stigln Skrevet April 7, 2011 Forfatter Skrevet April 7, 2011 Jeg angrer på at jeg kjøpte diesel Det begynner jeg og gjøre nå også. Det er noen fine motorer på den svenske bildeler databasen Stgln bl.a en motor til 25000 og som også var fra 2007. Ja har snust litt på den....men.....hva om det samme skjer med den etter 1mnd bruk. ? er skeptisk til brukte bmw diesel jeg nå.... fikk jeg inntrykk av at det stortsett aldri var noe feil med disse Det var eksakt det samme selger sa til meg også, hadde jeg vist bedre da så hadde jeg nok tatt den sorte med M utstyr i Oslo i stedet gitt.
stigln Skrevet April 7, 2011 Forfatter Skrevet April 7, 2011 Nå må vi ikke miste sans og samling her! Husk på hvor mange motorer som blir produsert og hvor mange som faktisk får feil! Det tror jeg ikke er mange...Såklart blir de få med feil slått stort opp her inne av de som har feilen, men tenk på alle sammen som IKKE har feil her i Norge, ja for ikke å si i verden! Dessuten så kan spon i oljen tyde på at man har kjørt med for lite olje, så det trenger ikke bety at det er BMW sin feil. Jeg har ikke spon i oljen!!! oljenivået har alltid vært oppunder max. jeg stoler ikke på teknologien om varsling på lavt oljenivå,,jeg sjekker hver helg oljenivå.
stigln Skrevet April 7, 2011 Forfatter Skrevet April 7, 2011 Jeg sitter med det inntrykk at bmw diesel er dritt og bensin motorene funker som bare juling. Mitt inntrykk er noe helt annet, fatterns E60 diesel fra 08 går som ei kule, ikke hatt et eneste problem med den, nå gått snart 80.000km og hatt ett oljeskift.. Det er nok noen som ikke er like fornøyde, men slik er det med stort sett alle bilmerker. ikke bare BMW diesel. 1.oljeskift? lite lurt....
stigln Skrevet April 7, 2011 Forfatter Skrevet April 7, 2011 Men spør hvem som helst med bmw så sier de to ganger per år:) Og NAF med dem Men sorry, skal ikke starte DEN her, den går jo igjen og igjen på diverse tråder...! hehe Må si jeg føler med deg trådstarter, ikke greit å havne i sånne situasjoner sånn plutselig og urettferdig! Håper det ordner seg på et vis! Og at min '06 er snill når jeg steller den pent... Jo,takker for sympati
Myrvangen Skrevet April 7, 2011 Skrevet April 7, 2011 Bilen har jo vært inne til service mer enn 1 gang. da har vi også fått beskjed om at oljeskift ikke var nødvendig enda :S Stoler egentlig på mekanikern som driver med BMW dagen lang:/
stigln Skrevet April 7, 2011 Forfatter Skrevet April 7, 2011 Mitt lokale verksted sa at 30000km er MAX km du bør kjøre på samme olje, annbefales skiftet min 1 gang i året og/eller ca rundt 20000km
Dan Skrevet April 7, 2011 Skrevet April 7, 2011 Det var kjipt dette her. Men som Otis er inne på, så er nok vi her inne bare en pitteliten del av BMW's kundegruppe, så problemet virker nok endel større enn det er. Men skeptisk til nyere diesel....så absolutt!
stigln Skrevet April 8, 2011 Forfatter Skrevet April 8, 2011 Jeg tror problemet er større enn det utgir seg for å være her inne på forumet. Jeg er sikker på at inne på noen utenlandske nettsider/forum så er det like mange med problemer der. Har ikke sjekket andre forum,men tenkte å registrere meg der og lese litt på andre sider. Blir ikke overasket om jeg finner mange i samme situasjon. Mekanikeren jeg snakket med i går ang min bil sier at hvis det er rådelager som er problemet så kan slitasjen allerede være begynt i tyskland på de første 70000km på min bil, dette pga av at det har vært oppunder 30000km mellom oljeskift og det er ikke å annbefale. I mitt servicehefte så står det svart på hvit at det er 30000km mellom oljeskift og hvis jeg ikke tar feil så er det vel BMW som lager disse serviceheftene/intervallene!? 30000km mellom oljeskift med daglig bruk på autobahn er visst ikke bra for motor Og hørt at småkjøring heller ikke er bra på diesel biler Hvordan skal man då kjøre en BMW uten at den tar kvelden? Dette blir sikkert så dyrt for meg å fikse at jeg blir sittende med denne bilen noen år nå uten å bytte bil pga massivt pengetap. Jeg har vært veldig glad i bilen,kjempe kjøreegenskaper,komfort+++ MEN JEG KJØPER IKKE BMW DIESEL IGJEN NESTE GANG.
nimitz Skrevet April 8, 2011 Skrevet April 8, 2011 Har også forhørt meg rundt omkring på noen nøytrale bilverksteder ang dieselmotorene til BMW. Det har ikke vært bare positiv omtale. En mekaniker mente at var det noe BMW kunne, så var det og lage bensin motorer. Diesel burde de ha holdt seg borte fra. Men jeg skal ikke uttale meg. Diesel vil være uaktuell for meg.
Dan Skrevet April 8, 2011 Skrevet April 8, 2011 Det jeg mente var at vi som sitter på forum både her og i utlandet er i sterkt mindretall når det gjelder BMW's kundegruppe. Jeg sier ikke at problemet er blåst opp, tvert imot, bare at det merkes bedre i små samfunn. Det med lange oljeintervall er galskap. Skifter alltid en gang i året eller 15000 km alt etter hva som er først uansett hva BMW måtte mene. De siste årene har jeg skiftet på ca. 12000 km. Småkjøring er heller ikke bra, nei. Kjøp bil etter kjøremønster.
Odd-M Skrevet April 8, 2011 Skrevet April 8, 2011 Jeg hadde en E39 530d som gikk 250.000 km på intervaller på 25-30.000 km. Ingen problemer det, men da med stor overvekt av langkjøring og kun LL-olje. Motoren gikk fremdeles som et skudd og brukte ikke nevneverdig olje. BMW anbefaler hyppigere skift og minst en gang i året dersom man har endel småkjøring. De SKAL ha bytte senest på 30.000 km eller hvert andre år. På min nåværende E61 er det byttet for hver 15.000 km. Det kommer jeg til å holde på de nærmeste årene da jeg har litt mer småkjøring enn tidligere. Hovedproblemet med diesel om småkjøring er vel først og fremst at de brukes for pent, soter ned, partikkelfilteret går tett og aldri egentlig blir helt gjennomvarm. Viktig å kjøre motoren skikkelig varm og gi litt pedal innimellom.
Odd-M Skrevet April 8, 2011 Skrevet April 8, 2011 Og siden vi først snakker om mekaniske havari på selve motoren, så har jeg jaggu hørt om endel tilfeller av problemer med bensinmotorene også. Totalhavari på nyere N-serier, kamakselbrudd på M52, syyykt oljeforbruk på M54 osv. Ingenting er feilfritt. Det som imidlertid har gått igjen på BMWs CR-motorer er problemer med dyser og pumper. Swirl-flaps som løsner har det vel også vært endel tilfeller av, med totalhavari som resultat.
stigln Skrevet April 8, 2011 Forfatter Skrevet April 8, 2011 Ja, her er det bare å kjøpe seg trøsykkel.... Ja:) eller kjøpe japse kvalitet!
Olelink Skrevet April 8, 2011 Skrevet April 8, 2011 Ja:) eller kjøpe japse kvalitet! Å hva skulle være bedre med japsebiler, de har absolutt ikke blitt noe mer driftsikre eller holder noe høyere kvalitet med årene de heller Toyota er vel blandt dem som tilbakekaller mest biler årlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå