janerik171187 Skrevet Desember 24, 2012 Skrevet Desember 24, 2012 hakke lyst til å ta å fikse opp e30'n min når du er ferdig a ? fra spøk til alvor, ser bra ut, så abbonerer på updates
E28Fredrik Skrevet Desember 24, 2012 Forfatter Skrevet Desember 24, 2012 er det sperrediff du har montert? Nei.. er vanlig kjedelig diff denne bilen skal ikke herjes med.. så da tenkte jeg at 'har jeg ikke muligheten, lar jeg også være'
Morty999 Skrevet Desember 24, 2012 Skrevet Desember 24, 2012 er det sperrediff du har montert? Nei.. er vanlig kjedelig diff denne bilen skal ikke herjes med.. så da tenkte jeg at 'har jeg ikke muligheten, lar jeg også være' da kan du ha i vanlig gl5 ole. trenger ikke noe spesielt da, men ser du skal ha coilovers? og bilen vil kanskje bli noget stiv til att du skal kjøre med åpen diff skal den senkes mye ? åssen stabstag skal du ha bak ? kjørt bil uten sperre og med gs coilovers, og såfort det er en knekk/kant du skal over så vil den spinne
E28Fredrik Skrevet Desember 24, 2012 Forfatter Skrevet Desember 24, 2012 er det sperrediff du har montert? Nei.. er vanlig kjedelig diff denne bilen skal ikke herjes med.. så da tenkte jeg at 'har jeg ikke muligheten, lar jeg også være' da kan du ha i vanlig gl5 ole. trenger ikke noe spesielt da, men ser du skal ha coilovers? og bilen vil kanskje bli noget stiv til att du skal kjøre med åpen diff skal den senkes mye ? åssen stabstag skal du ha bak ? kjørt bil uten sperre og med gs coilovers, og såfort det er en knekk/kant du skal over så vil den spinne hehe.. oi det har jeg ikke tenkt på gs coiloversa virker veeldig stive ja så det kan nok hende jeg støter på det problemet sjøl da ja :/ får prøve å kjøre rett på kantene da så jeg ikke får hjul løft bak.. hehe har ikke stabstag bak.. men det er jo bare å montere etterhvert
bmwtussan Skrevet Desember 24, 2012 Skrevet Desember 24, 2012 Blir bare ny bilen du bygger deg. Må være morsomt og mekke sammen noe som er sååå strøkent.
Pedi Skrevet Desember 24, 2012 Skrevet Desember 24, 2012 Utrolig bra arbeid, dette er jo en kandidat til Pedi E28n om du fortsetter like nøye som dette (y) hmm! jeg skal jobbe hardt og ut med mye kroner skal jeg holde følge med Pedi E28n men jeg kan jo prøve Takk for de fine ord begge to.. En ting er helt sikkert, og det er at det du gjør her er helt pornografisk. Når jeg var der du er nå, hadde jeg kun et mål om å ha bilen som bruksbil til kjerringa, det var ikke planen å gjøre det slik som det har blitt til i dag. Skulle jeg startet på bilen min i dag, så hadde jeg nok flesket til slik du har gjort, jeg også. Vil nå gi deg et tips som jeg føler er viktig, uten at du må misforstå meg: Det du gjør nå, er "enkelt" og morro. Alt du tar i viser godt igjen, og det er lett å bli helt gira. Husk å ikke gire opp et hakk, legg tempoet lavt, for det er produktiviteten og oppmerksomheten til de små ting som bygger bil - ikke de "store" detaljene. Det jeg prøver å si er, at du har mange timer igjen. Mange... Det er lett å få set-backs, du har jo fulgt tråden min - det er ikke alltid like lett å holde humøret oppe. Gi deg selv målsettinger, bedre med mange små enn få store. Og ved enhver milepæl kan jeg garantere deg at du føler et vakuum i lommeboken. Hold fokus på at selv den minste detalj skal få samme oppmerksomhet som de store ting. Det vil komme mange detaljer som aldri vil vise for allmennheten, men hvis du klarer å holde nivået oppe der også - ja, da bygger du bil i særklasse... Jeg synes det er morro at dere bruker uttrykket "Pedi E28n" slik dere gjør, men en ting er nå helt sikkert: bilen min er ikke noe unikum. Den er bygget på bakgrunn av glede og interesse, noe erfaring og litt tyngde i miljøet gjennom mange år - samt en relativ slank lommebok (les: nå tom... ). Så det er ikke til å stikke under en stol at hvis du klarer å holde fokus her nå, så vil ikke uttrykket "Pedi E28n" ha samme effekt lenger - du vil passere den med glans. Og jeg skal følge deg på denne tråden med glede hele veien, vær ikke redd for det! Lykke til videre med bygget ditt. Jeg elsker å se det du gjør, og håper du holder nivået "all the way" - for slik du har begynt nå, setter standarden for at du vil nå "topp 20 - E28" på verdensbasis vil jeg tro....
02turbo Skrevet Desember 24, 2012 Skrevet Desember 24, 2012 Vil nå gi deg et tips som jeg føler er viktig, uten at du må misforstå meg: Det du gjør nå, er "enkelt" og morro. Alt du tar i viser godt igjen, og det er lett å bli helt gira. Husk å ikke gire opp et hakk, legg tempoet lavt, for det er produktiviteten og oppmerksomheten til de små ting som bygger bil - ikke de "store" detaljene. Det jeg prøver å si er, at du har mange timer igjen. Mange... Det er lett å få set-backs, du har jo fulgt tråden min - det er ikke alltid like lett å holde humøret oppe. Gi deg selv målsettinger, bedre med mange små enn få store. Og ved enhver milepæl kan jeg garantere deg at du føler et vakuum i lommeboken. Hold fokus på at selv den minste detalj skal få samme oppmerksomhet som de store ting. Det vil komme mange detaljer som aldri vil vise for allmennheten, men hvis du klarer å holde nivået oppe der også - ja, da bygger du bil i særklasse... Jeg synes det er morro at dere bruker uttrykket "Pedi E28n" slik dere gjør, men en ting er nå helt sikkert: bilen min er ikke noe unikum. Den er bygget på bakgrunn av glede og interesse, noe erfaring og litt tyngde i miljøet gjennom mange år - samt en relativ slank lommebok (les: nå tom... ). Så det er ikke til å stikke under en stol at hvis du klarer å holde fokus her nå, så vil ikke uttrykket "Pedi E28n" ha samme effekt lenger - du vil passere den med glans. Og jeg skal følge deg på denne tråden med glede hele veien, vær ikke redd for det! Lykke til videre med bygget ditt. Jeg elsker å se det du gjør, og håper du holder nivået "all the way" - for slik du har begynt nå, setter standarden for at du vil nå "topp 20 - E28" på verdensbasis vil jeg tro.... Kloke ord det her! Jeg må vel innrømme at jeg kanskje har noe av skylda for at "guttungen" bruker opp alle penga sine på bil. Han fulgte nøye med i verksedet mens jeg holdt på med mitt '02-prosjekt, og det ga nok inspirasjon til å bygge sitt eget. Når det er sagt, så ser det ut til at han overgår sin far både når det gjelder nøyaktighet og teknikk. Stå på Fredrik, dette blir bra! Bit deg merke i disse kloke ord fra Pedi, så går det nok bra!
Morty999 Skrevet Desember 24, 2012 Skrevet Desember 24, 2012 hehe.. oi det har jeg ikke tenkt på gs coiloversa virker veeldig stive ja så det kan nok hende jeg støter på det problemet sjøl da ja :/ får prøve å kjøre rett på kantene da så jeg ikke får hjul løft bak.. hehe har ikke stabstag bak.. men det er jo bare å montere etterhvert eller kjøpe sperrediff av meg har en som er nyoverhalt med nye lagre, simringer ++ som er nyshimset. med 3.91 utveksling. vet ikke hva dieselen har men ? jeg har også 3.15, 3.64, 3.91 og 4.44 utv om du er intr i overhalt sperrediff
H_Vatn Skrevet Desember 24, 2012 Skrevet Desember 24, 2012 hehe.. oi det har jeg ikke tenkt på gs coiloversa virker veeldig stive ja så det kan nok hende jeg støter på det problemet sjøl da ja :/ får prøve å kjøre rett på kantene da så jeg ikke får hjul løft bak.. hehe har ikke stabstag bak.. men det er jo bare å montere etterhvert eller kjøpe sperrediff av meg har en som er nyoverhalt med nye lagre, simringer ++ som er nyshimset. med 3.91 utveksling. vet ikke hva dieselen har men ? jeg har også 3.15, 3.64, 3.91 og 4.44 utv om du er intr i overhalt sperrediff dieseln har 3,15 med manuell hvertfall. første runden med schulzen så hadde jeg ikke sperre diff og da var det litt kødd og komme seg fram for fikk hjulløft heletiden. du setter virkelig en skikkelig standard her nå. har litt og leve opp til til våren:) skal bli gøy og se den live:)
E28Fredrik Skrevet Desember 24, 2012 Forfatter Skrevet Desember 24, 2012 eller kjøpe sperrediff av meg har en som er nyoverhalt med nye lagre, simringer ++ som er nyshimset.med 3.91 utveksling. vet ikke hva dieselen har men ? jeg har også 3.15, 3.64, 3.91 og 4.44 utv om du er intr i overhalt sperrediff den jeg har satt i her er vel 3.15, som da er orginaldiffen til bilen.. hmm.. var redd for at jeg kom til å angre på å pusse opp en "kjedelig" diff.. for så å bytte til sperrediff men jeg må nok vente å se litt isåfall.. også kommer det jo helt ann på pris og utseende på diffene dine hehe veeldig kloke ord fra pedi her ja takker for tipsene skal sies at jeg har allerede møtt på maange "set-backs" for å komme hit jeg er nå.. og venter på å møte mange fler enig i at det er de små detaljene som er avgjørende om prosjektet skal bli gjennomført hehe.. ja har nok fått det inn i fars mjælka det her, pappa hehe
02turbo Skrevet Desember 24, 2012 Skrevet Desember 24, 2012 eller kjøpe sperrediff av meg har en som er nyoverhalt med nye lagre, simringer ++ som er nyshimset.med 3.91 utveksling. vet ikke hva dieselen har men ? jeg har også 3.15, 3.64, 3.91 og 4.44 utv om du er intr i overhalt sperrediff den jeg har satt i her er vel 3.15, som da er orginaldiffen til bilen.. hmm.. var redd for at jeg kom til å angre på å pusse opp en "kjedelig" diff.. for så å bytte til sperrediff men jeg må nok vente å se litt isåfall.. også kommer det jo helt ann på pris og utseende på diffene dine hehe Kunne faktisk vært interessert i en av de diffene jeg og. Må bare sjekke litt om det lar seg gjøre å få E28 diffen til å passe i Compacten.
diohrvik Skrevet Desember 24, 2012 Skrevet Desember 24, 2012 dieseln har 3,15 med manuell hvertfall. første runden med schulzen så hadde jeg ikke sperre diff og da var det litt kødd og komme seg fram for fikk hjulløft heletiden. du setter virkelig en skikkelig standard her nå. har litt og leve opp til til våren:) skal bli gøy og se den live:) Var jo ikke noe kjempe problem på e24en din da, Halfdan:p Utrolig gøy å følge med her, fantastisk arbeid du gjør:)
Pedi Skrevet Desember 24, 2012 Skrevet Desember 24, 2012 Kloke ord det her! Jeg må vel innrømme at jeg kanskje har noe av skylda for at "guttungen" bruker opp alle penga sine på bil. Han fulgte nøye med i verksedet mens jeg holdt på med mitt '02-prosjekt, og det ga nok inspirasjon til å bygge sitt eget. Når det er sagt, så ser det ut til at han overgår sin far både når det gjelder nøyaktighet og teknikk. Stå på Fredrik, dette blir bra! Bit deg merke i disse kloke ord fra Pedi, så går det nok bra! Jøss, jeg husker godt når du introduserte 02en din for oss på forumet for 6 år siden. Jeg er jo på ingen måte fan av "vaskemaskiner", men liker godt håndtverk. Og det har du jo gledet oss med i flere år etterhvert. Og nå slipper du bomben om at Fredrik er guttungen din? Jøss, det var morro... Mine 4 eldste er jo bare jenter, og guttunger er 3 år bare. Men en dag er det nok min tur til å ha litt Far-sønn kvalitetstid i garasjen.. At din sønn har plukket opp en del gode ting med på veien fra sin far, det er det ingen tvil om... Det skal jaggu bli en flott garasje, med en E28 og en 02 side-by-side, begge like strøkne... Respekt! Men når jeg først er innpå her og mimrer om noen år tilbake, så vil jeg gjerne at du tar turen innom E28-tråden min også - og se hva jeg har bedrevet tiden med de siste årene... Det begynner å bli bil av min E28 óg nå, jeg satser på at jeg får noen treff med meg i år. Kanskje vi møtes der?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå