Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hallo skal se på en e39 528ia 97 eller 98 modell en av de mereste dagene

den har malgel lapp på oljelekk fra motor

og rust på bremserør.

er det noe spessielt jeg bør se etter på den bilen ?

noen svakheter ?

mvh kristoffer

Skrevet

Da er det bare å søke på forumet, siden det allerede finnes mange tråder om dette :)

Denne linken går igjen på stort sett alle tråder:

http://autopower.se/Guider/begagnatguiden/E39/

Oljelekk fra motor høres for meg ut som toppdekselpaking, veivhusventilasjon eller bunnpannepakning. De to førstnevnte har somregel en tilknytning.

Sjekk spesielt ut oljeforbruk, disse motorene har nicasilbelegg i sylinderne som er noe utrolig dårlige greier.

Skrevet
Da er det bare å søke på forumet, siden det allerede finnes mange tråder om dette :)

Denne linken går igjen på stort sett alle tråder:

http://autopower.se/Guider/begagnatguiden/E39/

Oljelekk fra motor høres for meg ut som toppdekselpaking, veivhusventilasjon eller bunnpannepakning. De to førstnevnte har somregel en tilknytning.

Sjekk spesielt ut oljeforbruk, disse motorene har nicasilbelegg i sylinderne som er noe utrolig dårlige greier.

ok. bilen bruker olje litt sa han.

takk for hjelpen

Skrevet

Etterfylle en halvliter på 1 måned er nok ikke unormalt.

Hvis du har mulighet kan du sjekke kompresjon eller ta sylinderlekkasjetest.

Skrevet

jaok.

blir spennanes og se på bilen.

er jo litt rust i bakluke da selvfølgelig, og litt på panser.

men er det noe spessielt med disse felgene ?

ok1pv2njtsemk7qu3vuk.jpg

kan det være skrudde felger ?

Skrevet

ok, når jeg skal gi 15.000 får bilen er det ganske greit :D

så på den i dag.

528ia. stasjonsvogn

xenon lys

lyst skinn intreør

også de felgene da.

det var mye rust i kanten nederst på bakluka,

var rust i hørnet på begge dører forran

og litt panser rust.

men dette må da være MYE bil for pengene :D

Skrevet

Ta av motordekselet og coilene,har du olje i tennplugghullene så har du årsaken til oljelekkasjen,ganske enkelt å ordne selv,bytt toppdekselpakning og tennplugg pakning

Skrevet
Etterfylle en halvliter på 1 måned er nok ikke unormalt.

Hvis du har mulighet kan du sjekke kompresjon eller ta sylinderlekkasjetest.

wtf? min bruker ca 1l i året.

Skrevet

har hatt flere e39,de har brukt ca en desiliter mellom oljeskift,nesten ikke synlig på peilepinnen så en halvliter i måneden var litt drøyt,da trenger man jo nesten bare å skifte filter en gang i året fordi olja er bra.

Skrevet

Den bilen får du jo grisebillig,selv om det er litt rust og høyt oljeforbruk!

Hadde den vært strøken,mellom 70-90000,- vil jeg tro :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...