Hpi Skrevet April 18, 2011 Skrevet April 18, 2011 Takk for tipset, den tråden har jeg ikke fått med meg.
stigln Skrevet April 20, 2011 Forfatter Skrevet April 20, 2011 Mest sannsynlig så er det dysen som har vannet ut oljen med diesel og deretter så har ikke motor fått god nok smøring som igjen ga havari på råde,lager og veiva. Hadde du peilepinnen oppe i perioden før havariet? Hadde nivået steget på pinnen eller luktet det diesel eller lignende eller var det kanskje ikke så store mengder diesel at det viste på den måten. Ja jeg peiler oljen hver uke. så ingenting mistenkelig. Nei jeg luktet ikke på peilepinnen.
stigln Skrevet April 20, 2011 Forfatter Skrevet April 20, 2011 Har du lest denne emnetråden??viewtopic.php?f=1&t=167818&hilit=advarsel japp,har lest den
caaatooo Skrevet Mai 26, 2011 Skrevet Mai 26, 2011 Veiven var boss.Sylinderservice hadde sett på den.Har nå bestilt ny motor på egen regning. Ble nesten like dyrt med overhaling som ny motor. 2/3deler av prisen faktisk. Så alle dere med m47 motor,håper ikke dere får samme problem som jeg!! Utrolig kjedelig å se hva du har vært igjennom, og ekstra surt er det å måtte ta kostnadene på egen kappe. Har akkurat vært igjennom motorbytte på min 2009 mod 520dAT av samme årsak som din, men med kun 37.000 km på telleren. Min hadde ikke havarert, men man hørte ulyd fra registeret - og dermed var jeg ikke sen om å reklamere. Jeg var heldigvis innenfor garantitiden og fikk reparasjonen dekket, selv om prosessen frem til dette var mer kronglete enn hva den burde være... hadde jeg ikke vært jurist selv og ikke minst truet lederen for garanti/reklamasjon hos BMW Norge med dårlig publisitet osv. så tviler jeg sterkt på at jeg ville fått dekket utleggene. Det du kan ha som en mager trøst stignl, er at på den nye motoren din så skal problemet være utbedret og eliminert, slik at du (forhåpentligvis) kan få mange fine mil i den likevel...
stigln Skrevet Mai 30, 2011 Forfatter Skrevet Mai 30, 2011 Ja. Nå er det 2 år/100000km garanti på nye motoren. + motor forsikring hos gjensidige! Skal i utgangspunktet være ganske safe da! Så nå skal jeg prøve og nyte turene i bilen og håpe at jeg har fått motor med den gode gamle Bmw kvaliteten.
caaatooo Skrevet Mai 31, 2011 Skrevet Mai 31, 2011 Ja. Nå er det 2 år/100000km garanti på nye motoren. + motor forsikring hos gjensidige! Skal i utgangspunktet være ganske safe da! Så nå skal jeg prøve og nyte turene i bilen og håpe at jeg har fått motor med den gode gamle Bmw kvaliteten. ...jeg trodde også jeg skulle være safe, men dagen etter jeg skrev innlegget i denne tråden (!) - altså fredag - begynte girkassen å fjuske for alvor, og etter en kjapp diagnose viste det seg at girkassen slurer på flere av girene. Så dersom du har tegnet motorforsikring, vil jeg for alvor anbefale deg å tegne gir- og drivverkforsikring også Jeg ble rett og slett så drittlei av å plages med E61'en. På en bil som er bare to år og kjørt knappe 43.000 km har det vært sinnsykt med feil. Verst av alt var at det trolig ville tatt 2 1/2 - 3 måneder for å få utbedret feilen (først seks ukers ventetid på "offisiell" feilsøking, så søknad om goodwill, evt. tatt det på forsikring, deretter bestille kasse, ferietid etc., og så til slutt bytte kassen). Siden jeg har en veldig god kompis som jobber på verkstedet og kjenner flere andre av gutta ville jeg trolig gått kuttet litt ned på ventetiden, men likevel; mesteparten av sommeren ville blitt uten bil, og det går ikke når jeg kjører mye i forbindelse med jobb, har en liten datter på 6 mnd, samt har foreldre og svigerforeldre som bor ca. 20 mil unna Tromsø, og som mer enn alt i verden ønsker å ha barnebarnet så mye på besøk som overhodet mulig. Derfor ble jeg nødt til å "bite i det sure eplet" å bytte inn min bil hos BMW forhandleren og kjøpe meg en ny F11 der, som de hadde stående i utstillingen. Virkelig en bil jeg kunne tenkt meg (til tross for at den manglet litt utstyr jeg gjerne kunne hatt), men som medførte ekstra lånekostnader jeg gjerne skulle vært foruten i enda noen år fremover. Vet at det blir litt feil å si det, men håper virkelig at du ikke blir så uheldig som meg med E61'en din - selv om du har måttet dekke mye større kostnader ut av egen lomme enn hva jeg har vært nødt til. Håper virkelig at du slipper mer tull med din bil nå Som en liten digresjon kan jeg legge til at det ikke kun var E61'en jeg har vært "uheldig" med; jeg overtok F11'en i går kl. 16, og under fem timer etterpå - med 72 kjørte km på tellerverket (!) - klarte bestekompisen min å rygge på bilen, slik at høyre baklykt og bakfangeren på høyre side ble skadet. Kan ikke annet enn å le en smått ironisk latter oppi det hele, for fortsetter det slik så får jeg ikke gjort stort annet om dagene enn å bruke tid på bil...
