ofidjel Skrevet Mars 17, 2011 Share Skrevet Mars 17, 2011 Stemmer det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alarmero Skrevet Mars 17, 2011 Share Skrevet Mars 17, 2011 helt greit at fleksrør lekasje er en kjent feil som gjør at det lukter dritt. også helt riktig at lekasje i vakum slanger gjør at den går rart kan også stemme at risting i bremser kan kome av at bilen ståt stille og går over efter en kjøre tur men om bilen Nylig tatt service, og EU-Godkjent!!!! som det klart og tydelig står så er ikke disse feilene uaksektabelt er også gjent at e46 sliter med litt rust men er vel ikke et kjent problem at det er hull i sete men kan skje. men da kan man heller ikke si at det er en Meget pen og velholdt bil som det står min 320DT 01 med m utstyr har rullet 330 tusen nå og den har ikke noen av feilene ikke engang en ripe, og da kan man si at det er en Meget velholdt bil?!? vedrørende km så skal man ikke si sikkert at en bil er juksa med km uten fakta. men en bil med så lite km i så dårlig befaatning? og rust på en Meget velholdt bil så kan man lure ja Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hao Skrevet Mars 17, 2011 Share Skrevet Mars 17, 2011 Vil ikke ta noe standpunkt i diskusjonen her men hvis noen skulle jukse med km stand så er det umulig å fremvise servicehefte der det står service er tatt på km stand over det speedometer viser. Jeg uttaler meg generelt og IKKE om denne saken Denne tråden viser hvor skummelt det er at en person lager en negativ tråd og forklarer en side av saken. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mAZE Skrevet Mars 17, 2011 Share Skrevet Mars 17, 2011 Får man i det heletatt jukset med km-stand uten at det setter spor på nyere biler? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alarmero Skrevet Mars 17, 2011 Share Skrevet Mars 17, 2011 ja desverre.. du får tillogmed kjøpt deg nyt service hefte. vert borti dette problemet i tyskland. men man skal uanset vere forsiktig med og beskylde noen uten og sjekke fakta først, ærekrenkelse er ogsså straffbart. like som man skal vere forsiktig med og stole på andre en seg selv:P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fish Skrevet Mars 17, 2011 Share Skrevet Mars 17, 2011 Veldig redigerte innlegg.. synes det var noe fishy med hele greia så jeg droppa det Hva mener du at den e46 cupe`en var "fishy"? Skjønner ikke hvorfor jeg stadig vekk blir innblandet i slike saker... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørnar_ Skrevet Mars 17, 2011 Forfatter Share Skrevet Mars 17, 2011 Jeg var nok litt kjapp i konklusjonen om km osv muligens. Men om den stemmer så er det ikke en bil jeg ville kjøpt, for den var veldig slitt innvendig i forhold til min identiske bil som har gått 125000. Det jeg egentlig ville frem til er at det er veldig dårlig gjort av selger å ikke sjekke opp bilen skikkelig når vi hadde kjørt 48 mil for å hente bilen. Vi kjørte altså nesten 100 mil tur/retur for å finne ut at bilen ikke var sånn selger hadde sagt. Rust på dører sa han ingenting om, at serviceheftet ikke var komplett var ikke nevnt, clutch som var helt utslitt var ikke nevnt. Bilen var ikke slik annonsen sier den skulle være når vi kom dit. Så beklager så mye om jeg var kjapp med uttalen om kilometerstand osv, men jeg bare refererer til min bil som er veldig lett å sammenligne med. Men vi har sett bilen og oppfattet en ting, mulig neste potensielle kjøper oppfatter noe annet. Takk for meg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alarmero Skrevet Mars 17, 2011 Share Skrevet Mars 17, 2011 Bjørnar- jeg mener du har veldig rett selve anonsen er missvisende, selv om km kansje stemme så blir man veldig i tvil. og en velholdt bil skal ikke ha rust heller. refererer da bare til min 320DT med 330 tusen km. som jeg mener er vel holdt jeg har ikke rust noe sted ikke en minste ripe eller noe. om man vedlikeholder bilen bra blir det enten rust hl i sete eller eksoslekasje m.m og blir det noe slikt om man holder bilen bra bytter man deler. sliper rustbeskytter og lakkerer. men klar er ikke noe ukjent fenomen at clutch er utslitt heller på en bil som vert skole bil. skal også tillegge her at 4 clutchen som sitter i diesel ikke er og skrike hurra for. den gir ofte risting m.m i bilen dette også på en en velholdt bil:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Mars 17, 2011 Share Skrevet Mars 17, 2011 Bjørnar, jeg er helt for at selger skal svare ærlig på alt man spør om, og opplyse om vesentlig problemer. Servicehefte er noe oppskrytt møkk, og det er minst like mye feil med de som har komplett servicehefte som de som ikke har (og jeg tror jeg kan uttale meg om dette). Det er "ingen" som kjører denne typen biler det er snakk om uten å bytte motorolje. Og å bytte veivhusvent glemmer jo verkstedene bare oftere enn private. Dropp telefonenen rundt det servicehefte og betal heller for en teknisk kontroll av bilen. Det som betyr noe for deg er hvilken stand bilen er i i dag, det skal selger svare ærlig på så langt han kan. Men, jeg er så møkk lei alle som skal kjøpe seg en gammel møkka bil, ofte langt under markedspris også klarger man på at "et blinklys ikke virka". Det er en BRUKT GAMMAL bil, ikke en ny bil. Det er slike tråder som dette alt for ofte, om ikke man kan ta ansvar for egne bruktbilkjøp, så la vær å kjøpe bruktbil. Vil poengtere at jeg ser at du har moderert uttalelsene dine, og jeg vet nøyaktig hvor kjipt det er å kjøre latterlig langt for å finne noe som ikke var i den standen selger påstod, det er faktisk noe av det mest irriterende som finnes. forøvrig så er alcantara setene veldig svake i stoffet, og de fleste får hull på rundt 200k, ser for meg at det er mye mer "inn og ut" av en skolebil, kanskje det har spilt en rolle. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alarmero Skrevet Mars 17, 2011 Share Skrevet Mars 17, 2011 jeg skjønner både dårlig clutch og slit sete på en gammel skole bil. men en meget pen og vel holdt bil bør man forvente bedre av? eller er det bare jeg som er kresen har nå både en 320DT og 745D som gott over 300 000 men ingen av bilene berer preg av det. må si meg enig i at mn må ta ansvar selv ved kjøp av gammel bil. men en ny servet bil bør vel ikke ha d feilene selger nevnt selv. jeg hadde blit mektig iritert om 7,er jeg kjøpt nå ikke var som selger sa selv om jeg fikk den billig, hadde vert kjipt om jeg stod i oldenburg uten og ta meg hjem. at man må bytte fleksrør må man nesten bare regne med, må det selv man merker jo ikke det om man ikke har til f.. for høyt tryk eller om det lukter møkk om man ikke løftet den opp. men man har vel kanskje heller ikke mest peiling når det første man tenker på ved den lukten er olje lekasje?!? går ikke å ta feil mellom olje lekasje og eksos lekasje på disel trodde jeg da hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kny Skrevet Mars 18, 2011 Share Skrevet Mars 18, 2011 KNY: Hva mener du at den e46 cupe`en var "fishy"? Skal si deg det at den bilen var 100% strøken den!! Og alle slitte deler var byttet!! Å det kan du spør han som kjøpte den om!! Og det at jeg ikke ville betale 6-7000 i regavgift over til deg før jeg vet 100% sikkert at du kjøper bilen er vel ikke så rart?? Det var derfor jeg ikke var interessert i å kjøpe den, fordi den sto litt for langt unna til at jeg skulle risikere å betale avgiften for å kunne kjøre derfra. Kjipt å betale den slik at du kunne hente skilter til den, og så kommer jeg for å hente den og kunne funnet feil som gjorde at jeg ville ombestemt meg. Hvis du skjønner? Ble litt for risikabelt for meg. Men for all del, bilen så strøken ut på bildene, og var en av favorittene mine som lå ute da jeg kikket etter bil. For meg så er det ganske viktig at alle avgifter og slikt er betalt, når jeg kjøper bil er det et stort pluss for om omreg. avgift blir betalt av selger, og årsavgift er nesten et must for meg at er på plass. Dessuten gir det meg ingen god følelse å kjøpe bil privat av en som kjøper biler for å selge den videre etter en uke, mister litt følelsen av å gjøre et godt kjøp på en måte, kan føles som man kjøper en bil som egentlig er verdt mye mindre. Vet ikke hvorfor Men du fikk jo solgt den, så dette er nok ikke et problem for mange Lykke til videre med salg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ofidjel Skrevet Mars 18, 2011 Share Skrevet Mars 18, 2011 For det første, så var det eneste hun som skulle ha bilen spurte om var om jeg kunne gå ned 9000 på prisen. Og det sa jeg ja til. Hadde hun spurt om jeg kunne ta en NAF/tilstandsrapport, hadde jeg ordnet det. og dere hadde sluppet den kjøreturen. Eller om det var det om å gjøre, så kunne hun betalt full pris, så hadde jeg bytta setetrekk og exos og lakka de små lakkrustflekkene på bunnen av dørene!! Må tross allt sammenligne prisen i forrhold til bilen. Denne bilen er ikke akkurat den dyreste 04 modellen til salgs med så mye utstyr!!! Og clutchen er IKKE utslitt!! Den fungerer perfekt. Eller vil du selge din bil for 160.000 Bjørnar?? KNY: Hva om jeg betalte 10.000 i omreg og årsavgift på ditt navn, og du kom ned og ikke ville ha bilen? Skulle jeg ringe til Jens Stoltenberg å spør om jeg kunne få igjen avgiftene?? Grunnen til at jeg ikke hadde bilen lenger, er at jeg har god kontakt med bilforhandlere, forsikringselskaper osv, og kjøper innbytte biler++ og selger videre. Og prisene kan jo ikke være noe høyere en de andre som er til salgs, for da hadde jeg aldri fått solgt de. PS jeg har kjøpt og solgt ca 50 biler de siste 10 årene, og har kun fått klage på 1 bil. Og den fikset jeg, sånn at kjøperen ble fornøyd!! Alarmero: Jeg har også hatt biler som har gått 2-300.000 km, og sett ut som nye!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørnar_ Skrevet Mars 19, 2011 Forfatter Share Skrevet Mars 19, 2011 For det første, så var det eneste hun som skulle ha bilen spurte om var om jeg kunne gå ned 9000 på prisen. Og det sa jeg ja til. Hadde hun spurt om jeg kunne ta en NAF/tilstandsrapport, hadde jeg ordnet det. og dere hadde sluppet den kjøreturen. Eller om det var det om å gjøre, så kunne hun betalt full pris, så hadde jeg bytta setetrekk og exos og lakka de små lakkrustflekkene på bunnen av dørene!! Må tross allt sammenligne prisen i forrhold til bilen. Denne bilen er ikke akkurat den dyreste 04 modellen til salgs med så mye utstyr!!!Og clutchen er IKKE utslitt!! Den fungerer perfekt. Eller vil du selge din bil for 160.000 Bjørnar?? Sa du noe om at det var rust på bilen når vi var i kontakt med deg? Du sa det var en flekk på bakskjermen ikke sant? Sa du noe om at det var eksoslekkasje? Sa du noe om at bilen hadde gått som kjøreskolebil? Sa du noe om at det ikke var komplett servicehefte da vi så på bilen? Sa du noe om at clutch er utslitt, for det ER den samma hva du mener om den saken. Bilen min er en 320d, og bilen min er mange ganger bedre enn din, så jeg ville solgt min for 240000 sammenlignet med den du har. Problemet her har absolutt ingenting med pris å gjøre. Poenget er at når man selger en bil så sier man hva som er feil på den. Hvis du forventer at folk ikke ser rustbobler på størrelsen med 50-øringer lever du i en ganske fantastisk verden. KNY: Hva om jeg betalte 10.000 i omreg og årsavgift på ditt navn, og du kom ned og ikke ville ha bilen? Skulle jeg ringe til Jens Stoltenberg å spør om jeg kunne få igjen avgiftene?? Grunnen til at jeg ikke hadde bilen lenger, er at jeg har god kontakt med bilforhandlere, forsikringselskaper osv, og kjøper innbytte biler++ og selger videre. Og prisene kan jo ikke være noe høyere en de andre som er til salgs, for da hadde jeg aldri fått solgt de. PS jeg har kjøpt og solgt ca 50 biler de siste 10 årene, og har kun fått klage på 1 bil. Og den fikset jeg, sånn at kjøperen ble fornøyd!! Alarmero: Jeg har også hatt biler som har gått 2-300.000 km, og sett ut som nye!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørnar_ Skrevet Mars 19, 2011 Forfatter Share Skrevet Mars 19, 2011 Glemte forresten å nevne at det er en del parkeringsbulker på bilen også Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ofidjel Skrevet Mars 19, 2011 Share Skrevet Mars 19, 2011 Godt du har det bra i hvertfall. Med en NY bil..... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå