Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det var en veldig dårlig formulert setning.

Ref. "Er alle BMW type har servotronic??? " Det burde ha stått;

Hvilke typer BMW kan ha servotronic. Alternaltivt; Kan alle typer BMW ha servotronic.

Svaret er; Ganske mange typer BMW kan ha det, tror alle sammen kan ha det.

For å vite om den har det, må det vel kanskje sjekkes av utstyrslisten vil jeg tro.

Skrevet
Det var en veldig dårlig formulert setning.

Ref. "Er alle BMW type har servotronic??? " Det burde ha stått;

Hvilke typer BMW kan ha servotronic. Alternaltivt; Kan alle typer BMW ha servotronic.

Svaret er; Ganske mange typer BMW kan ha det, tror alle sammen kan ha det.

For å vite om den har det, må det vel kanskje sjekkes av utstyrslisten vil jeg tro.

Det står ikke noe om servotronic på utstyrlisten. Jeg føler at det er tung å svinge på min bil helt siden jeg kjøpte den. Jeg har kjørt E34 95 som var veldig lett på rattet. Det er merkelig #-o at min bil er veldig tung.

Skrevet

min 730 var balltung på rattet. 740n har servotronic, og der er det lett :) kan svinge med en finger omtrent når jeg står rolig. litt for lett til det jeg er vant til men. (stivner jo til når man kjører men)

Skrevet

E39 uten servotronic er generelt veldig tunge på rattet i forhold til andre biler, personlig synes jeg det er helt greit egentlig, hater når det blir for lett.

Som regel står det i utstyrsliste. Kan se det på selve tannstanga og, er det en firkanta kloss på den med en ledning på har du servotronic.

Vet noen E34 ble levert med servotronic som ekstrautstyr ja :)

Skrevet

Jeg har luftet servo olje og ny olje. Er det andre ting som gjør tung rattet???? Ingen ulyd da jeg svingte til venstre og høyre. #-o

Skrevet

På e34 er servotronic sjelden vare. Det kunne fås som ekstrautstyr men kostet

flesk. Mange M5 ble levert med servotronic da dette delvis var standard.

Samtidig var vel servotronic en del av flere av utstyrspakkene på M5 sånn som

nürburgring pakken osv.

Til aktiv kjøring i form av banekjøring o.l har servotronic på e34 vært mye omdiskutert

da den blir for lett på styringa i lav fart. Selv synes jeg det fungerer helt topp både i

det daglige og til litt aktiv kjøring.

Vel, tilbake til topic.

Har du prøvd andre e39 uten servotronic som du kan sammeligne med ?

Tenker da på om din bil er ekstra treig på styringa eller om du bare savner

servotronic ?

Skrevet

Jeg har ikke prøvd å kjøre de andre E39 som min bil. Jeg kjenner ikke noen. Jeg synes det er tung ved lav fart og særlig parkering

Skrevet

Har problemet plutselig ankommet eller har den bestandig vært sånn?

Hvor store hjul bruker du?

Skrevet

Den var sånnt siden jeg kjøpte for 5 årsiden. 17" vinterhjul. Kona fikk smerte i begge arm. Hun klager på den tunge rattet.

Skrevet

Høres veldig rart ut. Veldig. Men om du har servotronic så kan det sikkert være en feil med systemet som gjør at den ikke gir deg full kraft. Men jeg vet ikke.

Skrevet

Jeg merket ihvertfall stor forskjell på min egen bil fra 205/65/15 til 234/40/18, dette var velogmerke når man står i ro og bittelitt ved lav fart.

Skrevet

Dårlig servopumpe? Høres ut til å være dårlig sirkulasjon i systemet.

Er den verre når det er kaldere ute i været, eller like ille uansett, selv hvor fort du svinger og?

Skrevet

Det er like ille unansett. Når jeg svinger fra venstre til høyre, ser jeg at det er veldig lite bevegelse i servo beholder.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...