Gå til innhold

DSSR til E39 M5/540


Arotished
 Share

Anbefalte innlegg

  • 9 years later...
7 timer siden, RemyNG skrev:

Tror neppe han har den enda siden den ble lagt ut i 2011.

Nei, jeg så selvfølgelig ikke på datoen før jeg spurte. Var litt rask på avtrekkeren 😅

Jeg er rimelig fersk på forumet. Det er kanskje greit å legge inn en etterspørsel på kjøp/salg kategorien? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, MarcusSangedal skrev:

Nei, jeg så selvfølgelig ikke på datoen før jeg spurte. Var litt rask på avtrekkeren 😅

Jeg er rimelig fersk på forumet. Det er kanskje greit å legge inn en etterspørsel på kjøp/salg kategorien? 

Jeg har en ubrukt DSSR ment til E36 M3 som kanskje passer. Hvor lang må den være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, RF91 skrev:

Til 5- eller 6-trinns kasse?

Den passa ikke til 6 trinns M3 kassa mi på E46’n. Fikk aldri testa om den passet til E36. Om det er samme spakstell på E39 M5 og E46 M3 vil den nok ikke passe, men om M5 har lenger spakstel kan det kanskje gå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, MarcusSangedal skrev:

Det er en 2000 modell E39 M5 med 6 trinns manuell kasse. Kanskje det går å sjekke inne på uuc sine sider om den har samme delenummer? 

Samme kasse på E46 M3 og E39 M5, har M3 kasse i en 328. Clutchhus og starterlokasjon er ulikt ellers er kassa lik. Min DSSR er ikke fra UUC men fra PS design som lager RTD shiftere. Står det noe om lengde på UUC sine nettsider?

Edit: har sjekket opp nå, e39 m5 skal ha 273mm, e46 m3 skal ha 144mm og e36 m3 198mm 

Da passer ikke min, med mindre du evt er litt fingernemm med sveising og evt vil forlenge min. Men jeg kan måle min etterpå og se hvor lang den er 

Endret av Slavearbeider'n
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Slavearbeider'n skrev:

Den passa ikke til 6 trinns M3 kassa mi på E46’n. Fikk aldri testa om den passet til E36. Om det er samme spakstell på E39 M5 og E46 M3 vil den nok ikke passe, men om M5 har lenger spakstel kan det kanskje gå?

Var tiltenkt E46 M3 girkasse i E30 og då skal visst giroverføring frå E36 3,2 vera det som passar :) Har du lengda på din foran deg? Er den 144mm og tiltenkt E46 M3?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Slavearbeider'n skrev:

Min er 198mm😥

Okei, er den rett, eller har den en form for bøy i seg? Selve formen på aksling delen, slik som på bilde? Det kan være interessant for meg å kjøpe den og evt modifisere den. Hvor mye ønsker du for den? 😊

CEDBEDB8-7EF8-4CEF-9FFC-E7AA622FC2A9.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, MarcusSangedal skrev:

Okei, er den rett, eller har den en form for bøy i seg? Selve formen på aksling delen, slik som på bilde? Det kan være interessant for meg å kjøpe den og evt modifisere den. Hvor mye ønsker du for den? 😊

CEDBEDB8-7EF8-4CEF-9FFC-E7AA622FC2A9.png

Den er slik som avbildet, 198mm er målt mellom center hylse til center hylse, pris kan vi ta på pm 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...