Madice Skrevet Mars 1, 2011 Skrevet Mars 1, 2011 Hei og hopp. Er ny på dette forumet, og vurderer å kjøpe e39. Er det mye svakheter ved disse modellene (96-99?), og er det noe spesielt man bør se etter ved kjøp? Jeg vurderer som dere ser en 96-99 modell, når var facelift på disse bilene, og hva ble nytt? Har sett igjennom mye av trådene på dette forumet allerede, men ikke funnet spesielt om akkurat dette med facelift. Jeg har bladd meg igjennom finn.no på både Mercedes, Volvo og Audi. Men jeg falt for e39 bimmer, og kommer mest sansynlig til å kjøpe en slik. Fint om jeg hadde fått svar på spørsmålene mine. Takk for hjelpen
Haug530D Skrevet Mars 1, 2011 Skrevet Mars 1, 2011 Facelift kom i 2001 og bilen fikk da de velkjente Angel Eyes lyktene, Baklykter med ledstripe i bremselys, Ny frontfanger med runde tåkelykter, lister lakkert i bilens farge, ny grill, nye brede Navi skjermen, er noe av det jeg kom på i farten
Madice Skrevet Mars 1, 2011 Forfatter Skrevet Mars 1, 2011 Takk for svar, mister Noen som kan svare på mer angående feil og hva man må se etter ved kjøp? Evnt svakheter?
bmwkizn Skrevet Mars 1, 2011 Skrevet Mars 1, 2011 Sensorer er vanlige feil på E39..Kamsensor..veivaksel sensor..Airbag sensormatte. ABS sensor etc.
Madice Skrevet Mars 2, 2011 Forfatter Skrevet Mars 2, 2011 Ok, er disse vanskelige å skifte/fikse/ordne? Dyrt?
Otis Skrevet Mars 2, 2011 Skrevet Mars 2, 2011 Jeg tror fremdeles ikke at alle sensorene er vanlige feil på facelift, men derimot pre-facelift. Men sensorene koster vel rundt 1000,- stykket (veldig grovt regnet) og er ikke så vanskelig å skifte. Du bør også se etter rust på alle dører og panser samt bagasjelokk. Spesielt i falsene. Ellers er det greit å ta seg god tid nå, da det er flusst av e39 på markedet!
hillmar Skrevet Mars 2, 2011 Skrevet Mars 2, 2011 Denne er fin: http://autopower.se/Guider/Begagnatguiden/E39/
bcrazy Skrevet Mars 2, 2011 Skrevet Mars 2, 2011 http://www.beisansystems.com/ http://www.drvanos.com/ Sensorer som nevnt av flere her. Finn en med skinnseter. Bedre å sitte i og holder lenger enn standard setene. 520 ble 2.2 liter med facelift.
Madice Skrevet Mars 2, 2011 Forfatter Skrevet Mars 2, 2011 Ok, da blir det nok en e39 på meg med tiden:) Får man tak i angeleyes som passer disse pre-facelift lampene da? Kun ringer ikke noen nye lampe eller noe sånt?
Dan Skrevet Mars 2, 2011 Skrevet Mars 2, 2011 Preface har jo etter hvert blitt ganske rimelige, så burde være mulig å komme over et godt eksemplar til en billig penge. Finn en som er godt vedlikeholdt, gjerne komplett servicehistorikk og byttet endel slitedeler (spesielt til for- og bakstilling, bremser) hvis du velger en bil med høy km.
Madice Skrevet Mars 2, 2011 Forfatter Skrevet Mars 2, 2011 Takk for svar, Dan:D Ser også at mange synes bra om de Biltema Angel Eyes ringene, men vil de passe i e39 lykter da? Pre-face? Også så jeg etter de LED hvite ringene i Biltemakatalogen, men fant dem ikke? Har de bare gule da eller?
Appelgren Skrevet Mars 2, 2011 Skrevet Mars 2, 2011 rust på framside av kanaler, hjulbuer, bakluke.. spesielt touring, bakluka blir lett spist opp av rust..
aloebiz.net Skrevet Mars 2, 2011 Skrevet Mars 2, 2011 Og rust i tanklokket pga. designfeil som gjør at det samler seg en vanndam der etter vask. Tørk bort det vannet hver gang du vasker!! Jeg har nå min 3. E39 og har hatt lite feil og problemer med de Skikkelige godbiler det! Superfornøyd E46 jeg hadde derimot.. Den virka som et hakk eller 3 under E39 på kvalitet og feil..
Mikael-B Skrevet Mars 2, 2011 Skrevet Mars 2, 2011 Hadde det vært opp til meg hadde jeg uten tvil kjøpt facelift. De er på nesten samme prisnivå som preface, og er veeeeeeldig billige i forhold til hvor mye bil du får. Facelift bensin har vanos, annet styresystem osv. enn preface (preface etter 9/1998 hadde også dobbelvanos). I tillegg er det endel andre små forskjeller. Generell "svakheter" i understell er casterstag foran, knirkeforing bak, bremser rundtom (blir fort utslitte), stabstagledd osv. Tung bil, med mye foringer i understell gjør at vedlikehold er viktig. Men mye billig deler å få kjøpt, og ganske simpelt å bytte. Radiator, vannpumpe, termostathus har en tendens til å ryke, anbefales å byttes. Olje og oljefilterskift er viktig å overholde. Ventiltetninger som blir harde og lekker er ikke uvanlig. Vanos er noe som burde overhales, koster rundt 800 for et overhalingssett fra Beisan. Disse blir harde over tid, og gjør at bilen drar dårlig ved lave turtall, kan bruke olje og kan lage mye lyd.
Madice Skrevet Mars 2, 2011 Forfatter Skrevet Mars 2, 2011 Se her ja, mange bra svar! Tusen takk for det:D Dumt spørsmål, men hva er egentlig Vanos?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå