Gå til innhold

Benevnelse for innpress.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Prøvde å finne ut av innpresset på felgene som står montert på bilen. Stod ikke noe om ET xx på felgen. Men fant en plass det stod B28. Kan dette være benevnelsen for innpresset?

ive23rbocw4ok568z2vs.jpg

Skrevet

Har aldri hvert borti B bli brukt om innpress, men det kan hende noen bruker det.

IS er også ganske vanlig benevnelse inne i felger på innpress.

Skrevet

Har hørt om IS og ET bare, men siden det stod 28 så tenkte jeg dette kunne være innpresset. Er jo iallefall ikke noe usannsylig tall på ET dette.

Skrevet
Kan du ikke bare måle det ? ;)

Innpress og sånt er noe jeg virkelig ikke kan, hvordan i all verden måler man innpresset?

Skrevet

Måle avstand fra felgens innside, til annleggsflaten til hjulnavet, så trekker du fra halve felgbredden. Mao avstanden fra felgens senter til navets annleggsflate. Dog kan det være at det blir vanskelig å få det helt presist.

Edit:

Noe slikt,

htup_0807_05_z+measuring_backspacing_and_calculating_offset.jpg

Offset=ET

tech-wheelfit1.gif

Edit2:

Det første bildet er egentlig ikke helt rett, da han måler med dekket. Du skal egentlig ikke måle fra ytterste felgbredde heller, det ser du i bilde nr.2.

Skrevet
Edit2:

Det første bildet er egentlig ikke helt rett, da han måler med dekket. Du skal egentlig ikke måle fra ytterste felgbredde heller, det ser du i bilde nr.2.

Det har ikke noe å si hvis han måler bredden av dekket eller største bredden av felgen, siden alle målene har senter på samme sted.

Så hvis han legger hjulet på et flatt gulv og legger en rett planke e.l. over dekket, så kan han finne dekkbredden ved å måle fra planken og ned til gulvet, og innpresset ved å måle ned til navet som vist, og trekke fra halve dekkbredden.

Skrevet

Det er helt sant. Kom akkurat på det. ;) det er jo felgsenteret som er interessant å finne.

dog kan det være litt vanskelig om det er dekk på felgene som stikker utenfor felgen. Disse stikker ikke nødvendigvis like langt ut på innside/utside.

Skrevet
Det er helt sant. Kom akkurat på det. ;) det er jo felgsenteret som er interessant å finne.

dog kan det være litt vanskelig om det er dekk på felgene som stikker utenfor felgen. Disse stikker ikke nødvendigvis like langt ut på innside/utside.

Det hadde jeg ikke tenkt på. Trodde de fleste dekkene var ganske symmetriske, jeg.

Skrevet

Noen har felgbeskytterkant på utsiden, og billigdekk har en tendens til å være "ujevne". de jeg hadde på blazeren gikk ihvertfall med aluminiumen i asfalten på innsiden, men landet på gummien om de ble plassert med utsiden ned.

Skrevet

backspacing er jo egentlig det som er interessant på en felg.. skulle hatt ei god oversikt over hvor mye backspacing det er plass til på de forskjellige modellene....

Skrevet

Herregud for vanskelig dette skulle være da, er jo bare å sage av det stålet som går fra dekk til dekk sånn at det går på felgen :mrgreen::P

Skrevet
Edit2:

Det har ikke noe å si hvis han måler bredden av dekket eller største bredden av felgen, siden alle målene har senter på samme sted.

Så hvis han legger hjulet på et flatt gulv og legger en rett planke e.l. over dekket, så kan han finne dekkbredden ved å måle fra planken og ned til gulvet, og innpresset ved å måle ned til navet som vist, og trekke fra halve dekkbredden.

Aha, takker for svar. Nå ble jeg litt klokere og :P Skal få målt innpresset i morgen. Så får jeg evt svar på om ''B 28'' er benevnelsen på innpresset på felgen.

Skrevet
backspacing er jo egentlig det som er interessant på en felg.. skulle hatt ei god oversikt over hvor mye backspacing det er plass til på de forskjellige modellene....

Backspacing er jo bare ET pluss halve felgbredden, men hvorvidt det er et bedre tall enn innpress skal jeg ikke si noe om. Du må jo fortsatt ha både backspacing og felgbredde for å vite om felgen passer eller ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...