Jump to content

Recommended Posts

Posted

hallo skal se på en e39 528ia 97 eller 98 modell en av de mereste dagene

den har malgel lapp på oljelekk fra motor

og rust på bremserør.

er det noe spessielt jeg bør se etter på den bilen ?

noen svakheter ?

mvh kristoffer

Posted

Da er det bare å søke på forumet, siden det allerede finnes mange tråder om dette :)

Denne linken går igjen på stort sett alle tråder:

http://autopower.se/Guider/begagnatguiden/E39/

Oljelekk fra motor høres for meg ut som toppdekselpaking, veivhusventilasjon eller bunnpannepakning. De to førstnevnte har somregel en tilknytning.

Sjekk spesielt ut oljeforbruk, disse motorene har nicasilbelegg i sylinderne som er noe utrolig dårlige greier.

Posted
Da er det bare å søke på forumet, siden det allerede finnes mange tråder om dette :)

Denne linken går igjen på stort sett alle tråder:

http://autopower.se/Guider/begagnatguiden/E39/

Oljelekk fra motor høres for meg ut som toppdekselpaking, veivhusventilasjon eller bunnpannepakning. De to førstnevnte har somregel en tilknytning.

Sjekk spesielt ut oljeforbruk, disse motorene har nicasilbelegg i sylinderne som er noe utrolig dårlige greier.

ok. bilen bruker olje litt sa han.

takk for hjelpen

Posted

Etterfylle en halvliter på 1 måned er nok ikke unormalt.

Hvis du har mulighet kan du sjekke kompresjon eller ta sylinderlekkasjetest.

Posted

jaok.

blir spennanes og se på bilen.

er jo litt rust i bakluke da selvfølgelig, og litt på panser.

men er det noe spessielt med disse felgene ?

ok1pv2njtsemk7qu3vuk.jpg

kan det være skrudde felger ?

Posted

ok, når jeg skal gi 15.000 får bilen er det ganske greit :D

så på den i dag.

528ia. stasjonsvogn

xenon lys

lyst skinn intreør

også de felgene da.

det var mye rust i kanten nederst på bakluka,

var rust i hørnet på begge dører forran

og litt panser rust.

men dette må da være MYE bil for pengene :D

Posted

Ta av motordekselet og coilene,har du olje i tennplugghullene så har du årsaken til oljelekkasjen,ganske enkelt å ordne selv,bytt toppdekselpakning og tennplugg pakning

Posted
Etterfylle en halvliter på 1 måned er nok ikke unormalt.

Hvis du har mulighet kan du sjekke kompresjon eller ta sylinderlekkasjetest.

wtf? min bruker ca 1l i året.

Posted

har hatt flere e39,de har brukt ca en desiliter mellom oljeskift,nesten ikke synlig på peilepinnen så en halvliter i måneden var litt drøyt,da trenger man jo nesten bare å skifte filter en gang i året fordi olja er bra.

Posted

Den bilen får du jo grisebillig,selv om det er litt rust og høyt oljeforbruk!

Hadde den vært strøken,mellom 70-90000,- vil jeg tro :wink:

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...