Gå til innhold

Motor- / registerfeil - BMW 116i

Anbefalte innlegg

Skrevet

Helt vanlig feil, skulle vært utbedret med ny kjedestrammer på "kampanje" (kampanje er bmw sitt ord for ting som skal byttes på FØRSTE service bilen er inne på etter meldingen om dette er gitt).

Skrevet

Når TS ikke har fått dette gjort på service, betyr det at han kanskje får det dekket av BMW denne gangen da eller?

Skrevet

først må det sjekkes om denne bilen har fått byttet strammeren, strammeren er bare en "enkel løsning" på problemet, da det egentlig skal brukes ny styreskinne osv når toppen tas av ifm kjede hopper uten totatlhavari.

Dersom denne bilen ikke har fått byttet denne ville jeg gått påverkstedet med alt jeg hadde.

Skrevet

akkurat kjøpt meg en 1'er selv. gått 92k nå.

er det noen her inne som kan sjekke om den har fått utbedret denne feilen?

• 1 month later...
Skrevet

Kan opplyse om at jeg ringte forhandler som min bil hadde vært på de første servicene. å den hadde vært kalt inn og gjennomført denne fixen

Skrevet
Kan opplyse om at jeg ringte forhandler som min bil hadde vært på de første servicene. å den hadde vært kalt inn og gjennomført denne fixen

Har sjøl kjøpt meg 116i, 2008-modell. Kva spurde du forhandlaren om, fint om du kan formulere det sånn at eg som ikkje er mekanikar kan forstå det :)

Skrevet

Sa jeg hadde hørt noe om at det var en kjent feil på registeret på disse modellene, og at det skulle ha vært en aksjon på dette. Spurte da bare om bilen min hadde vært inne å kontrollert / fikset det

Skrevet

ja, altså dette var uansett dekket av BMW, men det er noen år siden meldingen kom så om man prøver å få tatt det nå kan det hende de steiler. Da ligger i såfall bilen langt etter med servicer

Skrevet
ja, altså dette var uansett dekket av BMW, men det er noen år siden meldingen kom så om man prøver å få tatt det nå kan det hende de steiler. Da ligger i såfall bilen langt etter med servicer

Bilen har komplett servicehefte, gått 67000 km, så det bør vel da vere fiksa allerede?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...