Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

nei, har ikke sett på den i heletatt faktisk. kun koblet den inn og ut.

den kveles når den er i. ikke mulig å flytte bilen engang. holder man jevnt gasspådrag med litt turtall, kveles den. gir man gass fort -kveles den. oso osv. bruker like mye bensin som 740n omtrent uten lmm iaff. haha:P

Skrevet

Ang den lille slangen: Ser du har k&n-filter. Den slangen ser veldig lik ut en jeg fikk til overs da jeg byttet til et simota sportsinnsug på en m43motor. Fikk opp feilkode og check engine. Den kom ut fra toppdekselet. Jeg laget en overgang og klarte å få den inn på det nye luftfilteret, da den hadde egen inngang på det originale. Tror den har med måling av avgasser å gjøre. Den tiden den var avkoblet merket jeg ingenting annerledes med motoren.

Skrevet

Den lille vacumslangen skal inn på en nippel midt under innsuget. Den store er vel ånding. Den har sikkert vært montert på trykkrøret eller no.

Skrevet

Trur du har ett veivhusventilasjons problem. Den tynne slangen skal som nevnt over her inn på innsuget, den tykke "modifiserte kommer vel fra peilepinne og om eg ikke husker feil skal den inn på innsugsbelgen, altså før spjeldet. Bmw motorer vil gå stygt om ikke disse er tette. Motorene skal være så tette at om du drar ut peilepinnen noen cm skal en høre tomgangen blir stygg, og bilen går dårlig.

Skrevet

sjekka litt i sta no. så at nippelen der den tynne slangen skal innpå var blendet under innsuget med en mutter med slangeklemme rundt. hvorfor kan denne være koblet fra og blendet tru? noe med trykk ladinga å gjør tru?

fant og en føler som lå ved lyktene. var to slanger som gikk innpå der. forsvant under innsuget en plass om jeg ikke husker helt feil. hva F er dette da?

så fant jeg en kontakt som lå under lmm. en plugg til overs... hmm.

her er det blendet

7r5zezza0z8jb6fgiuko.jpg

denne føleren som lå ved lykta

poixn5jktpgf12swnl9g.jpg

855jbfx1i71zz0aknzv1.jpg

80bg51lyg3a91scq9ywx.jpg

kontakt til overs

8cemv3hf2hzmutexfknd.jpg

her går de tykke rørene under

ljgdf816ohpuftlxy7ym.jpg

Skrevet

kan det være på hullet på belgen her røret skal innpå? har jo ikke original innsugsbelg jeg vett.

hva om jeg setter på kompressoren igjen, vil det bli bra da tru? har kun kjørt bilen med kompressor to ganger, så husker ikke om den fusker med denne i. trur dette røret var koblet innpå før kompressoren.

Skrevet

Vel da kan du jo starte med å få på plass den tynne slangen. Den tykke skal som du nevner innpå innsugsbelgen (som du da ikke har...) Den føleren på bildet er ikke så viktig, den måler innsugs luft tempen (skal stå i luftfilter boksen) men den blir jo rett når du kjører med konfilter uten varmeskjold. Den kontakten du har vet eg ikke går.. Muligens på luft temp kontakten?.

Men begynn å få på plass slangene så skal du se det blir bedre ;)

Skrevet

takktakk :D

var innom ett sveiseverksted i dag, gjennom jobben, så fikk de til å lage til ett rør som jeg kan sette mellom lmm og innsugsbelg med utløp til den vakumslangen.

så nå går den 1000X bedere!! innbiller meg at den går litt bedere også?? men litt rar på tomgang ennå. men har ikke satt på plass den lille slangen ennå, så kan være det..

er det utløp til denne vakumslangen på den originale innsugsbelgen? da vil jeg ha den. blir litt for jalla med ett stålrør imellom der ass :P

• 2 weeks later...
Skrevet

da har jeg satt inn kompressoren igjen. går litt bedere nå ja :D ingen fjusking ved kjøring nå, men den er litt luggete når man triller i nedoverbakker og ikke gir gass. pluss at den jager enden på tomgang.

hva kan dette være? en jeg kjenner mener at det kan være tomgangsregulatoren?? hvor ligger denne isåfall?

Skrevet

tomgangsregulatoren ligger vel under innsuget vil jeg tro. Går tykkere slanger inn og ut av den, en før og en etter gasspjeldet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...