Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på et par ting angående senking.

Går det fint å bruke orginale fjærbeinslager som allerede er på bilen med coilovers? Altså om dette vil slite meir siden det er orginale eller burde det gå?

Ved senking 50/30 eller 40/20 og 18" felger, slipper eg spacere? Felgpakke 235/255-18 GS-Race edition som er på, med ET 20 framme og 26 bak.

Coilover settet det gjelder er supersport black evolution.

Om det er ellers noke eg burde vite om senking så tar eg imot tips, takk på forhånd :)

Skrevet

Jeg ville ha skiftet det som hører til dempere og fjører ved senking. Da er alt i orden og du trenger ikke tenke på det, på en god stund. Det koster bittelitt mer i det øyeblikket du senker, men sparer deg for endel ekstra arbeid når det senere går i stykker uansett.

Om det subber eller ikke, kommer an på innpress på felgen.

Skrevet

Jeg er usikker, men vil anta lageret.

Ikke noe mer, siden du har coilover. Mulig at jeg har glemt noe, men tror ikke det.

Skrevet

Har da funne ut ET-en på dekka, 20 framme og 26 bak, noken som veit om detta kjem til å subbe med 50/30 senk? (visst ja) kjem det til å subbe med 40/20? Og om det kommer til å funke på delvis humpete vestlandsveier? :)

Felga som skal stå på med senking: Felgpakke 235/255-18 GS-Race edition

Skrevet

Da bør sjekke tråden som ligger på første siden under teknisk.

Den som har all info om hvilke felger som passer.

Skrevet

Åja, beklager, må ha vore litt i egne tanker for å ikkje ha sett det der :mrgreen: . Men takk :)

EDIT: har da sett gjennom tråden 2 ganger men finner ikkje svar på spørsmålet

Skrevet

Altså du trur det blir meir? isåfall kan eg sette det til 40/20 så gjer det ingenting om det blir litt lavare enn innstilt.

Men skulle gjerne sett bilder av biler med forskjellige senk for inspirasjon av kva som blir best :)

Skrevet

Vanskelig å måle seg til konkret 50/30 senk med coilovere. Som regel stilles det bare inn til en passende høyde..

Dette er 40/20 senk, riktignok kun senkefjærer

100_0678.jpg

Dette er TA Technix coilovere skrudd i bunn foran og 2cm med gjenger igjen bak. Tenker det tilsvarer noe rundt 75/50.

DSCF0701-1.jpg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...