BMWPower Skrevet Mars 27, 2011 Share Skrevet Mars 27, 2011 Har kjøpt hus og skal til å pusse litt opp og bygge garasje. Det er ufattelig greit å ha en arbeidsbil når men holder på med slikt arbeid. Er også avhening av å ha 3 seter. De jeg vurderer er: Transporter og Vito, 2003 mod og oppover. Ca max 130 000kr og relativ lav km. Har erfart at det er mye problemer med den litt eldre type Vito og egentlig lovet meg selv at jeg aldri skal ha Vito igjen. Men den nyere modellen er vel muligens litt bedre?? Setter stor pris på erfaringer og tips. Noe jeg bør sjekke disse modellene? Eller andre merker jeg bør vurdere? Er jo også greit å ha en stor bil som kan trekke bilhenger til/fra Rudskogen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW-Jens Skrevet Mars 27, 2011 Share Skrevet Mars 27, 2011 Kan anbefale Ford Transit, god å kjøre og rimelig på forbruk med 2,2 diesel. Til den prisklassen du nevner får du en 2007-8 med lav km. Kjører en -07 selv med 2,2 110 hk. Drar lett bilhenger også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin L Skrevet Mars 27, 2011 Share Skrevet Mars 27, 2011 jeg har transporter som jobbil. verdens dårligste vinterbil, så må ikke kjøp uten firhjulstrekk iaff. også er de forholdsvis tørste faktisk. 1,9n jobber veldig tungt inni der!! også liker jeg ikke lyden av den råttne 1,9n. 2,5en er mye bedre dog. mange av de bilene vi har på jobb har fått rust rundt dørhåndtakene å sånn. de tidlige modellene er vist plaget med sinkslipp. men har vært ganske lite tull med de egentlig. har vært null på den jeg har. har hatt den ett år nå, og den er kjørt litt over 50 k km. 2007 modell trur jeg. trur heller jeg ville hatt en transporter med 2,5 og 4x4 enn vito, men da sprenger du vell rimelig fort budskjettet ditt...? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWPower Skrevet Mars 27, 2011 Forfatter Share Skrevet Mars 27, 2011 Har sett på noen Transiter også, har en Transit pickup som firmabil med 140hk, 2009mod tror jeg. Den er veldig ok å kjøre. Får ta de med i vurderingen jeg har transporter som jobbil. verdens dårligste vinterbil, så må ikke kjøp uten firhjulstrekk iaff. også er de forholdsvis tørste faktisk. 1,9n jobber veldig tungt inni der!! også liker jeg ikke lyden av den råttne 1,9n. 2,5en er mye bedre dog. mange av de bilene vi har på jobb har fått rust rundt dørhåndtakene å sånn. de tidlige modellene er vist plaget med sinkslipp. men har vært ganske lite tull med de egentlig. har vært null på den jeg har. har hatt den ett år nå, og den er kjørt litt over 50 k km. 2007 modell trur jeg. trur heller jeg ville hatt en transporter med 2,5 og 4x4 enn vito, men da sprenger du vell rimelig fort budskjettet ditt...? Det blir ikke noe 4x4 og 2.5, det blir for dyrt. Men at den er dårlig om vinteren er selvfølgelig ikke bra, men ikke et kjempe minus for meg. Skal bare ha den til jeg er ferdig å bygge, forhåpentligvis til neste år Såg på en annonse, og som du sier så var det rust rundt håndtakene ja. Takk for tips Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikael-B Skrevet Mars 27, 2011 Share Skrevet Mars 27, 2011 Peugout Partner/Expert? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Mars 27, 2011 Share Skrevet Mars 27, 2011 Jeg ville nok ha vurdert en Ford Transit eller Volkswagen Transporter. Jeg har en bekjent som eier en eldre MB Vito og en forholdsvis ny og de begge har problemer støtt og stadig. Den eldste er også spist opp av rust. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Leo Skrevet Mars 27, 2011 Share Skrevet Mars 27, 2011 Har du sett på chevy silverado? Litt eldre med diesel? De som er tatt vare på ser jo helt grei ut og lite probl med av det jeg har hørt fra mine kontakter. Da har du vinterbil og kraft nok og 4*4, forbruket er gjevnt selv om du har hengeren og planet fult. Stort men dog funksjonibelt når en bygger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWPower Skrevet Mars 27, 2011 Forfatter Share Skrevet Mars 27, 2011 Peugout Partner/Expert? Finnes de i 3 seter da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWPower Skrevet Mars 27, 2011 Forfatter Share Skrevet Mars 27, 2011 Jeg ville nok ha vurdert en Ford Transit eller Volkswagen Transporter. Jeg har en bekjent som eier en eldre MB Vito og en forholdsvis ny og de begge har problemer støtt og stadig. Den eldste er også spist opp av rust. Dette jeg også er redd for. Den jeg hadde sist var en 2001mod, mye problemer. De sier jo at den "nye" typen skal være bedre, såfall teknisk. Redd det ruster like mye. Selv C og E klasse fra MB sliter med rust Har dialog på ein Vito som har gått i privat eie, håper det hjelper. Blir jo som regel tatt bedre vare på da. Mulig transiten er bedre, men den ser jo så trist ut Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWPower Skrevet Mars 27, 2011 Forfatter Share Skrevet Mars 27, 2011 Har du sett på chevy silverado? Litt eldre med diesel?De som er tatt vare på ser jo helt grei ut og lite probl med av det jeg har hørt fra mine kontakter. Da har du vinterbil og kraft nok og 4*4, forbruket er gjevnt selv om du har hengeren og planet fult. Stort men dog funksjonibelt når en bygger Mja.... Søkte litt nå, men stort sett kun pickup det går i. Fant denne: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=27501093 Men da går jeg heller for en 10år nyere transit eller vito. Men takk for tipset Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Margido Skrevet Mars 27, 2011 Share Skrevet Mars 27, 2011 Hyundai h1? Gode å kjøre til å være kassebil og god plass! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spiritus Sancti Skrevet Mars 27, 2011 Share Skrevet Mars 27, 2011 Hiace koster ikke noe å vedlikeholde da. Blir jo aldri ødelagt. Er ikke så dyre heller.. Jeg har 2 stk, ikke de beste bilene med tanke på støy, komfort osv. Men bilen er god som gull! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
miklysa Skrevet Mars 27, 2011 Share Skrevet Mars 27, 2011 Jeg har kjørt alle bilene som har vært nevnt i tråden her og jeg kan si følgende: Transporter vil def. være det beste valget. Transit er en sabla bra arbeidsbil med 140hk dieselen, men den er MØKK på vinter uansett om den har 2 eller 4-hjulstrekk. 4WD'n er ikke permanent heller så du må spinne som et helvete med bakhjula før den brutalt sparker inn og gjør at bilen kveles. Pluss at styreingen blir murstein de få sekundene den holder seg i 4wd, vanligvis kun 5 sekunder så er du tilbake til å spinne å slite. Ikke vurder Vito eller Hiace engang.. Vitoer er kjent for å ha et møkklass med problemer. Hiacen er en eldgammel bil med ny front og en svingradius lik null. Prøv selv, jeg har aldri opplevd verre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
winchester Skrevet Mars 27, 2011 Share Skrevet Mars 27, 2011 Kjører Transporter T4 2.5TDI daglig, ingenting som slår den! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWPower Skrevet Mars 27, 2011 Forfatter Share Skrevet Mars 27, 2011 Jeg har kjørt alle bilene som har vært nevnt i tråden her og jeg kan si følgende:Transporter vil def. være det beste valget. Transit er en sabla bra arbeidsbil med 140hk dieselen, men den er MØKK på vinter uansett om den har 2 eller 4-hjulstrekk. 4WD'n er ikke permanent heller så du må spinne som et helvete med bakhjula før den brutalt sparker inn og gjør at bilen kveles. Pluss at styreingen blir murstein de få sekundene den holder seg i 4wd, vanligvis kun 5 sekunder så er du tilbake til å spinne å slite. Ikke vurder Vito eller Hiace engang.. Vitoer er kjent for å ha et møkklass med problemer. Hiacen er en eldgammel bil med ny front og en svingradius lik null. Prøv selv, jeg har aldri opplevd verre. Trodde den nye Vitoen 2004-> skulle være bedre enn den tidligere versjonen. Kommer ikke til å bruke den veldig mye om vinteren. Har en Transit pickup med bakhjulstrekk og 140hk, forferdelig på glatta men ellers en veldig ok bil. Hiace har jeg kjørt en del, greit den er problemfri men du finner jo ikke kjedligere bil å kjøre. Ikke veldig aktuelt. Fant denne på finn: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=27076705 Litt dyrere enn det jeg har lett etter, men skal klare det fint. Er det så veldig mye forskjell på 1.9 og 2.4 TDI transporter? 25hk er sikkert merkbart men en chip på 1.9`en så vil jeg tro den går greit også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå