saintwiper Posted March 26, 2011 Posted March 26, 2011 Har tatt inn en 2008model 320d e92 fra tyskland og undrer på om hva som er beste måten angånde engangsavgifte. Noen som vet nypris for en 2008 model 320d coupe med automat, navi business, skinn? Er det i hovedsak eldre biler som er lønnsomt å bruke alternativ beregning på? min bil har gått 63000 Takker for all hjelp
nimitz Posted March 26, 2011 Posted March 26, 2011 Nybil pris finner du på skatteetatens sider. Google på dette:Bilpriser - listepris som ny.
Alpejohn Posted March 26, 2011 Posted March 26, 2011 Jeg fikk igjen 50 000,- når jeg brukte alternativ beregning på min 530d 2003 modell fra tyskland Men dette må du regne deg frem til, og være 100% sikker på at du har det rett, ellers kan du risikere og måtte betale enda mer På toll kontorer har dem bøker med dagens listepriser over alle biler, de oppdateres 4 ganger i året. De får du låne og lete opp det du trenger (Merk: ikke ta med hjem). Har du historisk ny pris, og dagens bruktpris så skal du kunne finne ut av det
eirik845 Posted March 26, 2011 Posted March 26, 2011 http://www.skatteetaten.no/listepris bare lete i pdf dokumente så finner du det fort.
quandt1960 Posted March 26, 2011 Posted March 26, 2011 Jeg vil være forsiktig med alternativ beregning på en så ny bil. Tommelfingerregel er at det lønner seg når bilen er mer enn 4-5 år gammel, hadde dyr listepris som ny i Norge og har hatt stort prisfall. Dette finner du i bøker hos tollvesenet. Ofte er de grei på det men noen ganger møter du sure drittfolk. Vær forsiktig og regn ut alt før du bestemmer deg hvilken beregning du skal bruke. Du ser det fort hvis du begynner å regne på det
Alpejohn Posted March 26, 2011 Posted March 26, 2011 Jeg vil være forsiktig med alternativ beregning på en så ny bil. Tommelfingerregel er at det lønner seg når bilen er mer enn 4-5 år gammel, hadde dyr listepris som ny i Norge og har hatt stort prisfall. Dette finner du i bøker hos tollvesenet. Ofte er de grei på det men noen ganger møter du sure drittfolk. Vær forsiktig og regn ut alt før du bestemmer deg hvilken beregning du skal bruke.Du ser det fort hvis du begynner å regne på det Var det ikke klart nok slik jeg skrev det? Men dette må du regne deg frem til, og være 100% sikker på at du har det rett, ellers kan du risikere og måtte betale enda mer På toll kontorer har dem bøker med dagens listepriser over alle biler, de oppdateres 4 ganger i året. De får du låne og lete opp det du trenger (Merk: ikke ta med hjem).
quandt1960 Posted March 26, 2011 Posted March 26, 2011 Jeg vil være forsiktig med alternativ beregning på en så ny bil. Tommelfingerregel er at det lønner seg når bilen er mer enn 4-5 år gammel, hadde dyr listepris som ny i Norge og har hatt stort prisfall. Dette finner du i bøker hos tollvesenet. Ofte er de grei på det men noen ganger møter du sure drittfolk. Vær forsiktig og regn ut alt før du bestemmer deg hvilken beregning du skal bruke.Du ser det fort hvis du begynner å regne på det Var det ikke klart nok slik jeg skrev det? Men dette må du regne deg frem til, og være 100% sikker på at du har det rett, ellers kan du risikere og måtte betale enda mer På toll kontorer har dem bøker med dagens listepriser over alle biler, de oppdateres 4 ganger i året. De får du låne og lete opp det du trenger (Merk: ikke ta med hjem). Hehe jo! Såg ikkje!
RaymondJ Posted March 26, 2011 Posted March 26, 2011 Hvor tar de bruktbilprisene fra? Sikler VELDIG på Honda S2000 om dagen, ser de hadde listepris som ny på 540.000, og de få som er til salgs nå ligger på rundt halvparten av dette. Disse holder seg altså ganske godt i pris, vil det da være mer usikkert om det lønner seg med alternativ beregning? Tok en kjapp regning på en 2000 mod. med bruktbilpris på 250.000,-, og da ble det rundt 115.000,- i avgifter ved vanlig utregning, og 127.000,- i alternativ beregning. Men alt står og faller jo på hvordan bruktbilprisen settes.
Alpejohn Posted March 27, 2011 Posted March 27, 2011 Hvor tar de bruktbilprisene fra? Sikler VELDIG på Honda S2000 om dagen, ser de hadde listepris som ny på 540.000, og de få som er til salgs nå ligger på rundt halvparten av dette. Disse holder seg altså ganske godt i pris, vil det da være mer usikkert om det lønner seg med alternativ beregning? Tok en kjapp regning på en 2000 mod. med bruktbilpris på 250.000,-, og da ble det rundt 115.000,- i avgifter ved vanlig utregning, og 127.000,- i alternativ beregning. Men alt står og faller jo på hvordan bruktbilprisen settes. Her får man kjøpe dokument som sier noe om dagens bruktbilpris: http://www.eurotaxglass.no/ Disse dokumentene er godtatt av staten og tollen som faktisk verdi på et kjøretøy Husker ikke helt hva jeg gjorde for og finne ut dette Men vet jeg var mye inn der..
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now