Gå til innhold

Biler vi gjerne skulle sett i Norge

Erebus
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 95
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Flaut for hvem? De bila der blir jo ikke akkurat anskaffet av lommerusk heller da.. Og hva skal man med en sånn bil i Norge? Setter seg fast på humpler, i hull i veien, og med en maks fartsgrense på hele 100 km/t som disse bilene nesten gjør på 1. gearet, så skjønner jeg at noen ikke har giddi å brukt penger på det. Men på en annen side, JA, det er synd at vi ikke har fått sett de på veien i Norge, for det er megatøffe biler:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I den store sammenheng er det vel få land som har fartsgrenser som gjør at man "må" ha Enzo eller Zonda. De bryter vel de aller fleste fartsgrenser i 2. giret uansett nesten.

Anngående biler jeg kunne ha tenkt meg i landet.

Det er godt mulig man får de på norske skilt, selv om jeg aldri har hørt om det.

Peel p50 og trident er to biler jeg faktisk har kunne tenkt meg å hatt. Kun for at de er kule! :D

Peel-P50.jpg

PEELTRIDENT%202.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flaut for hvem? De bila der blir jo ikke akkurat anskaffet av lommerusk heller da.. Og hva skal man med en sånn bil i Norge? Setter seg fast på humpler, i hull i veien, og med en maks fartsgrense på hele 100 km/t som disse bilene nesten gjør på 1. gearet, så skjønner jeg at noen ikke har giddi å brukt penger på det. Men på en annen side, JA, det er synd at vi ikke har fått sett de på veien i Norge, for det er megatøffe biler:P

De finnes både i Sverige og Danmark, ja de har bedre veier, men disse bilene trenger ikke nødvendigvis ha asfalt av fløyel heller da. Se bare på Ring tidene deres som er rundt 7.25 på begge og Ringen er lang ifra slett.

Enzoen har liftsystem, det betyr at fronten heves over fartsdempere. Disse bilene kunne uten problemer brukes på Norske veier, har selv rattet Ferrari F50 på Norske veier, helt fantastisk :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er her Porsche kommer inn i bildet med det geniale konseptet 911. Selv en 997 GT2 RS kan kjøres like fornuftig i Tromsø som i Stuttgart... eller Modena for den saks skyld. Porsche er den eneste supersportsbilen som bygges etter gjennomførte rasjonelle og fornuftige prinsipper... nesten litt asketisk og kalvinistisk for å bruke en slitt metafor. Porsche 997 GT2 RS ligger ikke mye tilbake for Ferrari Enzo og Pagani Zonda F. 620 HK og 700 Nm fordelt på små 1370 Kg i kombinasjon med en ærlig 6-trinns manuell gearkasse sørger for dette. 0-100 Km/t går løs på 3,5 sekunder og topphastigheten er 330 Km/t.

dxtqe8k6e3co5tcbblvr.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den var RÅ....
Får man kjøpt den Nissan over disk da ? Den var tøff ja. :D

Hva heter den egentlig ?

Visste ikke noe om den jeg heller.

Jeg snubla over den i nye Gran Turismo 5, dritkul bil å kjøre, bra veigrep

Den heter Nissan Micra mm-r

Den kan man få skilter på ja

http://www.carpages.co.uk/nissan/nissan_micra_r_22_10_03.asp

http://www.rsportscars.com/nissan/2004-nissan-micra-r-concept/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skulle gjerne sett en 540D 2001 mod i norge, noen som sett d noen steder?

Den modellen ble aldri produsert. E38 740d (altså fra den samme tiden) ble imidlertid produsert og det finnes noen få av denne modellen i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg snakker som sagt ikke omE38 740D som jeg allerede har hadd jeg snakker om 540D som noen få mener finnes og andre mener ikke finnes på wikepedia finnes den og på et vognkort på en 540D som står i arvika skal dette finnes je er veldig skeptist men som sagt selv om denne 540D er org eller ikke så er det en morro bil, vad gjelder E38 740D så finnes det ett hav av disse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er her Porsche kommer inn i bildet med det geniale konseptet 911. Selv en 997 GT2 RS kan kjøres like fornuftig i Tromsø som i Stuttgart... eller Modena for den saks skyld. Porsche er den eneste supersportsbilen som bygges etter gjennomførte rasjonelle og fornuftige prinsipper... nesten litt asketisk og kalvinistisk for å bruke en slitt metafor. Porsche 997 GT2 RS ligger ikke mye tilbake for Ferrari Enzo og Pagani Zonda F. 620 HK og 700 Nm fordelt på små 1370 Kg i kombinasjon med en ærlig 6-trinns manuell gearkasse sørger for dette. 0-100 Km/t går løs på 3,5 sekunder og topphastigheten er 330 Km/t.

dxtqe8k6e3co5tcbblvr.jpg

GT2 RS er helt klart en helråå bil, men kan ikke si at den skulle være noe bedre enn Enzo på Norske veier. Minst like stiv, lav og bakhjultrekk med enda mer dreiemoment.

