Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei lurer på om noen har prøvd bremse skiver fra e60 og om det passer f.eks bak på en e34 ... er en del større på e60 så ..

Skrevet

Spør du siden du tilfeldigvis sitter på noen skiver til E60?

Du kan ikke bare sette på større skiver uten å bytte calipere også. Og for bakbremser sin del må du i tillegg sjekke om bremseskoene for håndbrekket passer.

Hvis du er ute etter å oppgradere bremsene, så anbefaler jeg å kjøpe deler som er laget for nettopp E34. Da kan du oppgradere til f.eks. 540 eller M5. evt så kan du kjøpe ettermarkedskit. (Og da oppgraderer du selvsagt foran samtidig).

Skrevet

har m5 bremser for e34 rund baut . men lurte på om noen hadde prøvd ... litt billigre å kjøpe org bmw ... en brembo eller noen andre bremser te 20000 kr . ska jo selvfølgelig bruke andre calipere ...

Skrevet

m5 bremsene er bra de. skjønner ikke helt hva mer du er ute etter? kraftigere retardasjon eller bedre varmetoleranse/kjøling?

kraftigere retardasjon enn originale m5 bremser i god stand med gode skiver og klosser ser jeg ikke helt behovet for. Bedre kjøling kan jeg se et behov for, men også her er de original 315mm skivene med ventilert senter ganske bra.

Dersom bilen totalt sett skal stoppe fortere så har store kalippere og skiver ganske lite å si, derimot har bremsebalanse alt å si.

Og at det er billigere med originalt enn ettermarked er jeg litt uenig i. Og for å svare på spm ditt så kan jeg nesten garantere at ikke e60 bremser passer, da det allerede på e39 kom ny dimmensjon på innfestning av kallipper.

Det råeste som er å få på din bil origianlt bmw er bremser levert på m5 etter 9/94 (mulig det kom noe tidligere). Disse er 4 stempels foran, med 345mm flytende skiver, og noe større skiver bak. Vær forberedt på å betale mer enn 20k totalt for dette oppsettet.

Ser at du har den e34en med s50motor? denne antar jeg jo da er ombygd, og da spørs det hvor gjennomført dette er. Dersom hele bremseanlegget ditt er m5 og med kvalitetsskiver og klosser, så sjekk om hovedsylinder og bremsekraftforsterker er byttet til m5.

Det finnes en del andre original alternativer, men er ikke så sikker på at du vil være tjent med dette. Forklar litt mer hva du er ute etter.

Skrevet

spørsmålet var om det passa ... om noen kunne si meg det ... hvis noen hadde prøvd .... ser hvertfall at foran er bolt on med skiver fra e60 550i ... 348mm x30 foran ... men er 345 X24 bak på samme bil ... hadde vært moro å vist om det passa .Har framskiver fra m5 95 også men ikke calipere ... er vel lov å prøve noe nytt eller ,men gidder ikke å kjøpe skiver hvis noen har prøvd å det ikke passer .

Skrevet

Og jeg har svart at det tror jeg ikke det gjør, da bmw endre bolt avstanden på kalipperne ved overgangen til e38/39.

Om du får på ei skive har jo ikke så mye å si, det er jo det minste problemet ditt.

Du må prøve så mye nytt du bare vil, de fleste har disse til felles dog: ikke ubegrenset med kapital og et formål med oppgraderingen. Jeg skjønner heller ikke uttalelsen at du ikke gidder å kjøpe skiver? gidder du å kjøpe kalippere som ikke passer da?

Jeg har bestilt komplett nye bremser som ingen kunne si meg om ville passe, men det hindret meg dog ikke fra å gjøre det. Men som nevnt, jeg hadde et formål med oppgraderingen, og mitt valg av komponenter passet til akkurat dette. Jeg prøver å hjelpe deg, men du må da kunne si hva målet ditt er? grunnen til at jeg spør er at de fleste som oppgraderer bremsene sine ikke har den villeste anelse om hva som er viktig.

videre kan jeg nesten garantere at ingen her har prøvd oppgarderingen du nevner, hvorfor skulle en det når det finnes så mange mer fornuftige oppgarderinger å gå for?

dersom du velger å gjøre alt på din egen måte, så er det jo ikke verre enn å kjøpe et par brukte skiver fra ebay? det koster en brøkdel av hva nytt bremseanlegg koster. da får du svar på det du lurer på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...