Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Her er vertfall ett bilde om forskjellen foran:

Facelift til v. Preface til h.

j4cic75gvydj3x7gysii.jpg

Ser det er blandt annet kommet nye lykter, spylerdyser til lykter og runde grøftelys til facelift.

Spylerdyser er det på min Preface også, var nok en Option når man kjøpte bilen.

Skrevet

Jeg gidder ikke stresse med å få en facelift men såklart det er jo det beste. Men om det kan fikses med å bare bytte lykter og litt småpell så tror jeg ikke at jeg gidder å betale noe mer.

Er det M54 i facelift og m52 i preface sant?

Skrevet

Hehe... Motoren i facelift er vesentlig (For å slippe og gå inn i detaljer) bedre bygget. Jeg har en reface selv, og frnøyd med det utvednige. Men erfaringer man leser m og erfaringene man gjør seg selv, angående motren. De taler for og "stresse" for og få en facelift. M52 finneer du i face- og prefacelift, men TU M52 kom senere. M54 er en veldig ny motor i forhold til M52, så denne kom sent i E39 produksjonen.

Facelift E39 kom i 09/1998, og M54 ble ikke montert før i 2001. 3 år før prduksjonsslutt.

Skrevet
Jeg gidder ikke stresse med å få en facelift men såklart det er jo det beste. Men om det kan fikses med å bare bytte lykter og litt småpell så tror jeg ikke at jeg gidder å betale noe mer.

Er det M54 i facelift og m52 i preface sant?

M54 i facelift ja.

Skulle jeg ha kjøpt ny E39 i dag hadde jeg nok gått for en Facelift, ikke pga utseende men at de har M54 motoren.

Da hadde det nok blitt en 530 eller en 540.

Skrevet

Ja ser det. E39 520 i 2000 har for eksempel har 168 i motsetning til 1998 og nedover som bare har 148.

Skrevet

Hva er modellen på den du har lyst på ? Er den etter 9/1998, så løp å kjøp. (I mitt hde kom "faceliften " da, selvom ingenting av det utvendige ble endret, bare ting folk ikke tenker på.

Skrevet
Hva er modellen på den du har lyst på ? Er den etter 9/1998, så løp å kjøp. (I mitt hde kom "faceliften " da, selvom ingenting av det utvendige ble endret, bare ting folk ikke tenker på.

Facelift kom i 2001 med nye lykter og andre diverse endringer på utseende og endel ny teknikk under skallet.

Var vel noen små forbedringer under skallet i 1998, men forbedringer og nye motorer har det kommet hele veien.

Bl.a kom steptronic kasse i 1997. 540 fikk M62/TU i 1999 modellen med VANOS og elektronisk gass bl.a høyere dreiemoment.

530D kom vel i 1999. 525D kom i 2001 med faceliften og 530D fikk mer power. osv osv :)

Skrevet

Var vel noen små forbedringer under skallet i 1998,

Små??? Slutt å kødd da.

Hvis sylinderforinger ikke er en "lift" så er ingenting det. Alt som het oljeforbruk og faen er da en saga blott. Man er for optatt av utseèndet . Blunk tilbake

Skrevet

Var vel noen små forbedringer under skallet i 1998,

Små??? Slutt å kødd da.

Hvis sylinderforinger ikke er en "lift" så er ingenting det. Alt som het oljeforbruk og faen er da en saga blott. Man er for optatt av utseèndet . Blunk tilbake

Det er vel heller en motorfiks som er felles for alle modeller som bruker den motoren?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...