Gå til innhold

BMW og vinterføre

Kobar
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg hadde 2008 utgaven av piggfri X-ice fra Michelin, men de likte jeg overhodet ikke. Prøvde tilsvarende fra Continental, og bilen ble mye bedre!

Selgeren på dekksjappa sa også at X-ice var ubrukelig (etter at jeg hadde kjøpt de der faktisk.. Han husket meg tydeligvis ikke)

Hadde gamle X-Ice på 7eren en vinter, syns det fungerte bra. Har X-Ice2 på 1eren, og de fungerer fint. Continentalene har blitt så myke nå at det er som å kjøre på tyggegummi, i likhet med Nokian. Liker det ikke. Selv X-Ice2 kan finne på å blinke litt på antispinnen når en drar ut på motorveien i 3-4. gir, enda verre på Nokian og CVC5. Hadde forøvrig både CVC2 og CVC3 på tidligere biler, var veldig fornøyd med de, men de ble sinnsykt myke fra 3 til 5.

:lol::lol::lol:

#-o:applause::lol:

Så på 1ere på Finn senest i går, da lå det fem 1-serier med FWD... ;)

om det blir 1 serie så blir det -06 eller -08mod 118d eller 120d.

Hu kjører nå min 318is coupè og er nærmest nervevrak ved hvert snøfall, jeg er redd coupèn har skremt henne sålangt bort fra merket BMW som det går an :P

Ser du holder til i Rogaland, vi skal nok selge vår 118d LCI 143hk (MY08/prod 07/09), så du kan jo ta kontakt hvis det er interessant. Har passert 90.000km, alle servicer hos BMW, neste EU i 2013, svart bil med svart sportsinteriør og M-aerodynamic spoiler på bakluka, isofix foran og bak, navigasjon, dobbel klima, multifunksjonsratt, regnsensor, efficientdynamics, nye X-Ice2 på originale 16" i sept/okt, nye Goodyear Eagle F1 Asymmetric på nye 17" i mai/juni, avtakbart hengerfeste, parkeringssensorer bak (faktisk veldig kjekt på disse bilene i Golf-klassen, dårlig oversikt bakover), BMW Assist og BMW online, bluetooth og sikkert mer.. :)

Hehe, 8stk som har huka av for forhjulsdrift :applause:

http://www.finn.no/finn/car/used/result ... 2FMAKE=749

Og alle er forhandlere :applause:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stod steinharde Kumho piggdekk på 1'ern min når jeg handla den, sikkert fra når bilen var ny vinteren 2007.

Hadde igrunn aldri problemer med understyring, men bilen føltes utrolig lett i rumpa. Selv med dårlige/harde dekk var bilen faktisk veldig forutsigbar. I dag fikk bilen nye piggfrie og jeg må si at det ble en helt annen bil å kjøre..

Som med alle andre biler har nok dekkene det meste å si for kjøreopplevelsen om vinteren, men ulikt mange var 1'eren aldri nervøs å ratte med slitte hjul. Vitner kanskje om fin balanse, ikke vet jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...