jonase46 Skrevet Februar 22, 2011 Skrevet Februar 22, 2011 Hallo! Har en 2002 320dt e46 hvor oljelampa (gul lampe) begynner å lyse ca 20sek etter oppstart og lyser i ca 15sekunder. Dette skjer hver gang jeg starter bilen (like mange sekund hver gang jeg starter) Har pratet med BMW i Tromsø og et lokalt bilverksted å de sier at gul oljelampe er kun oljenivå og ingenting annet. Har byttet føler Til oljenivået og har alltid nok olje på bilen, men finner ikke ut hva det er. Noen som kan ha noe forslag? mvh Jonas Aronsen .
chipsenter1 Skrevet Februar 22, 2011 Skrevet Februar 22, 2011 search.php?keywords=gul+oljelampe&terms=all&author=&sc=1&sf=all&sk=t&sd=d&sr=topics&st=0&ch=300&t=0&submit=S%C3%B8k
jonase46 Skrevet Februar 22, 2011 Forfatter Skrevet Februar 22, 2011 Takk for svar, men står jo kun att jeg må bytte sensoren til oljenivået, men den har jeg jo bytta!
chipsenter1 Skrevet Februar 22, 2011 Skrevet Februar 22, 2011 hørt en del om dette før men husker ikke i farten om det var pga veivhus vent eller hva det var se om TRF her har noe info kanskje
bmw vin rød Skrevet Februar 22, 2011 Skrevet Februar 22, 2011 Hallo! Har en 2002 320dt e46 hvor oljelampa (gul lampe) begynner å lyse ca 20sek etter oppstart og lyser i ca 15sekunder. Dette skjer hver gang jeg starter bilen (like mange sekund hver gang jeg starter) Har pratet med BMW i Tromsø og et lokalt bilverksted å de sier at gul oljelampe er kun oljenivå og ingenting annet. Har byttet føler Til oljenivået og har alltid nok olje på bilen, men finner ikke ut hva det er. Noen som kan ha noe forslag?mvh Jonas Aronsen . har samme problem
Otis Skrevet Februar 22, 2011 Skrevet Februar 22, 2011 Sensoren kan være defekt, om du har hatt på tenningen ved skifte. Da "brenner" den opp. Har dette skjedd?
TRF Skrevet Februar 22, 2011 Skrevet Februar 22, 2011 har erfart begge deler, jeg ville kontrollert sensor igjen, evt kabling. men kan ikke gi noe bedre svar enn det..
chipsenter1 Skrevet Februar 22, 2011 Skrevet Februar 22, 2011 noen andre som hørt prat om tett filter til veivhus vent? takker for att du tok turen forbi:) min har vert sån lenge men ikke tenkt over det,
jonase46 Skrevet Februar 22, 2011 Forfatter Skrevet Februar 22, 2011 Har bytta veivhusventilasjon, sensoren ble bytta på verksted, samtidig som service.. Må vell sjekke kablinga, men rart at det skjer det samme hver gang, må vell være nå i hjernen? Eller noe slikt? Er egentli irriternde, og det skremmer folk den dagen man skal selge bilen.. Vill gjerne finne ut av dette, men koster nok litt for mye å få feilsøkt på verksted..
baremats91 Skrevet Februar 22, 2011 Skrevet Februar 22, 2011 jeg har feilsøkt en del ang det der på en del biler, kan si at på kretsen til oljenivåsensor, så er også dynamo, starter. også var det noe mer som jeg ikke kommer på også koblet på, om det er noe tull der så kan faktisk oljelampa lyse, eller så kan olja ha frøsi, altså oljekanalene opp til toppen, da vil oljelampe lyse en liten stund. men nå veit jeg ikke om du er den som kun kjører korte turer og lar bilen stå ute eller i kald garasje
Hauso Skrevet Februar 22, 2011 Skrevet Februar 22, 2011 Det skal vel være greit kaldt om olja skal fryse eller?
Fliid Skrevet Februar 22, 2011 Skrevet Februar 22, 2011 Ja. Veldig kaldt. Eller ett ekstremt høyt vanninnhold i oljen. Trådstarter. Få tatt en diagnose. Om feilen ligger i nivåføler (selvom den er byttet) så får du opp feilkode ved avlesning, om det er noe galt med kabler, så får du fortsatt opp at føleren er defekt ved diagnose.
baremats91 Skrevet Februar 23, 2011 Skrevet Februar 23, 2011 -15 er nok til at oljekanalene skal fryse om det er kondens i olja
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå