Saltkjelen Skrevet Mars 21, 2011 Skrevet Mars 21, 2011 Er det så vanskelig å forstå av innlegget ovenfor at det snakkes om sticken...?
Odd-M Skrevet Mars 21, 2011 Skrevet Mars 21, 2011 Ja det er faktisk litt utydelig. Du blander også inn meninger om girkassen. Du/dere må gjerne nappe i loffen til utseendet, tre dere ned på den eller hva dere enn gjør med den. Primærfunksjonen er å skifte gir, noe den forsåvidt også gjør helt fint til tross for raklete og slarkete plastfølelse. Edit: Kan legge til at samme stikka i F10/11 har gitt meg et mye bedre inntrykk enn tilsvarende i E60/E61 LCI.
Saltkjelen Skrevet Mars 21, 2011 Skrevet Mars 21, 2011 Primærfunksjonen er å skifte gir og det gjør den like fint og om ikke bedre enn den gamle. Jeg har som tidligere eid en E61 LCI og kjørt ved flere anledninger F01 730dA, E63 630iA LCI, E61 525dAT LCI, F10 520dA, F10 523iA og F11 525dAT. Stickene på disse bilene er identiske (foruten E63'en som hadde sportsautomat) og kvaliteten du henviser til mht. disse stikkene stemmer ikke overens med hva som har vært å finne i disse bilene.. Det er jo mulig BMW har laget en plastikk-stick til fordel for deg..
Saltkjelen Skrevet Mars 21, 2011 Skrevet Mars 21, 2011 Selve girkassen er raskere enn den gamle mekaniske og det er mye enklere å sjalte mellom girene D, N, R og P.
Odd-M Skrevet Mars 21, 2011 Skrevet Mars 21, 2011 Hvordan girkassen fungerer har jo fint lite med hvordan selve girsjalteren inne i bilen føles?
Saltkjelen Skrevet Mars 21, 2011 Skrevet Mars 21, 2011 Du fremstiller spørsmålet om hva som er så mye bedre med den nye. Kvalitetsmessig så er den hvertfall på høyde med den gamle - og det er jo allerede poengtert flere ganger..
Odd-M Skrevet Mars 21, 2011 Skrevet Mars 21, 2011 Og det er nettopp det vi ikke er enige om. Jeg mener den har simplere kvalitesfølelse enn tidligere utgave.
snappy79 Skrevet Mars 21, 2011 Skrevet Mars 21, 2011 Jeg forstår hva du mener. Men her prøver vi å gi råd til en som skal kjøpe en Pre LCI, og han lurer på om dette er en viktig ting å ha, og om en LCI er lettere å selge en en pre LCI. Svaret mitt her er ja, LCI vil bli lettere å selge om 2-3 år. Ser heller ingen poeng i å skifte ut den gamle stikka med den nye uten at man bytter ut styring og kasse. Det liksom ikke Den joysticken som gjør LCI til en bedre bil, men helheten. Kan være enig at den et litt plastikk, men den er ikke horete. Den er rå kul, og moderne.
gica Skrevet Mars 21, 2011 Skrevet Mars 21, 2011 Selv har jeg e61 LCI, og kvalitets følelsen er mye bedre i denne bilen i forhold til kompisen min sin E61 fra 06. Har da manuell kasse, så skal ikke uttale meg for mye ang automat sticken og kassen i LCI utgaven i forhold til pre facelift. Men da jeg prøvekjørt en E61 med automat (facelift) så føltes denne kassen mer smidig og raskere, samt at joysticken var mye penere. God og holde i også, i forhold til pre-facen til kompisen min.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå