Gå til innhold

Senk e 39

lars 83
 Share

Anbefalte innlegg

Hei :)

Noen her som har erfaring med senking av e 39 touring? Har en 01 525d med nivåregulering bak. Har lyst til å senke den litt foran, ca 30 mm. Holder det da å kjøpe andre fjærer er bør det monteres "sportsdempere" for å beholde kjørecomforten? Er foreesten en 530d motor hvis det har noe å si........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei senket akkurat min e39 touring 523 30mm foran påorginal dempere og personlig syns ikke

jeg har mistet mye kjørekomfor. Bare begge fjærene kan sette seg nå så blir det bra og ikke

bare den ene sida :( På min bil vurderer jeg å regulere den litt ned bak syns den ble litt høy bak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei senket akkurat min e39 touring 523 30mm foran påorginal dempere og personlig syns ikke

jeg har mistet mye kjørekomfor. Bare begge fjærene kan sette seg nå så blir det bra og ikke

bare den ene sida :( På min bil vurderer jeg å regulere den litt ned bak syns den ble litt høy bak.

Hva slags veier kjører du på? Har også senket min, men tar nedi for ingen ting nå... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GS Bildeler Eibach jeg ringte de når jeg bestilte ser dem ikke på nettsiden. Men

jeg ville lest meg litt mer om det før jeg bestilte mye forskjellig erfaringer med

Eibach på orginaldemper "bilstein" før du bestemmer. Jeg har fremdeles at den

er høyere på venstre sida enn høyre, skal ta av dekkene idag å sjekke hvorfor

så kan jeg holde deg oppdatert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Eibach pro kit med Bilstein B8. Er ikke fornøyd med det, ble veldig mye lavere enn 30mm foran og 15mm bak. Ser ut som det senket bortimot 50mm foran og 30mm bak. Hardt å kjøre på.

Mulig at demperene har blitt defekte, da jeg ikke synes det var slik ved montering for 8 mnd siden.

Men hadde jeg vært deg, så tror jeg nok jeg hadde valgt M fjærer og evt senkeskåler foran samt bilstein b8 dempere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja fint om du sier ifra hvordan det går :)

Har prøvd å sjekke litt opp rundt det her og det er mange forskjellige meninger så ikke så lett. men tror jeg går for m sport. eneste er at jeg sjekket pris på det hos bmw og det ble nesten 10000...... ble litt ekstra dyrt pga av nivåregulering uten at jeg fikk noen spes forklaring på hvorfor. skulle jo bare ha foran...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du nivåregulering så trenger du egentlig bare nye fjærer foran. Det er også forskjellige dempere for M understell, men kanskje man kan bruke de vanlige demperene. Spørs om du kanskje vil få uønsket gynging med svakere demper effekt. For å senke din bil bak trengs det kun en laptop med korrekt software og kabel. Så skal den være biff. Evt kan du bruke stag i stedenfor.

Du kan jo likesågreit sjekke pris hos koed.no kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...