Gå til innhold

Spørsmål ang. strøm fra batteriet

Anbefalte innlegg

Har blaupunkt PNP forsterker og når jeg skruer opp så kutter lyden.. Lurer på om når jeg kobler en tykkere strøm kabel på forsterkeren, om den da vil få signal på spilleren? Går signalet fra forsterker til radio via strøm kabelen eller gjør ikke det noe om jeg kutter strømkabelen fra radio til forsterker, og kobler på en strømkabel direkte fra batteriet? vil forsterkeren slå seg av og på rett når jeg vrir tenningen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsterkeren får vel strøm fra spilleren som hos Alpine.

Ta strøm fra batteriet til spilleren, som så gir strøm til forsterkeren din. Bruk min 2,5 mm2 ledning og sikring nært batteriet.

Husk at også jordingsledning SKAL være av samme tykkelse og festes godt i karosseri eller batteriets minuspol.

Hvis det skal jordes i karosseri må det festes med gjennomgående bolt der kontaktflate pusses ned til bart metall

Hvis det kutter da så er det meningen. (protect)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ble det annerledes enn hos meg. Jeg har en PNP koblet direkte til spiller foran og har strøm fra spilleren.

Hos deg kan jeg tenke meg at du kan ta strøm direkte fra batteriet ja. Men du MÅ gå via et rele og du kutter gamle strømledning og bruker den til styrestrøm på releet ellers vil forsterker stå strøm hele tiden

Pass på at du bruker tykke nok kabler både på + og - , dimensjonert ut fra forsterker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

hmm. en kompis gjorde også dette. men husker ikke 100% hvordan vi gjorde det. men husker vi byttet den strømkoblinga med den som var med -med skrukoblinger. så la vi ny gjording til karossen, også -TROR- jeg vi satte fast strøm fra batteriet på + også flyttet den som kom som + fra spilleren innpå remote. TROR jeg ja. les litt i bruksanvisningene!!!!!! frasier meg ansvar om dette ikke stemmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes jo innviklet ut. Klipp den tykke gule ledningen og kople til plussen på batteriet. Heng på en 20A sikring nær batteripolen. Klipp den svarte jordingsledningen og sett på en ringsko. Skru rett i gods men puss bort lakken der den skal sitte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm. en kompis gjorde også dette. men husker ikke 100% hvordan vi gjorde det. men husker vi byttet den strømkoblinga med den som var med -med skrukoblinger. så la vi ny gjording til karossen, også -TROR- jeg vi satte fast strøm fra batteriet på + også flyttet den som kom som + fra spilleren innpå remote. TROR jeg ja. les litt i bruksanvisningene!!!!!! frasier meg ansvar om dette ikke stemmer.

space-ace .Er ikke så dum du :D

Er ikke så vanskelig som det høres ut til :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...