Store Are Skrevet Mars 29, 2011 Skrevet Mars 29, 2011 Har bestilt meg en sånn front leppe på gs men det har ikke dukket opp noen ,har venta i 7 uker no
ESveen Skrevet Mars 30, 2011 Forfatter Skrevet Mars 30, 2011 Ja, Eirik. Dagen i går var en fin dag! Var lekker den der ja. Var noe slikt jeg hadde i tankene. Marius: du får si ifra når du får den om det er bra passform etc. Uorginal del?
StigJ Skrevet Mars 30, 2011 Skrevet Mars 30, 2011 Ser ut som et meget bra utgangspunkt det der. Liker planene dine. Masse stilige detaljer. Måtte le litt når jeg først så bildene. Hadde like felger på Mazdaen jeg hadde for mange år siden. Passet IKKE på en E28 i alle fall. Ang. skiltplaten så hadde jeg gått for 3dje alternativet.
ESveen Skrevet Mars 30, 2011 Forfatter Skrevet Mars 30, 2011 Hehe, har sett penere felger ja. Gleder meg til å se hvordan det blir med sommerfelgene. Skal senke bilen litt fram samtidig. Da er "veteranskilter" og skiltrammer bestillt. Tekst ble: Fram: Originale Derrick Auto Bak: Harry, fahr schon mal den Wagen vor! Da skal jeg prøve å få dama til å brodere puter til bilen. Forslag til motiv?
Store Are Skrevet Mars 30, 2011 Skrevet Mars 30, 2011 Er orginal frånt leppe jeg har bestilt ja ,er veldig spent på om dem klare å levere den da . Syns det va likar me 15 alu i stan fer stål felg og kapsla:)
ESveen Skrevet April 13, 2011 Forfatter Skrevet April 13, 2011 Smått med framgang til nå. Men nye skilt med skiltrammer har kommet fra lator, ble meget bra! Nye bærearmer er i posten, felgene har fått på nye dekk, Nokian Hakka green. Det er montert, men ikke på bilen enda. Det skal jeg i kveld. Nye baklykter sendes i helga. Har også skaffet en meguiars g220 poleringsmaskin, så i påska blir det arbeid! Skal også lakkere det sorte på framfangeren, samt montere nye luker og skilter. Kommer med bilder når arbeidet begynner.
knut_olestad Skrevet April 13, 2011 Skrevet April 13, 2011 Se der ja, rette bilen Gamlebilen din står jo bare å samler støv dessverre, men trygt og tørt i det minste
ESveen Skrevet April 14, 2011 Forfatter Skrevet April 14, 2011 Se der ja, rette bilen Gamlebilen din står jo bare å samler støv dessverre, men trygt og tørt i det minste Måtte ha en slik en igjen. Gromme biler! Har du forresten ett bilde av gammelbilen min? har laget et album med bilder av alle bilene jeg har hatt, men fant ikke bilder av den.
316 Skrevet April 14, 2011 Skrevet April 14, 2011 Har du ikke montert de felgene du kjøpte enda, da? Venter på bilde av de på bil !
ESveen Skrevet April 14, 2011 Forfatter Skrevet April 14, 2011 Jo, har monter de, men fikk problemer med navkoppenene/dekslene fram, da navet stikker ut litt for "mye". Dekslene har slike plasttapper med en stålring i som presser tappene ut, slik at dekslene holder seg på. Felgene må høre til E32, spørs om navet ikke stikker like mye ut der. Gikk fint bak, da det er trommelbrems. Spørs om jeg må på med spacere eller noe fram. Da jeg ikke tør modifisere plasttappene. Da får jeg aldri på dekslene igjen. Skal ta flere bilder i helga, både før og etter polering!
ESveen Skrevet April 16, 2011 Forfatter Skrevet April 16, 2011 Da er bilen avfettet, vasket og plassert i garasjen. Så i morgen er det poleringsdag. Skal ta med kamera og ta bilder før/etter. Spent på poleringen, da jeg ikke har brukt maskin før. Skal lese meg litt fram i kveld.
knut_olestad Skrevet April 16, 2011 Skrevet April 16, 2011 5 mm spacere skal nok holde, brukte det for å få på senterdekslene på e34 felgene mine.
ESveen Skrevet April 16, 2011 Forfatter Skrevet April 16, 2011 5 mm spacere skal nok holde, brukte det for å få på senterdekslene på e34 felgene mine. Ja, har handlet 5mm spacere på kremt... Biltema, så vi får se i morgen.
ESveen Skrevet April 17, 2011 Forfatter Skrevet April 17, 2011 Oyea! Da har vi fått prøvd en liten polering med meguiars 3 steg og meguiars DA g220 poleringsmaskin. Utrolig hvor mye man kan hente ut av en gammel rød bil. Min første polering med maskin, men det virket veldig greit og idiotsikkert, særlig med denne DA maskinen. Vi brukte kun de første to stegene, da temperaturen sank i det vi skulle begynne med trinn 3. Skal polere bilen på nytt litt ut på sommeren, når temperaturen er høyere, samt at lakken trenger flere runder. Så fikk vi lakkert det sorte på framfangeren, men rakk ikke sideskjørtene. Det blir senere en dag i påska. Fikk også satt på dekslene på felgene fram. Måtte montere spacere for å få de på. Syns det ble noe mer vibrering/kast på tur hjem. Men forstillinga skal gåes over en vakker dag. Noen bilder: (i regnet)
Positiv Skrevet April 17, 2011 Skrevet April 17, 2011 Hei Skal si den ble blank og fin. Det hjelper mye med en total runde med polering. Skal selv ta samme jobben i løpet av påsken, med meguiars 3 stegs løsningen . Må bare først bli ferdig med taktrekket. Mvh Bent
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå