toffe92 Posted March 23, 2011 Posted March 23, 2011 hallo skal se på en e39 528ia 97 eller 98 modell en av de mereste dagene den har malgel lapp på oljelekk fra motor og rust på bremserør. er det noe spessielt jeg bør se etter på den bilen ? noen svakheter ? mvh kristoffer
Mikael-B Posted March 23, 2011 Posted March 23, 2011 Da er det bare å søke på forumet, siden det allerede finnes mange tråder om dette Denne linken går igjen på stort sett alle tråder: http://autopower.se/Guider/begagnatguiden/E39/ Oljelekk fra motor høres for meg ut som toppdekselpaking, veivhusventilasjon eller bunnpannepakning. De to førstnevnte har somregel en tilknytning. Sjekk spesielt ut oljeforbruk, disse motorene har nicasilbelegg i sylinderne som er noe utrolig dårlige greier.
toffe92 Posted March 23, 2011 Author Posted March 23, 2011 Da er det bare å søke på forumet, siden det allerede finnes mange tråder om dette Denne linken går igjen på stort sett alle tråder: http://autopower.se/Guider/begagnatguiden/E39/ Oljelekk fra motor høres for meg ut som toppdekselpaking, veivhusventilasjon eller bunnpannepakning. De to førstnevnte har somregel en tilknytning. Sjekk spesielt ut oljeforbruk, disse motorene har nicasilbelegg i sylinderne som er noe utrolig dårlige greier. ok. bilen bruker olje litt sa han. takk for hjelpen
Mikael-B Posted March 23, 2011 Posted March 23, 2011 Etterfylle en halvliter på 1 måned er nok ikke unormalt. Hvis du har mulighet kan du sjekke kompresjon eller ta sylinderlekkasjetest.
toffe92 Posted March 23, 2011 Author Posted March 23, 2011 jaok. blir spennanes og se på bilen. er jo litt rust i bakluke da selvfølgelig, og litt på panser. men er det noe spessielt med disse felgene ? kan det være skrudde felger ?
Mikael-B Posted March 23, 2011 Posted March 23, 2011 BBS RC090. Mest sannsynlig i 8x17" ET20 rundtom. De er todelte og skrudde ja
toffe92 Posted March 23, 2011 Author Posted March 23, 2011 BBS RC090. Mest sannsynlig i 8x17" ET20 rundtom. De er todelte og skrudde ja ok. har de noen stor verdi ? hehe
FredrikE24 Posted March 23, 2011 Posted March 23, 2011 8k for felger med greie dekk kan jeg tenke meg de ligger på nå i strøken tilstand.
toffe92 Posted March 24, 2011 Author Posted March 24, 2011 ok, når jeg skal gi 15.000 får bilen er det ganske greit så på den i dag. 528ia. stasjonsvogn xenon lys lyst skinn intreør også de felgene da. det var mye rust i kanten nederst på bakluka, var rust i hørnet på begge dører forran og litt panser rust. men dette må da være MYE bil for pengene
bjalle Posted March 24, 2011 Posted March 24, 2011 Ta av motordekselet og coilene,har du olje i tennplugghullene så har du årsaken til oljelekkasjen,ganske enkelt å ordne selv,bytt toppdekselpakning og tennplugg pakning
Haug530D Posted March 24, 2011 Posted March 24, 2011 Etterfylle en halvliter på 1 måned er nok ikke unormalt. Hvis du har mulighet kan du sjekke kompresjon eller ta sylinderlekkasjetest. wtf? min bruker ca 1l i året.
bjalle Posted March 24, 2011 Posted March 24, 2011 har hatt flere e39,de har brukt ca en desiliter mellom oljeskift,nesten ikke synlig på peilepinnen så en halvliter i måneden var litt drøyt,da trenger man jo nesten bare å skifte filter en gang i året fordi olja er bra.
E-39 Posted March 24, 2011 Posted March 24, 2011 Den bilen får du jo grisebillig,selv om det er litt rust og høyt oljeforbruk! Hadde den vært strøken,mellom 70-90000,- vil jeg tro
TheUltimateDrivingMachine Posted March 24, 2011 Posted March 24, 2011 15 000? Og den er momset inn og hele pakka?
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now