Har også her både kjørt og sitti på en runde( Norsk bil med samme farge som bildet over)

3fxz5lh17x6uyefmrxk9.jpg

u88fbs5x9axvvfvkhm3z.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg snakker som sagt ikke omE38 740D som jeg allerede har hadd jeg snakker om 540D som noen få mener finnes og andre mener ikke finnes på wikepedia finnes den og på et vognkort på en 540D som står i arvika skal dette finnes je er veldig skeptist men som sagt selv om denne 540D er org eller ikke så er det en morro bil, vad gjelder E38 740D så finnes det ett hav av disse

Vel... BMW har aldri produsert E39 540d... det er helt sikkert. Alpina så imidlertid et marked for mer effekt når det gjelder M57D30 motoren i relasjon til E39 530d modellen og utviklet derfor D10 modellen som har en M57D30 motor med to turboladere... 245 Hk og 500 Nm var resultatet. 0-100 Km/t klarer den på 6,8 sekunder og topphastigheten er i området rundt 255 Km/t.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp vet allerede om d10 men mener du virkelig at denne kan måle seg med 4,0 diesel som også er tunet? nope trodde ikke det heller- som sag er jeg i tvil selv om dette er en org bil men skal og se på en som det står 540D i vognkortet på til helgen og uansett om dette er org eller ikke så kan nok vi begge si oss enige om att dette er temlig morro:)

å er det virkelig org 540D som det står i vognkortet selv om vi begge tviler så er jo dette bare enda mere morro:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GT2 RS er helt klart en helråå bil, men kan ikke si at den skulle være noe bedre enn Enzo på Norske veier. Minst like stiv, lav og bakhjultrekk med enda mer dreiemoment.

Har også her både kjørt og sitti på en runde( Norsk bil med samme farge som bildet over)

3fxz5lh17x6uyefmrxk9.jpg

u88fbs5x9axvvfvkhm3z.jpg

GT2 RS er faktisk ikke så lav og dette er et stort poeng når det gjelder akkurat Porsche. GT2 RS er nok mer fokusert enn de aller fleste andre 911´ene, men den kan stadig kjøres nesten hvor det skal være på offentlige veier (også i Norge). I tillegg har 911 idag et utmerket varmeanlegg og ellers konstruert for kalde forhold som man også har i München og Berlin. Dette er ikke alltid tilfellet med Ferrari og andre supersportsbiler. Lamborghini har imidlertid blitt mer fornuftig med årene nå som Volkswagen bestemmer.

Det er artig at du har sittet på med en 997 GT2 RS. Denne modellen er jo nesten en slags åndelig etterkommer av 959 og den modellen har jeg kjørt... selv om det var en relativt kort tur på 30-35 Km (dog på Autobahn). En av mine helt store drømmer er å få kjøre en GT2 RS i Tyskland.... mest fordi den er så helt fantastisk brutal.

http://www.automotorsport.se/tv/?m=21945

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp vet allerede om d10 men mener du virkelig at denne kan måle seg med 4,0 diesel som også er tunet? nope trodde ikke det heller- som sag er jeg i tvil selv om dette er en org bil men skal og se på en som det står 540D i vognkortet på til helgen og uansett om dette er org eller ikke så kan nok vi begge si oss enige om att dette er temlig morro:)

å er det virkelig org 540D som det står i vognkortet selv om vi begge tviler så er jo dette bare enda mere morro:)

Jeg er egentlig ikke så begeistret når det gjelder de helt store dieselmotorene... og BMW har definitivt ikke produsert E39 540d. Årsaken var at man på denne tiden ikke hadde teknologien til å gjøre en V8 diesel skikkelig økonomisk. Mindre motorvolum og færre sylindre var derfor veien å gå i de viktige markedene som 3 og 5 seriene representerer for BMW. Med 7-serien var akkurat dette poenget mindre viktig iom. at betalingsviljen var større.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...