Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

E39 er flotte biler med høy komfort! Deler blir slitt på alle biler,til og med Bmw :wink:

Jeg ville gått for en 523 eller 528 med manuell og den herlige bensin sekseren.

Har selv en 520it som jeg vurderer å sette inn en 528 motor i

... :wink:

Skrevet

Har en 520IAT 97mod som jeg har hatt i 3år og kjørt 70 000km 172-242k). De to første årene skiftet jeg kun olje, plugger, filtrer, batteri og etpar småting. Det siste året har jeg skiftet bremseskiver, klosser, vannpumpe/termostat, kasterforinger, radiator, servopumpe, dynamo, frontrute, justert hjulstilling, støtdempere foran.

Motorteknisk så har det ikke vært noe. Tenker da på ikke få start, lugging ol. Jeg har tidligere tenkt at det er kanskje på tide at det som er skiftet ble skiftet. At et er alderen kombinert med km som har gjort dette. Ikke at det er "dårlig" kvalitet. Men i forrige uke begynte symptomene som jeg hadde når kasterforingene røyk, eller når det var kast i bremseskivene. Det rister fra 90km/t og opp, samt rister endel ved nedbremsing i høy fart. Ristingen avtar etter hvert som farten redusseres.

Vet at kasterforingene på disse bilene er en svakhet, og at det fort kommer kast i bremseskivene.

Når det gjelder komfort så er det en topp bil som jeg mener er bedre enn mange nye biler. Personlig ville jeg gått for automat. På bakgrunn av kostbar erfaring så ville jeg heller kjøpt en bil som er kjørt 220-230k hvor det er byttet mye deler enn en som er kjørt 180-190k som ikke har skiftet noe. Da tror jeg at du vil få endel kostnader de kommende årene. Så lenger de har fåttgodt stell med olje, plugger etc, så holder motorene veldig godt.

Skrevet

Bruktbilomtalene på autopower er veldig gode, og lister opp alle svakhetene med de forskjellige modellene.

E39 er en god bil. Langt bedre enn sitt rykte. Ikke de spenstigste linjene, men klassisk og pen. Forholdsvis romslig, kjempekomfortabel og faktisk ganske underholdende å kjøre. I Hvertfall sammenlignet med andre like store biler. Pass opp for rust, elektriske feil, slitte kuler/foringer i understell, etc. Det mest problemfrie er bensin og manuell. Styr uansett unna 520i med automat om du vil ha litt guff. Den er tørst og ikke spesielt rask.

Skrevet
På bakgrunn av kostbar erfaring så ville jeg heller kjøpt en bil som er kjørt 220-230k hvor det er byttet mye deler enn en som er kjørt 180-190k som ikke har skiftet noe. Da tror jeg at du vil få endel kostnader de kommende årene. Så lenger de har fåttgodt stell med olje, plugger etc, så holder motorene veldig godt.

fullstendig enig!! jeg kjøpte min e39 på 155k km. kjørte den til 170 tror jeg ca. skiftet nesten alt av foringer i forstilinga, bremseksiver, klosser, strammet brekket, ei dyse, bremselys (led), hardyforing, xeonpærer, løpehjul på viftereima, termostat +++++

730n kjøpte jeg på 235k km ca og kjørte den til 258. var adri feil på den neste. byttet vindusheis som var deff når jeg kjøpte den, foring på casterstag, klosser bak, og børstene på dynamoen røk, så byttet bare heile greia. knallgod bil. skulle aldri ha solgt den. fulgte med kvitteringer for godt over 100k. all dokumentasjon på bilen. fullt servicehefte osv. :D

så for guds skyld kjøp noe med servicehefte fyllt opp og gjerne kvitteringer på alt.

Skrevet

Prøv bilen. Gi full gass. Da kjenner du om bilen funker. Skal gå helt rolig på tomgang, også i kald tilstand. Stab stag er som regel forbruksvare.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...