Jump to content

Recommended Posts

Posted

Skal bytte batteri på en 2000 mod. e39 sedan.

jeg lurte på åssen batteri som sitter i og hvordan jeg bytter det. er det bare til å ta av polene, ta ut batterie og sette det nye batteriet ned og ta på polene igjen ?

Posted

Og det er bare fordeler hvis du setter inn ett 100 ah batteri,hvis det sitter ett 88-90 ah der fra før.er verd det lille det koster ekstra.

Posted

Du kobbler først av minuspolen så plusspolen på det batteriet som skal byttes. Deretter motsatt rekkefølge ved kobbling av nytt.

Posted

Enkelte BMWer kommer med 70amp og andre med 90amp. Nå er det mulig jeg tar feil, men mener at et 70amp er mindre i størrelse enn et 90amp. Men for og gjøre det enkelt så tar du mål av batteriet ditt.

Posted

Nei. Det handler bare om hvor lenge batteriet ditt varer.

Kjør på med 90 AH om du har plass til det.

Posted
Du kobbler først av minuspolen så plusspolen på det batteriet som skal byttes. Deretter motsatt rekkefølge ved kobbling av nytt.

OOOOPS. er dette vanlig rutine for alle batteri? Holder på med strømmen på min e60. Dette medfører at batteriet må være frakoblet under visse prosesser. Har bare koblet av og på plusspolen, mens den svarte minuspolen har vært tilkoblet. Veldig galt?

Posted

Jeg har gjort det samme selv.

Så lenge + polen ikke er på så så er det jo ikke noe strøm. Den som sier noe annet må nesten bevise det:P

Posted

Min teori: På en bil med batteriet i motorrommet, og en åpen motor, så vil det være en fordel å koble fra minuspolen. Kobler man fra plusspolen i stedet, vil man kunne få til en kortslutning hvis man holder på å skru og verktøyet tar borti plusspolen. (Siden omtrent alle metalldeler i motorrommet er forbundet med jord/minus.) På biler med batteriet i bagasjerommet, deksler over alt bart metall osv. så har det ikke noe særlig å si hva man kobler fra.

Posted
Du kobbler først av minuspolen så plusspolen på det batteriet som skal byttes. Deretter motsatt rekkefølge ved kobbling av nytt.

OOOOPS. er dette vanlig rutine for alle batteri? Holder på med strømmen på min e60. Dette medfører at batteriet må være frakoblet under visse prosesser. Har bare koblet av og på plusspolen, mens den svarte minuspolen har vært tilkoblet. Veldig galt?

Om det er galt er vel vanskelig og si. Men grunnen til at jeg alltid kobbler fra minus først er for og unngå gnist. Skal du kobble til plusspolen når minuspolen sitter på så vil du mest sannsynlig få en gnist. Siden batteriet avgir knallgass så kan det fort bli en ubehagelig overraskelse. Spesielt der batteriet sitter i bagasjerommet med dårlig utlufting.

Posted

På min bil er det masse greier som starter når strømmen blir koblet til. Derfor gnistrer det. Kjører vel en diagnose på litt forskjellige biter før den er fornøyd og går i dvale.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...