NA Skrevet Februar 21, 2011 Share Skrevet Februar 21, 2011 Ser litt rundt på nettet etter sommerdekk om dagen, og konklusjonen må vel bli at Dekkonline.com kommer rimeligst ut? Spørsmålet er da om de dekkene i den billigere serien er noe å satse på fra dekkonline? Har kjørt på budgetdekk før og kan ikke si meg imponert over kjøreegenskaper, sliteevne osv. Opplevd billigdekk som veldig glatte på vått føre også. Dimensjonene jeg er ute etter: 225/35-19 og 235/35-19. Ser jo at de selger dekk som går for å være av kvalitet til rundt 1500kr og oppover, men de billigere enn de da? Noe å satse på, eller kaster man bort pengene ved å spare en tusenlapp eller to? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Arnesen Skrevet Februar 21, 2011 Share Skrevet Februar 21, 2011 Jeg har kjørt på flere billig merker men det merket som skiller seg ut i mengden er Federal. Jeg har veldig god erfaring med Federal 595 og jeg vet at mange andre også deler den erfaringen. Dette er slitesterke dekk som tåler regn og våt asfalt. Eneste minuset med de er at de støyer litt mer enn premium merkene, men det var ikke såppass at det var plagsomt. jeg har sett på dekkonline.com at 4*235/35-19 dekk kom på ca 3600kr, og det mener jeg er god valuta for kronasjene... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NA Skrevet Februar 21, 2011 Forfatter Share Skrevet Februar 21, 2011 Ikke gal pris for 19" det nei. Var det forresten Federal SS595 eller 595EVO du brukte? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gnilb Skrevet Februar 21, 2011 Share Skrevet Februar 21, 2011 Dekkongen.no er ganske bra på pris men jeg vet ikke noe om merkene de har. Her http://www.dekkongen.no/default.aspx?De ... oryIndex=0 Edit: Må skrive inn den dimmen du skal ha da Dem har 235/35-19 til 954,- per dekk hvertfall. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NA Skrevet Februar 22, 2011 Forfatter Share Skrevet Februar 22, 2011 Da er nok fortsatt dekkonline.com billigere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SSM Skrevet Februar 22, 2011 Share Skrevet Februar 22, 2011 Toyo Proxes T1-R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-M Skrevet Februar 22, 2011 Share Skrevet Februar 22, 2011 Jeg har sett Federal-dekk som har gått i oppløsning! To ganger faktisk. Den ene gangen på en helt vanlig bruksbil der slitebanen løsnet fra kordelaget i store flak og andre gang ved banekjøring der dekkskuldren smuldret opp i store biter. Noe slik dritt vil jeg aldri montere på min bil. Pingpong, Nanbangkan og andre jalladekk sorter i samme kategori. Jeg har kjøpt Nokian fra Dekkonline. Disse dekkene er produsert et eller annet sted i Asia, ikke her i Europa som det som selges over disk her. Ditto for MC-dekk jeg har kjøpt billig på nett. Vet ikke om det har noe å si for kvaliteten, men vil tro det er litt forskjell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Arnesen Skrevet Februar 22, 2011 Share Skrevet Februar 22, 2011 Ikke gal pris for 19" det nei.Var det forresten Federal SS595 eller 595EVO du brukte? ss595. Evo utgaven bør du holde deg unna, de er livsfarlige på våt vei. Jeg har sett Federal-dekk som har gått i oppløsning! To ganger faktisk. Den ene gangen på en helt vanlig bruksbil der slitebanen løsnet fra kordelaget i store flak og andre gang ved banekjøring der dekkskuldren smuldret opp i store biter. Noe slik dritt vil jeg aldri montere på min bil. Pingpong, Nanbangkan og andre jalladekk sorter i samme kategori. Tja, federal ss595 er jo veldig populære i drifting verden rett og slett fordi di er så billige og er veldig slitesterke... Far min hadde hakkapelita 5 dekk på den første saaben sin, der løsnet dekk overflaten ifra corden etter kun noen uker i bruk. Det betyr da altså at ALLE hakkapelita dekk er elendig? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PenguiN- Skrevet Februar 22, 2011 Share Skrevet Februar 22, 2011 hva mener folk om følgende: Falken FK451 Goodyear Eagle F1 assymetric Pirelli P-zero nero Dunlop Sp9000 Micheling PS2 Marangoni Zeta Linea Fulda Extremo Toyo T1S Continental sporti contact Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
badsha Skrevet Februar 22, 2011 Share Skrevet Februar 22, 2011 har to helt nye Kumho 265/30 R19 dekk som ikke har kjørt 1 km engang til salgs:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-M Skrevet Februar 22, 2011 Share Skrevet Februar 22, 2011 Far min hadde hakkapelita 5 dekk på den første saaben sin, der løsnet dekk overflaten ifra corden etter kun noen uker i bruk. Det betyr da altså at ALLE hakkapelita dekk er elendig? Ikke nødvendigvis. Jeg har meget god erfaring med Hakka-serien fra Nokian. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Februar 22, 2011 Share Skrevet Februar 22, 2011 hva mener folk om følgende:Falken FK451 Goodyear Eagle F1 assymetric Pirelli P-zero nero Dunlop Sp9000 Micheling PS2 Marangoni Zeta Linea Fulda Extremo Toyo T1S Continental sporti contact Michelin PS2 er bra Continental sporti contact er nok bra. Dunlop Sp9000 er bra. Det var Dunlop Sp9000 på ein Porsche eg kjøpte. Dei fungerte bra men var litt for harde til den bilen. (420hk, 600nm og bakhjulstrekk) Er vel normal treadwear på dekka. (er 240 eller 280) Kjøpte Michelin etterpå. (hugser ikkje om det var PS2) Desse hadde treadwear på 140 (mjuke!) og passa bedre til kreftene på bilen. Continental eit eller anna contact 2 har eg brukt på 2 biler. Desse fungerer kjempefint synes eg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Z3 Skrevet Februar 22, 2011 Share Skrevet Februar 22, 2011 Continental sporti contact 2 har jeg mye erfaring med, har brukt dem på både 5 serien og Z3. Ved bytte fra andre dekk til Conti ble begge disse bilene en helt annen og bedre bil, men billige er de jo ikke, men pris er ikke tema for meg når det er snakk om dekk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NA Skrevet Februar 22, 2011 Forfatter Share Skrevet Februar 22, 2011 Jeg har og selv gode erfaringer med continental, slitesterke og bra dekk med lite støy og bra på vått, men koster jo litt også. Har og kjørt vredestein sessanta fornøyd med de også. Konklusjonen blir vel at for å kjøpe bra dekk så havner man vel på ca 1300-1500kr dekket? S.Arnesen: Ok, da er det faktisk de billigste av de to som er mest brukbare da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LianLi Skrevet Februar 22, 2011 Share Skrevet Februar 22, 2011 Har Mich pilot sport PS2 på M3en, sporer ikke i forhold til andre dekk jeg har prøvd, sitter som fykt godt på tørt også meget bra på vått. Er vel regnet for å være kansje de dekka som henger best før man går over til gateslicks Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå