Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Vet ikke hvor bra det er at den står på bukk? Er jo ikke noe naturlig posisjon for dempere/fjærer?

Men ka faen.....? Hahaha! :P

Får ha meg unnskyldt, men det er det rareste utsagnet jeg har lest på lenge..... :D

Skrevet

Åh? Demperne har jo ikke godt av å stå utslått over lengre tid, er jo en grunn til at de er trykt sammen fra fabrikk regner jeg med?

Skrevet

Hmm... Har bare hørt så mye forskjellig der så måtte jo høre:p men det er kanskje likegyldig? Da kanskje jeg setter min på bukk iløpet av noen uker også da;) får hjula slappet av iallefall:)

Skrevet

Demperene er bare trykket sammen fordi de tar mindre plass ved transport.

Er bedre at bilen henger i lufta enn at den står på hjulene over en lengre periode, man unngår at fjærene siger og mister spennet sitt da og man unngår at dekkene står seg u-runde.

Skrevet
foringene bryr seg heller ikke noe om åssen bilen står.. :)

Der tar du feil, for alle tilknytninger mot karosseri med foringer skal skrus til i belastet tilstand (som bilen skal stå på bakken) :)

Så om bilen henger med armene nede så er det spenn i foringene ;)

Skrevet

Hehe mange

Eninger om dette ja;) setter bukker under bære armene for å avlaste foringene ja;) midt imellom ikke som i lufta og ikke som på bakken;)

Skrevet
foringene bryr seg heller ikke noe om åssen bilen står.. :)

Der tar du feil, for alle tilknytninger mot karosseri med foringer skal skrus til i belastet tilstand (som bilen skal stå på bakken) :)

Så om bilen henger med armene nede så er det spenn i foringene ;)

Det har fremdeles ikke noen betydning for foringene. Det er bevegelse som sliter ut foringer, at de står ørlite i "spenn" en vinter har null betydning. Så at jeg tar feil, DET er feil! ;)

Skrevet

Husk at de nye fjørene ligger uten spenn i eska, og de kan jo ligge i eska i mange år uten at de tar skade. Det er ved belasting/spenn fjørspennet vil gi etter over tid... ;)

• 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
Skrevet

Hehe nja planan e mange men tror de bare blir nye skiver forran og polering/ lakkering av understell, breiere dekk og litt småtteri;) lyst på compressor men driv å pussa opp hus å venta unge nr 2 rett på nyåret;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...