Gå til innhold

m50b25 går bare på 5 sylindre, koks i ene innsuget

Anbefalte innlegg

Skrevet
Takker, husker du hva hele greia kom på totalt ?

Kom vel på rundtomkring 1000,- totalt, levert på døra :)

• Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Man trenger egentlig også et verktøy for å kontrollere at vanos er montert riktig. Dette gjøres med å koble trykkluft inn på vanos når den er montert og aktivisere den med å koble på strøm får å sjekke at vandringen er riktig. Man måler da først posisjonen til kamsensorskiva før man aktiviserer og så etter. Flytter den seg mindre enn 8mm er vanos feilaktig montert.

Skrevet

Da har jeg tatt av toppen, viste seg at det manglet en bit av topp pakning mellom cyl 1 og 2.

bør jeg gjøre noe med toppen før montering eller er det bare å bytte topp pakning ?

Skrevet
Da har jeg tatt av toppen, viste seg at det manglet en bit av topp pakning mellom cyl 1 og 2.

bør jeg gjøre noe med toppen før montering eller er det bare å bytte topp pakning ?

Du bør jo sjekke at toppen er plan da og når du først har det av så er det nå en fordel å bytte ventil tettinger samt sjekke ventilene at de ligger riktig mot ventil setet.

Samt sjekke at det ikke er stor slitasje på kamakslinger og sprekker i topp.

Skrevet

Ok, skal få levert den inn for testing.

har bestilt verktøyet jeg trenger for montering + slipesett for toppen fra ebay, ble 1050 kr for slipesettet inkl frakt. http://viewitem.eim.ebay.no/BMW-E36-M50 ... 15377/item

ser at topp boltene er strekkbolter, så må vel ha nye bolter her, noen som har brukt Metric blue bolter ? fikk et tips om at disse var veldig billig + at dem kunne brukes om igjen senere, dem skulle vistnok være like sterk som arp bolter.

Skrevet

hvis det mangler en bit av mellom sylinderne.. så tyder det på att du har hatt litt tenningsbank..

kjører du på 95 el 98 oktan ?

Skrevet

Har ikke brukt denne bilen selv, men er ikke utenkelig at denne er chippet med ganske aggressiv fortenning og i tillegg har vært kjørt på 95, noe som lett kan gi tenningsbank.

Skal ta ut motorstyring etter jobb idag å sjekke programvaren.

Skrevet

ok, holder det med ei biltema ventiltang eller finnes det noe bmw tang som egner seg bedre ?

Skrevet

Den på biltema fungerer til de ytterste, men de lenger inn går ikke.

Jeg sveisa om litt slik at den ble lenger, da fungerte det. Du ser med en gang hvordan.

• 1 month later...
Skrevet

Der var ny topp på og første oppstart gjort, men fy for en tikking det ble i starten pga ventil løfterene ikke fungerte skikkelig, det ble ikke bra før jeg tok den opp til turtalls sperre et par ganger.

Her er ventil løfter lyden nesten borte

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...