Haug530D Skrevet Februar 26, 2011 Share Skrevet Februar 26, 2011 Har ett lite problem nå, jeg bestillte noen Custom Dørpanel fra PM Moifiche i Italia, men Tang Band høytalerne passer jo søren meg ikke. Problemet er at der hvor de skal ligge i sporet så er ikke hullet stort nok, så det må enten freses eller skjæres ut større hull, hva er egentlig best? Har hørt at MDF ikke er så helsemessig bra å jobbe med. Også lurte jeg på om det er noen som har ett forslag til hva jeg kan plugge igjen det ene høytalerhullet med? kommer bare til å ha en 6.5" i hver dørside til å begynne med. Jeg la denne på teknisk, men om moderator mener den er feilpostet så må de bare flytte den. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigJ Skrevet Februar 26, 2011 Share Skrevet Februar 26, 2011 Har du overfres så er det det beste. Har holdt mye på med MDF. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet Februar 26, 2011 Forfatter Share Skrevet Februar 26, 2011 Har du overfres så er det det beste. Har holdt mye på med MDF. Har tilgang på en overfres ja, men er ikke støvet ganske farlig da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigJ Skrevet Februar 26, 2011 Share Skrevet Februar 26, 2011 Hehe. Får nå ikke håpe det. Har hatt 6 år med ca. konstant saging, pussing og fresing av MDF. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eirikdg Skrevet Februar 28, 2011 Share Skrevet Februar 28, 2011 Er bare å kjøpe noen støvmasker så du har liggende. De koster ikke allverden og er kjekke å ha for litt støvete arbeid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nitrox111 Skrevet Februar 28, 2011 Share Skrevet Februar 28, 2011 Hvis du ønsker deg en farlig kasse, kan du lage den av Asbest (aspest?) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet Februar 28, 2011 Forfatter Share Skrevet Februar 28, 2011 Hvis du ønsker deg en farlig kasse, kan du lage den av Asbest (aspest?) Haha, morsomt er ikke jeg som har lagd panelene, de er håndlagd i Italia og det var de som valgte å lage de i MDF. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigJ Skrevet Februar 28, 2011 Share Skrevet Februar 28, 2011 Nå er vel MDF det mest vanlige materiale å bruke når man bygger kasser og paneler til bilstereo, så tror nok ikke det er så farlig. MDF er et mer dødt materiale enn f.eks. spon så derfor det blir foretrukket. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
username Skrevet Mars 1, 2011 Share Skrevet Mars 1, 2011 Fete høyttalere^^ MDF er fint å jobbe med det! Men om det kommer mye støv osv så er ikke det noe du bør puste inn. Det er fordi det er noe spesielt stoff/lim som holder MDF platene sammen. En enkel maske gjør susen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet Mars 2, 2011 Forfatter Share Skrevet Mars 2, 2011 Fete høyttalere^^MDF er fint å jobbe med det! Men om det kommer mye støv osv så er ikke det noe du bør puste inn. Det er fordi det er noe spesielt stoff/lim som holder MDF platene sammen. En enkel maske gjør susen. Satser på å bruke en maske uansett, er ikke så mye som må freses, kun litt på kanten. Hehe ja det var Tang Band settet du anbefalte, bare håper det blir bra lyd nå, er ikke sikker på om jeg får 10L inni dørene, men det er nok ikke langt unna. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
username Skrevet Mars 2, 2011 Share Skrevet Mars 2, 2011 Er en god del på bilstereoforumet.no som bygger en del kasser til de høyttalerene der atm, så du kan jo sjekke div. tråder der om du lurer på noe De midbassene er ikke værst as, en jeg kjenner har en av de W6 i en 20L kasse i garasjen på 40kvm, og det blir bra bass av det^^ Joakim fra dynabel har 2 av disse i en 50L kasse i en 5-serie STV, og jeg må si at når jeg hørte den bilen, så trodde jeg at det var noe langt større baki der!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mlarsen Skrevet Mars 3, 2011 Share Skrevet Mars 3, 2011 Blir spennede og se hvordan resultatet blir. legg gjerne ut noen bilder og oppdateringer på hvordan det blir lydmessig og utsende Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå