titansølv Skrevet Mars 30, 2011 Skrevet Mars 30, 2011 Jeg skal bytte bremseskivene på min e60 520i pga kast. Noen som har et prisestimat for nye bremseskiver fremme? Er det mulig å sette på kraftigere bremseskiver uten å måtte skifte andre kostbare komponenter? Synes de originale bremsene mangler litt "bitt", og kunne tenkt meg oppgraderte bremser når det skal skrues der likevel.
dudis Skrevet Mai 24, 2011 Skrevet Mai 24, 2011 søk etter på ebay,billige brembo skiver i alle utførelser dær.... men ta målebåndet fatt og forsikre deg om at du bestiller rett....
TRF Skrevet Mai 24, 2011 Skrevet Mai 24, 2011 dersom du er ute etter mer bitt er det klosser som gjelder. Noen leverandører greier å oppgi friksjonkoeffisient, andre ikke. Vet du om det står originale klosser og skiver på i dag?
titansølv Skrevet Mai 24, 2011 Forfatter Skrevet Mai 24, 2011 Klossene og skivene er nå blitt skiftet.
TRF Skrevet Mai 24, 2011 Skrevet Mai 24, 2011 oi, ser nå at det var litt sprik mellom din post og første svaret, Legg gjerne inn noen kommentarer om hva du gikk for og hvordan det oppleves, kan være greit for andre i din situasjon.
titansølv Skrevet Mai 24, 2011 Forfatter Skrevet Mai 24, 2011 Bilen er faktisk inne på verksted i dette øyeblikk. Hele saken er egentlig en ganske sur garantisak som er til behandling hos BMW. Saken er ikke avgjort ennå. Da det ble kjent at jeg måtte skifte bremseskiver og klosser, tenkte jeg selvfølgelig på en oppgradering da jeg for tiden og jobber med en heftig motoroppgradering. Det var uaktuelt fra BMW sin side å eventuelt dekke noen uoginale deler, og det har jeg forståelse for. Skulle jeg oppgradere med originale BMWdeler, ble jeg fortalt at dette ville bli veldig omfattende og kostbart med ny kalipere osv. Gikk derfor på dette tidspunkt for orignaloppsettet for å opprettholde likviditeten min nå i en kostbar tid. Skulle gjerne prøvd noen av de andre settene med greenstuffklosser fra for eks GS, men det blir vel neste gang. Fikk et veldig bra tilbud på skiver, klosser og sensorer fra en her på forumet med mer racingpreg. Dette virket veldig fristende. I tillegg har jeg tilgang på et helt nytt sett fremme som en kamerat av meg fikk i en feilforsending. Dette skulle være rimelig heftig og han har det fremdeles om noen er interessert. Han sa han skulle gi meg 30% på dette settet hvis noen andre her skal oppgradere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå