Gå til innhold

Tysklands tur

Bjorni92
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg var der i 2008 med fattern!! ANBEFALES PÅ DET STERKESTE! :D Det var sinnsykt mye fett å se på der, + du burde ta guidet tur i selve fabrikken. det var vel nesten det beste med hele turen:)

Da lærer du mye om BMW's historie og alt mulig.

Hadde planer om å lage tråd med bilder men ble mye jobb. hvis noen er interesserte skal jeg lage tråden allikevell men gidder ikke om det ikke blir populært :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har tatt tuen ja. Niklasja her på forumet og jeg kjørte til Munchen for å se på e92 m3 gts i november 2009 (tror jeg det var). Vi var da innom bmw's m avdeling i Garching, bmw welt i Munchen og Nurburgring på vei hjem. Det var en haste tur som vi bråbestemte oss for å ta så vi brukte to dager på turen ca. gikk unna :lol:

Men det er en tur jeg absolutt vil anbefalle. Jeg håper på å få tatt en lignende tur i sommer :)

Ett lite tips: Når du kjører ifra Munchen til Nurburgring så er det en veldig kort avstikker å stikke innom Porsche museumet i stuttgart også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BMW museet er flott! Jeg har lagt ut noen bilder her:

viewtopic.php?f=6&t=159744&hilit=bmw+welt

Har bestilt guidet tur i fabrikken den 21., gleder meg til det ja :D

Anbefaler å kjøre Grossglockner hochalpenstrasse, samt en tur opp på Kehlstein.

Verkehrsmuseet (Transport) i München er også ok. Bl.a. en E28 Polizei der

http://www.deutsches-museum.de/verkehrs ... formation/

Halvor 89 har vært på tur:

viewtopic.php?f=6&t=128414&hilit=bmw+welt

Det samme her E28 TURBO

viewtopic.php?f=9&t=132740

Mange som har spurt/skrevet om dette før, bare å søke;)

Håper dette var til hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tatt turen flere ganger. Kan enkelt fly til munchen. Skal du bare være der trenger du ikke leiebil. Kommer deg fint rundt med banen. Eller du kan fly ryanair til Hahn, og ta leiebil derfra. Ikke lange veien nedover til München. Å dra til ringen er også kult. der er ikke langt fra Hahn, men merk deg at du ikke kan kjøre med leiebil på ringen.

Er du nedover rundt bayern med bil er det mye å se. Dra til Berchtesgaden og Neuschwanstein. Veldig fine steder. Vil du oppleve ekte tysk øl kultur, drar du til Murnau. ca 30-45 minutter sør for München. Lite sted med ca 10 000 innbyggere. Der besøker Kargs Bräustüberl hvor bestemor fortsatt står og serverer Kargs Weissbier rett fra bryggeriet. Rett og slett Tysklands beste Weissbier. I murnau kan dere bade i Staffelsee eller kjøre videre til Garmish Partenkirchen og se på hoppbakken. Ca 15 minutter med bil.

I selve München må du jo besøke bmw Welt og Olympiaparken. Konsentrasjonsleieren Dachau er også interessant å se. München-Schwabing er student området, og kneipa Schwabing 7 er noe for seg selv. Lokal røyker kneipe. Blir veldig fort fullt der, men vært en opplevelse. X-bar er også noe for seg selv. Det ligger like i nærheten.

Så drar du nedover til Bayern, står det ikke på mangel av ting å gjøre.

Og mitt siste tips er; ikke spis for mye Schnitzel med Spetzle og sjampinjong før du skal ut på en snurr. Det går ofte ikke bra :P

edit: Som S. Gunstad også sier. Teknisk museum i Munchen er veldig bra. Verdens største, så beregn 2 dager hvis du vil få med deg alt. Flugwerft Schleißheim som også hører til museumet ligger nord for Munchen. Den består av en enorm samling fly.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommeren 2009 dro jeg og en kompis på turnè gjennom sentrale Europa. Tok fly til Stuttgart og leide en E93. Hadde egentlig bestilt en E92 M3, men der feila Sixt til vår store fortvilelse.

En dag på museumene til Porsche og MB i Stuttgart, en dag hos BMW i Munchen. Museumene i Stuttgart var objektivt sett mye bedre enn BMW. Diverse surring rundt i alpeområdet med blant annet Grossglockner-passet i Østerrike (syyyykt flott naturopplevelse) og Stelvio i Italia (helt vanvittig å bygge vei på et slikt sted). Litt surring rundt i Nord-Italia med blant annet Gardasjøen.

En dag på Ferraris anlegg i Modena (greit nok med alle de klassiske bilene og noen F1-biler). Neste dag Alfa Romeos museum utenfor Milano med mange flotte gamle biler der vi faktisk var helt alene. Museumet var egentlig stengt, men vi gjorde en avtale med vakten på kvasi-italiengelsk og slapp inn. Snartur til Monaco med en solid runde ute på livet nede i havneområdet. Monaco var en litt spesiell opplevelse med eksepsjonelle biler, båter og en kjøretur gjennom hele F1-løypa. Etterfulgt av en runde på stranda i Nice (i sterk bakrus) dagen derpå før vi transporterte oss nordover gjennom alpepass i Sveits. Overnatta i en liten landsby rett over grensa til Italia kalt Andermatt, anbefales!

Besøkte en konsentrasjonsleir kalt Natzweiler så vidt innenfor grensa til Frankrike. Dette var en merkelig og sterk opplevelse. Det satt mange nordmenn i denne leiren.

Transport til Adenau rett utenfor Ringen etterfulgt av en dag med VLN-løp på Ringen med vandring rundt på banen og i depot. Vi overnatta på det nye komplekset rett utenfor banen og skulle ta noen øl, noe som utartet seg fullstendig da vi fant ut at det var et diskotek der som holdt åpent så lenge det var folk til stede. Hadde planer om å leie oss bil der dagen etterpå og kjøre litt på banen, men vi var egentlig litt smålei og sliten, samt at kompisen min skulle rekke en trackday her hjemme, så vi kjørte til Frankfurt, leverte leiebil og tok fly hjemover.

Vi bodde på hotell i mellomsjiktet alle nettene foruten overnattingen i Andermatt. Det eneste vi hadde planlagt var flybillett nedover, nevnte leiebil som vi ikke fikk og noen av destinasjonene som vi skulle innom i løpet av perioden. Alt av planlegging og overnatting tok vi på impuls underveis. Foruten leie av bil og flybilletter klarte vi oss med ca en tusing hver pr dag i lommepenger til mat, overnatting, pubrunder, stippebuler og diverse. Overraskende rimelig egentlig.

Vi baserte oss på transportetapper på de største motorveiene. Man får kanskje ikke med seg så mye av landene da, men med det intensive programmet vi klarte i løpet av 12 dager så var det egentlig ikke noe alternativ. På autobahn gikk det egentlig overraskende tregt og det var ikke mange steder vi fant det forsvarlig å få strekt skikkelig på beina. Motorveiene i Italia derimot, der gikk det virkelig unna selv om de har fartsgrenser, som ingen tilsynelatende respekterer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil du oppleve ekte tysk øl kultur, drar du til Murnau. ca 30-45 minutter sør for München. Lite sted med ca 10 000 innbyggere. Der besøker Kargs Bräustüberl hvor bestemor fortsatt står og serverer Kargs Weissbier rett fra bryggeriet. Rett og slett Tysklands beste Weissbier. I murnau kan dere bade i Staffelsee eller kjøre videre til Garmish Partenkirchen og se på hoppbakken. Ca 15 minutter med bil.

I selve München må du jo besøke bmw Welt og Olympiaparken. Konsentrasjonsleieren Dachau er også interessant å se. München-Schwabing er student området, og kneipa Schwabing 7 er noe for seg selv. Lokal røyker kneipe. Blir veldig fort fullt der, men vært en opplevelse. X-bar er også noe for seg selv. Det ligger like i nærheten.

.

Da fikk jeg noen gode ideer til helga :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil du oppleve ekte tysk øl kultur, drar du til Murnau. ca 30-45 minutter sør for München. Lite sted med ca 10 000 innbyggere. Der besøker Kargs Bräustüberl hvor bestemor fortsatt står og serverer Kargs Weissbier rett fra bryggeriet. Rett og slett Tysklands beste Weissbier. I murnau kan dere bade i Staffelsee eller kjøre videre til Garmish Partenkirchen og se på hoppbakken. Ca 15 minutter med bil.

.

Da fikk jeg noen gode ideer til helga :D

ja, adresser og info finner du på nettet. bare å søke opp....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var der i 2008 med fattern!! ANBEFALES PÅ DET STERKESTE! :D Det var sinnsykt mye fett å se på der, + du burde ta guidet tur i selve fabrikken. det var vel nesten det beste med hele turen:)

Da lærer du mye om BMW's historie og alt mulig.

Hadde planer om å lage tråd med bilder men ble mye jobb. hvis noen er interesserte skal jeg lage tråden allikevell men gidder ikke om det ikke blir populært :P

Hadde vært konge med en tråd! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...