Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes bilen har begynt å bli litt treg å lat, så jeg testet dette litt under en forbikjøring i Tyskland.

Testet den fra 100 til 180km/t og dette tok laaaaaaaaang tid, greit nok at det var litt oppoverbakke og bilen er en automat, men jeg mener fast og bestemt at bilen var raskere tidligere.

Plugger, olje, oljefilter, luftfilter ble byttet 4dager før jeg reiste ned, og veivhusventilasjonen pluss alle slangene ble byttet for ca 2mnd siden.

Se på video'n under, så ser dere hva jeg mener med laaaaaang tid

Motoren ble totaloverhalt for snart 2år siden, hvor alle pakninger og stort sett det aller meste av slitedeler har blitt byttet i tillegg til at både topp og blokk ble slipt osv..

Skrevet
Synes ikke det så unormalt tregt ut.

Mulig det bare er innbildning fra min side, men jeg mener denne var litt raskere tidligere.

100-150 på ca 10sek og 100-180 på ca 25sek synes jeg var litt tregt, :( men som sagt så kan det være en innbildning. :?:

Jeg er veldig klar over at 520 med automat ikke er noen racer og tar selvfølgelig med i beregningen at denne videoen ble filmet i en slak oppoverbakke.

I tillegg ble jeg vel litt missunnerlig på noen av de som kjørte forbi meg :lol:

Toppfarten prøvde jeg ikke men den lå fint i 200 på nåla og det er nok for en "gammel mann" som meg.

Skrevet

Du kjører jo med brekket på!!! (Rød lampe, kansje bare bremseklossvarsel det...)

Synes det så normalt ut jeg også. Og finn snerr i seksern når den får strekke ut litt hører jeg.

Skrevet
Du kjører jo med brekket på!!! (Rød lampe, kansje bare bremseklossvarsel det...)

.

Det var nok bare bremseklossvarselet, kjørte på noe kvister i veien som klarte å slite av kabelen til føleren :twisted:

Skrevet

Helt enig, går mer en bra nok (for å være 520)

Skal du teste toppfarten tar det hvertfall laaaang tid.

Her er min 520i i toppfart. Flat mark og gikk faktisk i turtallsperra..

Etter 200 er akselerasjonen heller dårlig..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...