nicklas 121 Skrevet Mars 30, 2011 Skrevet Mars 30, 2011 Skal bytte batteri på en 2000 mod. e39 sedan. jeg lurte på åssen batteri som sitter i og hvordan jeg bytter det. er det bare til å ta av polene, ta ut batterie og sette det nye batteriet ned og ta på polene igjen ?
E-39 Skrevet Mars 30, 2011 Skrevet Mars 30, 2011 Du forklarer det selv og det er helt riktig Du ser hvor mange Ah ditt batteri skal ha.
bjalle Skrevet Mars 30, 2011 Skrevet Mars 30, 2011 Og det er bare fordeler hvis du setter inn ett 100 ah batteri,hvis det sitter ett 88-90 ah der fra før.er verd det lille det koster ekstra.
nimitz Skrevet Mars 30, 2011 Skrevet Mars 30, 2011 Du kobbler først av minuspolen så plusspolen på det batteriet som skal byttes. Deretter motsatt rekkefølge ved kobbling av nytt.
nicklas 121 Skrevet Mars 31, 2011 Forfatter Skrevet Mars 31, 2011 jaok ) noen som vet målene på batteriet ?
nimitz Skrevet Mars 31, 2011 Skrevet Mars 31, 2011 Enkelte BMWer kommer med 70amp og andre med 90amp. Nå er det mulig jeg tar feil, men mener at et 70amp er mindre i størrelse enn et 90amp. Men for og gjøre det enkelt så tar du mål av batteriet ditt.
nicklas 121 Skrevet Mars 31, 2011 Forfatter Skrevet Mars 31, 2011 er det noe maks grense på hvor mange amp jeg kan ha ?
Jimxd Skrevet Mars 31, 2011 Skrevet Mars 31, 2011 Nei. Det handler bare om hvor lenge batteriet ditt varer. Kjør på med 90 AH om du har plass til det.
titansølv Skrevet Mars 31, 2011 Skrevet Mars 31, 2011 Du kobbler først av minuspolen så plusspolen på det batteriet som skal byttes. Deretter motsatt rekkefølge ved kobbling av nytt. OOOOPS. er dette vanlig rutine for alle batteri? Holder på med strømmen på min e60. Dette medfører at batteriet må være frakoblet under visse prosesser. Har bare koblet av og på plusspolen, mens den svarte minuspolen har vært tilkoblet. Veldig galt?
Jimxd Skrevet Mars 31, 2011 Skrevet Mars 31, 2011 Jeg har gjort det samme selv. Så lenge + polen ikke er på så så er det jo ikke noe strøm. Den som sier noe annet må nesten bevise det:P
ogee1 Skrevet Mars 31, 2011 Skrevet Mars 31, 2011 Min teori: På en bil med batteriet i motorrommet, og en åpen motor, så vil det være en fordel å koble fra minuspolen. Kobler man fra plusspolen i stedet, vil man kunne få til en kortslutning hvis man holder på å skru og verktøyet tar borti plusspolen. (Siden omtrent alle metalldeler i motorrommet er forbundet med jord/minus.) På biler med batteriet i bagasjerommet, deksler over alt bart metall osv. så har det ikke noe særlig å si hva man kobler fra.
nimitz Skrevet Mars 31, 2011 Skrevet Mars 31, 2011 Du kobbler først av minuspolen så plusspolen på det batteriet som skal byttes. Deretter motsatt rekkefølge ved kobbling av nytt. OOOOPS. er dette vanlig rutine for alle batteri? Holder på med strømmen på min e60. Dette medfører at batteriet må være frakoblet under visse prosesser. Har bare koblet av og på plusspolen, mens den svarte minuspolen har vært tilkoblet. Veldig galt? Om det er galt er vel vanskelig og si. Men grunnen til at jeg alltid kobbler fra minus først er for og unngå gnist. Skal du kobble til plusspolen når minuspolen sitter på så vil du mest sannsynlig få en gnist. Siden batteriet avgir knallgass så kan det fort bli en ubehagelig overraskelse. Spesielt der batteriet sitter i bagasjerommet med dårlig utlufting.
ogee1 Skrevet Mars 31, 2011 Skrevet Mars 31, 2011 Det gnistrer hvis du kobler på minuspolen når plusspolen sitter på også.
bmw-mads Skrevet Mars 31, 2011 Skrevet Mars 31, 2011 gnistrer det så er det jo noe som stjeler strøm.. kommer jo ann på hvor mye det gnistrer selvsagt! men uansett!
ogee1 Skrevet Mars 31, 2011 Skrevet Mars 31, 2011 På min bil er det masse greier som starter når strømmen blir koblet til. Derfor gnistrer det. Kjører vel en diagnose på litt forskjellige biter før den er fornøyd og går i dvale.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå