satra Skrevet Mars 27, 2011 Skrevet Mars 27, 2011 Har akkurat sett på en BMW 520i Touring med automatgir som forsåvidt virket ok. Det jeg ble skeptisk til var at bilen var gått 210000km og det var ikke gjort service siden 160000km. Synes dette hørtes ut som litt langt mellom service. Tror ikke det har blitt byttet olje utenom service heller. 50000km uten olje skift virker mye. Er dette vanlig på BMWer? (Service lampa på bilen sa at det enda var litt igjen til service) Takker for svar! -Øyvind
Robin L Skrevet Mars 27, 2011 Skrevet Mars 27, 2011 styr unna. da har han resatt servicelampa selv. (som er veldig lett å gjøre). vanlig serviceintervall er vell 25 eller 30k om jeg ikke husker feil? personlig synes jeg dette er for langt. og 50k uten oljeskifte er ihvertfall aaalt for langt!!! har pleid å byttet olje pr 10k sånn ca jeg.
Alarmero Skrevet Mars 27, 2011 Skrevet Mars 27, 2011 bilen kan jo vere servet uanset om det ikke står i boka, bedre og gå efter hvordan bilen virkelig er en hva som står i boka, vi i norge er for opptat av bøker og kviteringer, mens kommer vi til sverige tyskland m.m så bryr man seg ikke om bøker og spiddometer som ofte er jukset, ser heller på den virkelige standen
satra Skrevet Mars 27, 2011 Forfatter Skrevet Mars 27, 2011 Pratet med selgeren og han sa at han ikke hadde hatt bilen på service uten om det som stod i service heftet. Hvis ikke verkstedet har glemt å stemple heftet da. Det kan jo hende. Han tar uansett med bilen innom for å sjekke en olje-lekkasje høyt oppe på motoren på passasjersiden. I tillegg hadde bilen veldig ujevn gange på tomgang. Er litt skeptisk...
aloebiz.net Skrevet Mars 27, 2011 Skrevet Mars 27, 2011 Pratet med selgeren og han sa at han ikke hadde hatt bilen på service uten om det som stod i service heftet. Hvis ikke verkstedet har glemt å stemple heftet da. Det kan jo hende. Han tar uansett med bilen innom for å sjekke en olje-lekkasje høyt oppe på motoren på passasjersiden. I tillegg hadde bilen veldig ujevn gange på tomgang. Er litt skeptisk... Jeg hadde uten tvil styrt unna! Høres veldig ut som en som ikke er så nøye med bilen sin...
satra Skrevet Mars 27, 2011 Forfatter Skrevet Mars 27, 2011 Godt poeng. Virket litt som han bare lot det stå til... Får finne en annen bil.
Alarmero Skrevet Mars 27, 2011 Skrevet Mars 27, 2011 Da er det bare og styre unna om ikke bilen er priset der efter. jeg ville bare frem til at service bøker ikke er stort og gå efter bedre og se om bilen er bra i virkligheten en på papiret som ofte lyver:)
Otis Skrevet Mars 28, 2011 Skrevet Mars 28, 2011 Pratet med selgeren og han sa at han ikke hadde hatt bilen på service uten om det som stod i service heftet. Hvis ikke verkstedet har glemt å stemple heftet da. Det kan jo hende. Han tar uansett med bilen innom for å sjekke en olje-lekkasje høyt oppe på motoren på passasjersiden. I tillegg hadde bilen veldig ujevn gange på tomgang. Er litt skeptisk... Det han sier kan umulig stemme, da bilen ber om service etter maks 20000km. Så da har han nullstilt servicen selv og bare kjørt videre. Så som de andre sier, styr unna.
satra Skrevet Mars 29, 2011 Forfatter Skrevet Mars 29, 2011 Ble en strøken Saab 9-5 i stede. (http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=27609008) Takker for alle hjelp til å skjønne at det var et dårlig kjøp!
aloebiz.net Skrevet Mars 29, 2011 Skrevet Mars 29, 2011 Ble en strøken Saab 9-5 i stede. (http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=27609008) Takker for alle hjelp til å skjønne at det var et dårlig kjøp! En Saab?? Du skulle jo kjøpt en annen E39 med servicehistorikken i orden! Men gratulerer med ny bil
satra Skrevet Mars 29, 2011 Forfatter Skrevet Mars 29, 2011 Hehe...takker. BMW lager jo veldig bra biler, men har troa på Saab også. 2.0t motoren deres drar ihvertfall overraskende bra. Og med chiptrim til 215hk tror jeg ikke den kommer til å gå noe dårligere...
Otis Skrevet Mars 29, 2011 Skrevet Mars 29, 2011 Ikke for å være frekk, men det er var et underlig valg mht at du først tenkte på en e39, i det hele tatt en bakhjulstrekker. Det er stor forskjell på de 2 bilene..
Alarmero Skrevet Mars 29, 2011 Skrevet Mars 29, 2011 Sorry detta ble bare usakelig. en saab 9-5 2.0T har jeg enda tillgode og se som drar bra. har selv en saab 9-5 V6 TID stående hjemme det drar ikke veldig bra men greit nok og den sitter det 230 HK i men en 2.0T blir vel lite i en så stor og tung bil, hadde heller valgt mellom saab og BMW det er 2 veldig ulike biler som ikke kan sammenlignes etter min mening
satra Skrevet Mars 30, 2011 Forfatter Skrevet Mars 30, 2011 Det var nok heller omvendt. Tenkte først på 9-5. Prøvde 2 forskjellige 9-5er, men ingen av de var tatt veldig bra vare på. Tenkte jeg skulle åpne horisonten å prøve en bmw selv om jeg ikke hadde troa på bakhjulstrekk på vinterføre. Ble positivt overrasket til E39en sin fremkommelighet ved hjelp av antispinnen, men siden bilen var dårlig vedlikeholdt ble det ikke kjøp. Når jeg fant en 9-5 i veldig bra stand var allikevel valget enkel. Veldig mye bil for pengene. Må nok ut med en god del mer for en E39 i like god stand. (2000 modell, 172000, automat, klima++ for 70000kr inkl omreg. Virker som den er ny...) I forhold til hvor bra man føler den drar er nok det i forhold til hvilke biler man har kjørt før, men for min del drar den ihvertfall bra nok. På vinterføre uten antispinn dro den ihvertfall bedre enn 520en, men det var jo antakeligvis mest på grunn av bedre dekk på saaben. Tror ihvertfall den drar bra nok i masse hvis med chiptrim. Sikkert best jeg holder meg til pro saab tanker på et annet forum uansett... God breisladding videre!
Otis Skrevet Mars 30, 2011 Skrevet Mars 30, 2011 Neida, det er ikke noe galt i å velge en annen bil enn BMW, det var ikk det... Men jeg bare lurte på hvordan man kan velge mellom 2 så forskjellige biler. Og jeg fikk svaret. Lykke til med SAAB da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå