Gå til innhold

Så galt kan det gå med GPS

Kny
 Share

Anbefalte innlegg

BMW Norge orket ikke diskusjonen og erstattet faktisk begge sidespeilene på en X5 tilhørende en av de mer tilbakestående kundene. Han hadde kjørt inn i et smug som til slutt var så trangt at speilene hans knakk og han nesten satt fast. - Dette fordi navigasjonssystemet sa han skulle kjøre der. (Jeg fikk stadige beskjeder om å svinge til venstre når jeg lå i venstrefila i festningstunellen i oslo av BMW's navi også,om jeg hadde klint bilen i veggen,hadde de dekket ny bil da? )

Moralen er vel at om du er villig til å betale nok penger for å være en idiot,trenger du heller ikke tenke så veldig mye mer..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg fikk lyst til og dra opp i oredalen og sette gpsen til veum og se hvor gpsen fører meg.

Jeg vet ikke hvordan det er med TomTom, men med Garmin kan du gjøre slik at den ikke henter signaler og velge på kartet hvor GPS-en skal "tro" at du er. Hvis du da prøver å navigere til et sted vil du få muligheten til å simulere denne kjøreturen. Da kan du kjapt se hva slags rute som blir tegnet opp for deg.

Jeg prøvde forresten å plassere meg selv på motorveien i Tyskland for å se hvordan en tur her nede ble simulert. Vel, jeg tror jeg skal slite med holde denne hastigheten...

gps-sim.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GPS er jaggu ikke lett skal jeg si dere.

Dreiv selv å rota fælt i en liten by i Mexico for et år siden, GPS'en skulle på død å liv ha meg til å kjøre mot kjørerettningen i en enveiskjørt gate for å komme meg ut av sentrum, vi snakker ikke en gate på 100m eller noe, men mange kilometer, kanskje en mil til og med.

uansett hva vi gjorde så nektet den å kalkulere ny rute, vi skulle kjøre på den veien vi, basta bom.

Endte opp med å stoppe, zoome litt ut, finne en paralellgate å håpe på det beste og ignorere konstant henvisning om å svinge venstre.

Etter en tid kom vi faktisk ut av byen, meg vi styrte fælt inni byen der en stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...