CS Skrevet April 1, 2011 Share Skrevet April 1, 2011 Flex har gode maskiner som han over skriver. Har vurdert en slik selv, minuset er at de er ganske dyre. Vet ikke om det finnes andre forhandlere i norge, men swissvax selger på sine sider. http://www.swissvax.no/butikk-mainmenu- ... gory_id=36 Har en slik billig maskin fra biltema som blir mye av det samme som claes olson. Bruker den på båten hvor den fungerer greit, men jeg ville ikke brukt den på bilen min i hvertfall. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nimitz Skrevet April 2, 2011 Share Skrevet April 2, 2011 De maskinene med to hoder som Biltema og Clas Ohlson selger er mer enn bra nok for god polering. Er lette og jobbe med og kommer til på 95% av lakkflatene. Har selv en slik som jeg er godt fornøyd med. Har også en dyr "vinkelslip" type. Denne er mye mer vanskelig og jobbe med. De som kan dette sier at man må polere et titals biler for og bli fortrolig med disse maskinene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwe38 Skrevet April 2, 2011 Forfatter Share Skrevet April 2, 2011 Takker for alle innspill, nå skal jeg ned i garasjen og prøve meg på en Clas Ohlson dobbelthoder. Kommer tilbake med erfaringen fra dette Disse svindyre maskinene, har de bøyelig hode eller aksling slik at man slipper å være så nøye med å holde den rett? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwe38 Skrevet April 2, 2011 Forfatter Share Skrevet April 2, 2011 Da har jeg rubbet panseret, maskinen virket ok for rubbing og pålegging av voks. Men å få den av igjen var den ikke helt god til, sikkert min feil med alt for mye voks. Det ble den gamle metoden for å få den av. Var litt for lett på labben under første rubbeforsøket og for liten hastighet men med litt erfaring så gikk det mye bedre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ogee1 Skrevet April 2, 2011 Share Skrevet April 2, 2011 Mange entusiaster legger på og tar vekk voksen for hånd. Med en god voks, og ikke for tykt lag, så er det bare kos. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwe38 Skrevet April 2, 2011 Forfatter Share Skrevet April 2, 2011 Hehe, joda det er jo det som er kosen da. Spesielt rubbing så ser at maskinen er noen ganger bedre uten at må legges inn med muskelsvikt, sikkert litt dårlig trent her Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ogee1 Skrevet April 2, 2011 Share Skrevet April 2, 2011 Ved rubbing er det helt klart en fordel med maskin, ja. Men når du legger på voks, så skal du være ferdig med all den harde jobbingen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nimitz Skrevet April 2, 2011 Share Skrevet April 2, 2011 Takker for alle innspill, nå skal jeg ned i garasjen og prøve meg på en Clas Ohlson dobbelthoder. Kommer tilbake med erfaringen fra dette Disse svindyre maskinene, har de bøyelig hode eller aksling slik at man slipper å være så nøye med å holde den rett? De "svindyre" maskinene har så vidt jeg vet ikke bøyelig hode, men enkelte har fjæring på hode. Vil si at de gir etter hvist det blir lagt for mye trykk på pusseskiva. Men tror du er meget godt hjulpet med den Clas Ohlson maskinen din Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå