Gå til innhold

Guide/DIY E46 320D/E39 520D - Veivhusfilter/EGR/Glødeplugger


Thundercoil
 Share

Anbefalte innlegg

  • 4 months later...
  • 4 weeks later...

Lykke til da! Jeg har samme bilen selv, og en av mine knakk. Så innimellom er det ikke nok å være forsiktig. Hehe.

Hvis du kjører en liten tur først, slik at motoren blir varm, men bruker for lang tid til å komme til glødepluggene, så går det an å starte motoren uten innsug osv montert. Så kan den bare gå på tomgang en stund (bråker noe #¤%&) Når den er fin og varm igjen, kan du i tillegg spraye på wd-40 eller noen andre iskalde sprayer. Da har du egentlig gjort alt du kan gjøre. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Hei Thundercunt!

Bra DIY!

Kan du opplyse meg om hvilken nytte har det å rense EGR ventilen? :-)

(Forøvrig trodde jeg du hadde glemt en "o" i brukernavnet ditt, men da hadde det jo ikke vært så orginalt... :-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Grunnen til at jeg renser EGR OG innsugsmanifolden, er at smuss og avleiringer fungerer som en innsnevring på luftgjennomstrømmen. Akkurat som at noen porter for mer effekt, blir smusset motsatt og reduserer effekt. I tillegg slipper du å få unødvendig drit inn i motoren. Motoren er jo laget for å ha den opprinnelige "lufttilgangen" og ikke for innsnevringen som "tetter" systemet.

Satt på spissen, vil jeg sammenligne det med at en mann med sine normale lunger, må puste gjennom et sugerør kontra nese/munn. Det vil jo da ikke fungere optimalt. Nå vet jeg ikke hvor mye driten påvirker motoren, men det skader nå ikke å ha det rent og pent, slik som det kom ut fra fabrikken :D

Edit:

Når det kommer til kallenavnet mitt, var det noe nytt og morsomt jeg hørte noen på weeds-serien bli kalt, for noen år siden. Var på den tiden ikke klar over at det var det "styggeste" man kunne kalle en kvinne i den engelsktalende verden! Haha.

Hvis det støter noen skal jeg heller bytte nick, men inntil videre vil jeg ikke plage administratorene. Hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
  • 4 months later...
  • 2 weeks later...
  • 1 year later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...