Gå til innhold

Tips til løsninger med åpent filter ?

E-39
 Share

Anbefalte innlegg

Effektøkning av konfilter har jeg ingen tro på. Regner med at dette er så optimalisert som det får blitt fra BMW sin side slik motoren er laget. Er kun lyd jeg er ute etter hvertfall.

Er vel ikke helt optimailsert fra fabrikk når en bare kan chippe hjernen og få 35-40 hk ekstra (hvertfall på diesel) :roll:

Men et konfilter uten varmeskjold gir neppe de 10-15% ekstra som ofte loves på pakningen, men du taper sikkert ikke så mange om du har skjold hvertfall :lol:

Men konfilter må til! Hvorfor stenge gromlyden inne?? :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 44
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Effektøkning av konfilter har jeg ingen tro på. Regner med at dette er så optimalisert som det får blitt fra BMW sin side slik motoren er laget. Er kun lyd jeg er ute etter hvertfall.

Er vel ikke helt optimailsert fra fabrikk når en bare kan chippe hjernen og få 35-40 hk ekstra (hvertfall på diesel) :roll:

Men et konfilter uten varmeskjold gir neppe de 10-15% ekstra som ofte loves på pakningen, men du taper sikkert ikke så mange om du har skjold hvertfall :lol:

Men konfilter må til! Hvorfor stenge gromlyden inne?? :mrgreen:

Grunnen til at det er lett å hente ut hk med chip er at produsentene finner en gitt effekt som de vet er holdbart over lengre tid og ved all slags bruk, motoren kan yte mer men den blir da ikke like holdbar og driftsikker som en motor med litt mindre hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strengt tatt er vel åpne filter ment til turbo og kompressor motorer, å hele vitsn er at luften skal være så kald som mulig (som tidligere nevnt i denne tråden) dette for at kald luft er lettere å komprimere, å da får man mer eller i allefall nok luft inn i motoren. Jeg vet ikke om dette vil ha noe effekt på en sugemotor, for jeg vil tro at det orginale luftinntake er laget til å gi motoren den luften den trenger. Men hvis man skjermer et åpent filter skikkelig fra varmen fra motoren og monterer en kaldluftslange til filteret, så kan det kanskje gi litt effekt. I allefall rå lyd! ;)

Vil tro at det vil lønne seg å legge litt penger i det, og ikke ta noen "harryløsninger" da luft er en av de vitale delene for at en motor skal gå! :P

Personlig har jeg litt tro på simota på min 523! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig har jeg litt tro på simota på min 523!

+1 Men det må også være muligheter for ekstra mengde luft for å gå ut av systemet også.

Uansett er det luftmengde som begrenser effektutaket så alle monner drar selv om det ikke er så mye

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig har jeg litt tro på simota på min 523!

+1 Men det må også være muligheter for ekstra mengde luft for å gå ut av systemet også.

Uansett er det luftmengde som begrenser effektutaket så alle monner drar selv om det ikke er så mye

Jess. Har scmiedmann grenrør å supersprint effektanlegg også!(anbefales) gir en god å dyp sekserlyd som ikke er for voldsom! Så hvis jeg får "sugelyden" under pansere, tror jeg det blir en bra kombinasjon! :D

Om ikke effekten øker, får man i allefall mye mer kjøreglede! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjore sånn her på Sierran, ford har jo ikke muligheter som koed, gs, bs, schmiedmann og alle disse sidene til deler så her måtte man til med teip :)

Funker fett da :lol: En liten anbefalning til de som ikke gidder bruke masse penger på adapter kit, de kn kitta koster jo faen meg flere tusen nesten ^^ Kjøp heller filter og en teip rull.. til 3-400,-?

zs0a70bwsm0sa7hm822c.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert jævlig tett og fint.Sikkert ikke falskluft her..

Vi snakker om Bimmere her,ikke noe hjemmesnekra dritt..Har man råd til å kjøre BMW så har sikkert de fleste her inne råd til et ordentlig filter kitt også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjore sånn her på Sierran, ford har jo ikke muligheter som koed, gs, bs, schmiedmann og alle disse sidene til deler så her måtte man til med teip :)

Funker fett da :lol: En liten anbefalning til de som ikke gidder bruke masse penger på adapter kit, de kn kitta koster jo faen meg flere tusen nesten ^^ Kjøp heller filter og en teip rull.. til 3-400,-?

zs0a70bwsm0sa7hm822c.jpg

Det var godt du ikke hadde en Bmw du satt teip på! Som å banne i kirka her inne gutt :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...