Gå til innhold

Hvorfor M

RemiE39
 Share

Anbefalte innlegg

Har den? Jeg synes CSL fremstår som noe merkelig i orginal stand - verken fugl eller fisk. R-dekk, og noen levert uten radio og AC tyder på en banebil. Likevel har den marginale bremser, samt mangler bur og stoler som takler firepunkt.

I forhold til at den er i nær slekt med E46 316i synes jeg absolutt at CSL har substans. Den klarte seg jo rimelig bra mot ulike relativt hardcore 911 modeller på en høyhastighetsbane som f.eks Nürburgring. Bremsene var dessverre, som du påpeker, ikke helt i Porsches klasse. BMW har imidlertid fått mye pepper for at de ikke tilbyr cupmodeller over disk. Porsche skårer også mange poeng i min verden for at de tilbyr S/R/RS modeller i tillegg til relativt kompetente standardmodeller. Det er noe for enhver smak, men dieselfolket må enn så lenge nøye seg med en traktor som Cayenne... :)

m3 CSL syns jeg er en overprisa utgave med lite ustyr, men rå lyd det har den å fytti den er herlig :applause:

Er jo det som er hele poenget med en ///M3. Den skal ha lite utstyr, veie lite, bra motor, gode bremser, gode sidestøtter i stolene og bråke. CSL er ikke perfekt, men den er veldig bra. Beste bilen som er kommet ut ifra BMW Motorsport på denne siden av 90 tallet.

Man skal ikke ha masse unødvendig luksus utstyr i en "sports" bil. Hvis man skal ha det så kjøper man en 330 eller 335 mener jeg.

De siste versjonen av ///M bilene er laget for å selge og tjene masse penger. De fleste kjører ikke på bane eller lignende så derfor blir ///M bilene idag proppet med utstyr og komfort, noe som går utover kjøreegenskapene osv. De kunne vært så utrolig mye bedre....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 111
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg har aldri helt hatt sansen for 996 selv om den absolutt er en fin Porsche. 997 er såpass mye mer gjennomført at 996 helt kommer i skyggen. Fenomenet ligner faktisk ikke så rent lite på utviklingen 924 vs. 944.

Med mindre man er veldig interessert i en tidlig utgave av Porsches Tipronic gearkasse og/eller 4x4 er 964 i 911 sammenheng en temmelig redundant modell. Jeg ville heller ha satset på en av de siste årgangene av den klassiske G-modellen (1973-89).

Har heller aldri vært kjempefan av 996. Selv om bilen er skamrask framstår den som litt glatt, uinteressant og amerikansk.

Interessant sammenligning med 924/944 - har ikke tenkt den retningen selv, men stemmer jo.

964 er ok - god kvalitet på automatene og ordentlig bra 4x4-system. Turbo og RS er noe av det råeste 911 man kan eie. Det "kjedelige" med 964 er at den er litt hightech - med diverse feilkilder i elektronikk, ABS, servo etc...

G-serien :love: Carrera er tross alt siste modellen i evolusjonen av 911 fra 1963 før man gikk over på ny 964-plattform. Tidløs perle...

Skal man trekke paralleller til BMW: Carrera 3.2 er som E30 M3, 964 er mer som E24 635.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde nokk heller tatt M3`en til Endre, for 300k, enn å kjøpt en ihjelspunnet coupe m3 til 200!

Dem som er opptatt om det er coupe eller ikke, er som oftest de på 18-19 år som skal ha coupe fordi "man er ungdom og skal være kul".

Jeg har igrunn fått mer og mer sans for sedan istedet for coupe!

Coupe er ubrukelig på mange måter!

Noen karosserityper kan være helt ok som coupe. Men så langt fra "ett must" som du noen gang kan komme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde nokk heller tatt M3`en til Endre, for 300k, enn å kjøpt en ihjelspunnet coupe m3 til 200!

Dem som er opptatt om det er coupe eller ikke, er som oftest de på 18-19 år som skal ha coupe fordi "man er ungdom og skal være kul".

Noen karosserityper kan være helt ok som coupe. Men så langt fra "ett must" som du noen gang kan komme.

Er vel ikke alle som kjøper coupe fordi man skal være kul? Jeg vil tro flertallet syns designet på coupen er finere enn sedanen. Er man alene eller bare to er jo coupen like praktisk som sedanen. Alt er stort sett likt bortsett fra dørene. Jeg har hatt couper fordi jeg syns designet er finere enn sedanen. Ikke for å være kul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er faktsik enig med deg her.. Jeg synes også coupe var penere før, men nå er jo absolutt alle E36ene man ser en coupe. Den er rett og slett blitt kjedelig. Sedan er blir så "uvanlig" at den faktisk er penere enn coupeen.

M3 sedan er jo den perfekte bruksbil/vinter spør du meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker coupeutgaver jeg også, men på E36 så synes jeg ikke sedan ser noe verre ut enn coupe. Heller tvert imot, men det har nok med at E36 ikke er noen perle i utgangspunktet.

E46, E82 og E92 overgår sine med søsken i sedan/hatch utførelse med høye kneløft fks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...