Gå til innhold

1991 525i 24v, SOLGT.


Anbefalte innlegg

Bilen er per dags dato avskiltet, grunnet ny bil, så jeg leverte skiltene inn fordi jeg ikke ville ha en ekstra bil å betale årsavgift på, da jeg bruker den nye.

Bilen har rullet 272 000 men motor har gått noe mindre, uvisst hvor mye, men motoren sviver og går som bare det. Ikke noe tull i mitt eienskap.

Bilen ble importert fra Tyskland i 2006. I Tyskland var det en eldre dame som hadde bilen, og så kjøpte jeg bilen i 2008. 27. Mai om jeg ikke tar HELT feil.

Da jeg kjøpte bilen, var ruter sotet og bilen hadde Depo front og baklykter.

Ble stoppa i teknisk kontroll første sommeren jeg hadde den, og der tok de meg for soting av ruter og dårlig frontrute. Så jeg tok av sotinga, og ny frontrute er på.

Jeg bytta frontlykter fra angel eyes, til Sorte Hella DE lykter, og baklyktene er originale med rød blink. Blir byttet ved salg, ettersom de blinker rødt også. Kan stå på om du vil det, eller så kan jeg skaffe hvite blink. Blinklys foran er sotet og det er gul film på alle lys foran, inkl. tåkelys. Dette kan lett fjernes dersom du ikke ønsker å ha dette på. Jeg syntes det gjør mye med bilen, og sammen med gule pærer, er det toppen av kaka, syntes jeg. Men alt dette er lett å skifte!

Det lille negative med bilen, er at forrige eier har prøvd seg på å lakkere taket inni bilen til "m5" tak, men gjorde seg aldri ferdig med dette. Så det er ikke mye å skryte av. Jeg har ikke gjort noe med dette, ettersom jeg ikke kikker opp i taket når jeg kjører. Det er en lett jobb å bytte innertaket i bilen, og dette er lett å få tak i også.

Av rust så vil jeg si bilen er fin for rust, etter hva jeg har sett. Har ikke hatt bilen i deler for å leite, men hva jeg har funnet av rust er;

-Venstre side på panser,rett over lykt (Ble rygget på av en pickup, så det er en liten bulk, og en minimal flekk med rust. Dette ville kostet meg 12 000, så jeg har ikke retta det ut.)

-Bagasjeluka rett over venstre innerlykt.

-Noe ved sjåførdøra, og ved venstre bakdør.

-Kanaler, som er vanlig på disse bilene. Jeg har ikke blitt plaga av den rusta der, men det finnes.

Det meste er overflaterust.

Det er hva jeg kommer PÅ av rust. Bilen er som sagt snart 20 år gammel, og urørt, så det er klart rust finnes på bilen.

Diffen som stod på bilen var ved sin ende, så jeg har bytta den og. Nå står det 525 24V diff, uten sperre på bilen. Det stod 25% på bilen fra før.

Kan og si at bilen VAR en 540iA da den ble tatt inn til Norge, men jeg mener motoren var skjært på den, og fikk en M50B25 og manuell kasse, og så godkjent med dette. Understell er 525, og ikke 540.

Interiør messig vil jeg si den er fin. Svarte comfort skinnstoler, med armlene for hver persjon foran, og stor kjørecomputer.

Nå kommer jeg ikke på så mye mer i farta. Hvis du lurer på noe mer, er det bare å spørre meg.

Legger ved noen bilder av bilen når den hadde Rondell D58 (fra i sommer).

Dette er 4 bilder fra BMW CCN treffet i Skien, Telemark.

plh0jls2amqqe6gm8fy5.jpg

st950gz1uexzxz6dp8un.jpg

5792h8pkexqfhq8m5nxl.jpg

vh5qlu1sw9wyieeairuw.jpg

Bilde inn fra sjåførsiden.

o2lo1flrzrws6tzbi3lr.jpg

Bilde av bulk over venstre frontlykt:

vom518mccjh4pobmyd89.jpg

Bilen bakfra:

1go9exhaci2q5jm9bnl1.jpg

Motorrom:

0gk1wedwrueijyh1b18d.jpg

Bilen forfra:

6ltmee28dvlrpyjhp9q6.jpg

Bilen selges for 35 000 inkludert noen 18" jeg har liggende (Ikke de på bildet. De har jeg ikke lenger)

Om det er spørsmål ang. bilen, så er det bare å spørre i vei!

Beklager rotete tekst, trøttheten slår inn. Send PM om det er noen spørsmål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 44
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

fin e34! likte den fargen der. lykke til med salget. godt å se en ærlig annonse forresten. som oftes er alle bruktbiler rustfri, og bedre enn nye ;)

en ting forresten. ser du har samme eksos som meg. hvordan er lyden på tomgang? min puttrer litt. min jager litt på tumgang også, så lurer litt på hva det kan være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, Space-ace :)

Jeg er heller ærlig, enn at jeg får slengt dritt tilbake etter salg av bilen. Nå vet folk hva som er feil på bilen, så får det være opp til de om de vil fikse eller ikke, om de er interessert :)

Denne er ikke rustfri, og ikke bedre enn ny, men det finnes dårligere E34'er der ute. Det er jeg sikker på. Bilen er 20 år gammel og urørt, og sånn er det bare.

Er litt usikker på hvordan eksos det er. Mener det er 2,5" under bilen, men idet jeg starter opp bilen, så brommer den litt. Elsker lyden fra eksosen.

Fikk utført jobben av Eksos mesteren i Skien, da det gamle datt av pga rust. Hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen er ikke solgt enda nei. Hvor motorbytte er gjort, er jeg ikke sikker på. Men ligger ved noen papirer fra Mercedes Benz i bilen, hvor det står diverse ting om bilen, så muligens det er gjort der. Men det GODKJENT.

Kan prøve å få tatt noen bilder av rust og taket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, Heihå. Få som liker gule lykter, men jeg er fan av det, og det kledde denne bilens farge veldig godt :) Felgene som er avbildet er solgt, men jeg har andre helt ok 18" liggende som kan bli med bilen mot et bittelite tillegg.

Godkjente den i August 2009 mener jeg det var, men skal ikke være noe problem å få godkjent den neste gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...