stigln Skrevet Juni 6, 2011 Forfatter Skrevet Juni 6, 2011 Ja. Nå er det 2 år/100000km garanti på nye motoren. + motor forsikring hos gjensidige! Skal i utgangspunktet være ganske safe da! Så nå skal jeg prøve og nyte turene i bilen og håpe at jeg har fått motor med den gode gamle Bmw kvaliteten. ...jeg trodde også jeg skulle være safe, men dagen etter jeg skrev innlegget i denne tråden (!) - altså fredag - begynte girkassen å fjuske for alvor, og etter en kjapp diagnose viste det seg at girkassen slurer på flere av girene. Så dersom du har tegnet motorforsikring, vil jeg for alvor anbefale deg å tegne gir- og drivverkforsikring også Jeg ble rett og slett så drittlei av å plages med E61'en. På en bil som er bare to år og kjørt knappe 43.000 km har det vært sinnsykt med feil. Verst av alt var at det trolig ville tatt 2 1/2 - 3 måneder for å få utbedret feilen (først seks ukers ventetid på "offisiell" feilsøking, så søknad om goodwill, evt. tatt det på forsikring, deretter bestille kasse, ferietid etc., og så til slutt bytte kassen). Siden jeg har en veldig god kompis som jobber på verkstedet og kjenner flere andre av gutta ville jeg trolig gått kuttet litt ned på ventetiden, men likevel; mesteparten av sommeren ville blitt uten bil, og det går ikke når jeg kjører mye i forbindelse med jobb, har en liten datter på 6 mnd, samt har foreldre og svigerforeldre som bor ca. 20 mil unna Tromsø, og som mer enn alt i verden ønsker å ha barnebarnet så mye på besøk som overhodet mulig. Derfor ble jeg nødt til å "bite i det sure eplet" å bytte inn min bil hos BMW forhandleren og kjøpe meg en ny F11 der, som de hadde stående i utstillingen. Virkelig en bil jeg kunne tenkt meg (til tross for at den manglet litt utstyr jeg gjerne kunne hatt), men som medførte ekstra lånekostnader jeg gjerne skulle vært foruten i enda noen år fremover. Vet at det blir litt feil å si det, men håper virkelig at du ikke blir så uheldig som meg med E61'en din - selv om du har måttet dekke mye større kostnader ut av egen lomme enn hva jeg har vært nødt til. Håper virkelig at du slipper mer tull med din bil nå Som en liten digresjon kan jeg legge til at det ikke kun var E61'en jeg har vært "uheldig" med; jeg overtok F11'en i går kl. 16, og under fem timer etterpå - med 72 kjørte km på tellerverket (!) - klarte bestekompisen min å rygge på bilen, slik at høyre baklykt og bakfangeren på høyre side ble skadet. Kan ikke annet enn å le en smått ironisk latter oppi det hele, for fortsetter det slik så får jeg ikke gjort stort annet om dagene enn å bruke tid på bil... Uff da! Skal si du har hatt uflaks du også! Det er synd. Håpe du får mer glede av den nye da. Jeg har tegnet pluss forsikring hos gjensidige så den skal dekke drivverk og kasse også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå