme i anlegget, men når du stopper blir det kaldt. Jeg prøvde to ting på min 525dat. 1. Lav temp på klima'n - for å se om det ble varmere raskere. 2. Høy temp - full skyv - Siste alternativ var best:D
mariusea Skrevet Februar 14, 2011 Forfatter Skrevet Februar 14, 2011 det er sånn uansett hvor langt jeg kjører. har jeg kjørt i 2-3 timer, å så fort bilen står på tomgang så blåser det litt kaldere, så fort jeg ruser motoren blåser det varmt. får nok bytte vannpumpe da
korny Skrevet Februar 15, 2011 Skrevet Februar 15, 2011 hadde også en 318 tds med dette problemet.lufta til den store gullmedaljen og byttet vannpumpe. hjalp ingenting. solgte bilen etter et noe heftig oljeforbruk. fyren som eier den nå tok av viften til radiatoren for og løse problemet. nå funker det, men ikke en anbefalt løsning. min teori er at det blir alt forliten gjennomstrømning i varmeaparatsradiatoren på tomgang. uansett ny\gammel pumpe. dette er også en stålpumpe.
Ballder Skrevet Februar 15, 2011 Skrevet Februar 15, 2011 Finn ut om det er en slik elektrisk vannpumpe på varmeapp. siden slik som det er på e34/e38/e39 med sekser. Funker ikke den, så blir det som du beskriver. Luft i systemet og vannpumper med plastik skovler som løsner gir samme resultat.
simore92 Skrevet Februar 16, 2011 Skrevet Februar 16, 2011 Hei. Jeg hadde samma problemet etter jeg bytta vannpumpe. Men det viste seg at "verkstedet" ikke hadde lufta bilen nok, så jeg bytta termostat og lufta den skikkeli, da kom det seg!
hao Skrevet Februar 16, 2011 Skrevet Februar 16, 2011 Finn ut om det er en slik elektrisk vannpumpe på varmeapp. siden slik som det er på e34/e36/e39 med sekser. Funker ikke den, så blir det som du beskriver. Luft i systemet og vannpumper med plastik skovler som løsner gir samme resultat. Hvor er denne pumpa? 320 e36 uten AC
ZhilleN Skrevet Februar 16, 2011 Skrevet Februar 16, 2011 Det er nok for mye luft i anlegget ditt, du har en liten ventilskrue ved siden av påfyllingslokket, skru denne forsiktig opp, og igjen, sinnsykt med trykk, hvis dette ikke hjelper prøv og bytt termostaten, og tapp ut gamle kjølevæska, og fyll på med kjølevæske igjen, pump for hånd i radiatorslange, slik at det går i gjennom systemet, og fyll på mens du ser det synker med kjølevæske.
Pal Ostgard Skrevet Februar 16, 2011 Skrevet Februar 16, 2011 merka nå i det siste at når bilen står på tomgang, evt står i et kryss så slutter det å blåse så varmt som det gjør ved kjøring. gir jeg litt gass så kommer varmen igjen. motortemperaturen ligger på det den alltid har gjort, å luft i anlegget tviler jeg på. noen som har mening hva dette kan være? gjelder en e36 318tds. Det er varmeappartatregisteret ditt som er grodd inni,har hatt mange E36 på jobben med samme problem. Ta av slangene inn på registeret og blås det tomt for kjølevæske.Så trer du på to løse slanger på registeret som du holder opp,så fyller du flytene avløpsåpner til det er fult.(jeg bruker noe som heter Mudin)la stå en halv time og så spyler du godt igjennom etterpå.Jeg bruker varmtvann og høytrykk.. Da blir det en helt annen verden etterpå!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå