Kennethe34 Skrevet April 1, 2011 Skrevet April 1, 2011 enkelt og greit er 5 serien en forbanna business class og tåler ikke påkjenninga. e36 er et vidunder av en lekemaskin og hvis du skal forsette med sånt mye bør du gå over til den igjen Det der er den største bullshitten jeg noen gang har hørt! E34 er faen meg skuddsikker bil å herje med, tåler mye mer enn E36 før noe går galt. At en girkasse som sannsynligvis har gått over 200.000 og har blitt herjet litt med ryker kan skje alle biler.. Heldigvis er det som regel ikke ett dyrt problem når det gjelder manuell kasser. Sorry for OT, men måtte bare.
ibocan92 Skrevet April 1, 2011 Forfatter Skrevet April 1, 2011 jeg kan tydelelig se at bilen min har blitt herja litt med og ikke passet så veldig bra på av tidligere eiere:( men i mine hender skal denne bli bra igjen. men girkassa er nesten det værste jeg har drivd med på biler hittil må jeg si:P får håpe jeg klarer dette uten å skade meg as
aottesen Skrevet April 1, 2011 Skrevet April 1, 2011 https://www.koed.no/2.5.asp?kbnummer=10 ... &soegeord= <-- Gått 184k, men med ny olje og en vask, så har du girkasse som lever en GOD stund til! 2700,- er jo verdt det, bare for å slippe å henge opp igjen den gamle
ibocan92 Skrevet April 2, 2011 Forfatter Skrevet April 2, 2011 https://www.koed.no/2.5.asp?kbnummer=1083976&menulinkid=299&soegeord= <-- Gått 184k, men med ny olje og en vask, så har du girkasse som lever en GOD stund til! 2700,- er jo verdt det, bare for å slippe å henge opp igjen den gamle takk får at du fant frem en kasse til meg;) skal først prøve å avtale med en her på bimmers ang kasse. vis det ikke blir en handel der så må jeg ta en fra koed
Azeton Skrevet April 2, 2011 Skrevet April 2, 2011 Girkassen du har på din 520 er jo samme dritten som på E36n..
Azeton Skrevet April 2, 2011 Skrevet April 2, 2011 Du sier at gearkassen er "helt mongo". Lurer litt på etter hva du forteller at den største mongoen her sitter mellom rattet og stolryggen. hahah så morsomt;) det jeg mener med mongo giring er at gir overføringen er helt kaos, den går ikke i fri da jeg setter spaken i fri osv. vis man er mongo pga burnout så kryr det av mongolider her i verden;) sikkert inkludert deg og;) Har aldri drevet og herpa bilene mine med så idiotiske ting som dette. Har stortsett hatt biler med mye mere hk enn en 520i, men har aldri falt for fristelsen. Og burne er en enorm påkjenning for driverk,gear og bremser. Må kanskje være litt mongo for og drive med sånt Hvordan er påkjenningen ellers når man driver og kjører aktivt eller bykjøring med mye clutcing og hardre igangkjøringer. Du er mongo som tror at alt går i stykke bare du spinner
ibocan92 Skrevet April 3, 2011 Forfatter Skrevet April 3, 2011 når det gjelder spinning så tror jeg det skader mest om man slipper clutchen slik av drivverken får et klapp påen måte. vis man heller prøver å holde bremsen litt også slippe clutchen littegrann mens man gasser så slippe clutchen helt så slipper gir-drivverk osv få skikkelig juling, men da er clutchen i risiko da.... men hvertfal så har jeg endelig klart å få av girkassa uten å "skade" meg med tanke på at jeg gjorde det i garasjen på jekk og bukker og at dette var min første gang jeg skrur på girkasse:)
ibocan92 Skrevet April 7, 2011 Forfatter Skrevet April 7, 2011 da får jeg snart en girkasse og clutch om ett par dager så da håper jeg alt blir bra igjen:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå