Bmw e39 Skrevet Februar 23, 2011 Skrevet Februar 23, 2011 Bilen min har begynt å nøkke å gå litt ujevnt, når jeg gir på høres det ut som noe som blåser inne i bilen, i tilleg til at bilen legger igjen en svart røyksky bak bilen når jeg gir på. Regner med det er en luftlekasje en plass, så motoren får for lite luft. men hvor skal jeg begynne å lete? Noen som har opplevd dette før? Bilen er en 525d 2000(2001) mod e39 163 hk dieselen..
chipsenter1 Skrevet Februar 23, 2011 Skrevet Februar 23, 2011 defekt turbo? eller lekasje i turbo slanger?
Bmw e39 Skrevet Februar 23, 2011 Forfatter Skrevet Februar 23, 2011 Det er mulig.. hva som er mest sansynlig? bilen har gått 193000
Skruern Skrevet Februar 23, 2011 Skrevet Februar 23, 2011 Tipper tett filter for veivhusventilasjon eller AGR ventil ?
Bmw e39 Skrevet Februar 23, 2011 Forfatter Skrevet Februar 23, 2011 Tipper tett filter for veivhusventilasjon eller AGR ventil ? Men blir det suselyd i coupeen hvis agr ventilen, eller filtret til veivhuset er tett? (Trodde det het EGR ventil:P)
Otis Skrevet Februar 23, 2011 Skrevet Februar 23, 2011 Ja, eller kanskje ikke susing, men mer svak hyling. Ja, faktisk susing om du vil AGR/EGR var tett på min og den gikk forferdelig dårlig og luggete, svart røyk og rett og slett i dårlig form var bilen. Blendet EGR/AGR og kjørte bilen hardt når den var varm, hver eneste dag i 12-14 dager. Så ble den gradvis bedre og bedre. Nå er den i kjempefin form igjen Ikke mer EGR/AGR.
chipsenter1 Skrevet Februar 23, 2011 Skrevet Februar 23, 2011 +1 jeg ville vel plombert agr/egr samtidlig som jeg løftet på panseret for og sjekke efter ev lekasje fort gjort:)
Otis Skrevet Februar 23, 2011 Skrevet Februar 23, 2011 Luggingen kan forsåvidt være dieselfilter også da. Glemte også å nevne at min bil ble kjøpt av meg på ca 204000km.
TRF Skrevet Februar 24, 2011 Skrevet Februar 24, 2011 svart røyk er normalt underskudd av luft, så sjekk etter luftlekkasjer. Du bør ha en sittende inni og belaste motoren litt så du faktisk får opp litt trykk. Det er jo enkelt å sjekke slanger, fra turbo til ic og fra ic til innsug. ellers kan lugging være som Otis sier, men det kan også komme som et resultat av at den maf verdier ikke stemmer med trykk verdier.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå