Jump to content

heeelt mongo giring etter en liten sjapp burnout:(

Recommended Posts

Posted

har en 520i 24v 1990 e34. tokk en liten sjapp burnout idag og da ville den ikke idet giret jeg skifter til:(

når jeg har den i gir 1 og skal gire til andre så er det helt fritt i 2. gir men den står enda i 1. gir.

klarer å få den i 3,4,5 og revers med mye strev. men 2. gir fins ikke lenger:(

tyder dette på at girkassa er totalt kaputt?

• Replies 37
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted
Manuell sikkert, burna du på andre gir også??

jeg burna 3 sec ellerno på 1. så kicka jeg inn 2. gir uten å bremse så var den enda på 1. gir... videre da jeg kjørte merka jeg at noe gikk galt:(

Posted

jeg bor i lørenskog, så vis noen har girkasse som passer m50b20 520i 24v uten AC så er det bare å sende PM. tror jeg skal begynne å sette bilen litt over bakken og demontere girkassa litt av gangen til jeg får tak i ny/brukt girkasse., det ser jo ut som at gir velgeren er gåen?? vis det er mulig å reparere dette så gjør jeg gjerne det og bruker girkasse penga heller på ny clutch;)

Posted

Du sier at gearkassen er "helt mongo". Lurer litt på etter hva du forteller at den største mongoen her sitter mellom rattet og stolryggen.

Posted
Du sier at gearkassen er "helt mongo". Lurer litt på etter hva du forteller at den største mongoen her sitter mellom rattet og stolryggen.

:lol:

Men skjønner ikke helt hva du mener her. Du får den i alle gir utenom 2. gir? Selv du har spaken i 2. gir, så er den fortsatt i 1. gir?

Høres jo ut som overføringa di har gått til helvette da. legg deg under å se om det har sklidd ut eller hoppa ut noe av overføringa.

Posted

hahah så morsomt;) det jeg mener med mongo giring er at gir overføringen er helt kaos, den går ikke i fri da jeg setter spaken i fri osv.

vis man er mongo pga burnout så kryr det av mongolider her i verden;) sikkert inkludert deg og;)

Posted
jeg hadde håpet at folk forstår at dette gjelder manuel da jeg har skrevet at jeg ikke får den inn i andre gir osv;)

Kan fint gire manuelt med automat også, :-)

Men siden alt og alle er mongo (som du kaller det) så er vel sikkert jeg også mongo.

Kanskje andre "mongolide" her inne har lyst til å hjelpe denne personen, jeg er nok sikkert for "mongo" til det.

Posted

skal se på gir stanga og videre blir det å ta av kassa og se nærmere på den til jeg finner feilen eller til jeg skaffer meg ny kasse:S

siste dagene har jeg merka at når jeg skifter gir så er den blitt litt mere hakkete ved skift, da jeg kjøpte bilen får litt over en uke siden så var den helt nice i skifta. merka også litt drev lyder ved svak pådrag på 1 og 2 gir. kansje den gikk tomt får olje?

Posted

hahah så morsomt;) det jeg mener med mongo giring er at gir overføringen er helt kaos, den går ikke i fri da jeg setter spaken i fri osv.

vis man er mongo pga burnout så kryr det av mongolider her i verden;) sikkert inkludert deg og;)

Har aldri drevet og herpa bilene mine med så idiotiske ting som dette. Har stortsett hatt biler med mye mere hk enn en 520i, men har aldri falt for fristelsen. Og burne er en enorm påkjenning for driverk,gear og bremser. Må kanskje være litt mongo for og drive med sånt :D